trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Schenkelaars
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 19:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 14:51 

nou dat vind ik zwaar overtrokken hoor marnix! Ik ken mensen die zijn groot geworden op schenkelaars. De eerste trompet die ik ooit kreeg was ook een schenkelaars dynamic, heb er nog spijt van dat ik hem toen in de trein heb laten liggen :mrgreen:

Vanaf dat moment ben ik maar Bagger gaan spelen. Want ben nu eerlijk, die Vincent Bagger trompetten is echt veel te duur als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding. Geef mij maar Yamaha. Veel betere prijs-kwaliteit verhoudingen. Of je moet Olds of Benge of van Laar voor de echte hobbyisten, gaan spelen. Dan zit je goed! :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 14:53 
Moderator

Maar jij vergeet dat die Yamaha xenos van jou ook bij schenkelaars vandaan komen, dus hoezo hobbyisten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 14:54 

O ja, olaf, sorry hoor maar even op je vraag terug te komen, ik denk dat het lastig zal zijn omdat de fabriek zelf niet meer bestaat maar ik sluit me volkomen aan bij Jeroen, misschien heb je daar nog een kans

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 14:55 

nou marnix

ik weet niet hoe hoog jij het in je bol hebt, maar ik acht Yamaha beter in staat een fatsoenlijk instrument te bouwen dan Schenk-jelaars. :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 16:29 

Uit wat ik van trompetgeschiedenis weet, is dat zowel Yamaha als Schenkelaars door Schilke zijn geholpen hoe een trompet te bouwen, dus........ :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 17:53 

Het is beslist overtrokken wanneer er gezegd wordt dat je met een schenkelaars een slecht instrument binnen haalt...
ik bedoel... ze zijn toch al snel minstens vergelijkbaar met Amati... 8) 8)
ok, dat is ook niet erg positief

Alhoewel ik wel denk dat dergelijke instrumenten als oefen instrumenten sowieso altijd goed geschikt zijn. Ik heb naast mijn ''dagelijkse" toeters ook nog een oude jupiter Bb op een standaard in mijn kamer staan. Altijd lekker om snel even te pakken. En dan nog als je echt goed kunt spelen kun je op een Amati, Schenkelaars, of Jupiter ook mooie muziek maken. Ik denk echt dat klank, volume, en bereik vooral aan jezelf liggen. Vooral voor oefenen en techniek maakt het weinig uit waar je op speelt. Een instrument is niet meer dan een versterker. Ik had vroeger nog wel eens de neiging om problemen op mijn instrument te schuiven(begonnen op een jupiter), of het mondstuk paste niet goed bij mij oid. Ik denk dat dat allemaal weinig uitmaakt. Olaf, ik zou me weinig aantrekken van de verhalen hier, als je een goede trompetist bent, ben je dat op een schenkelaars ook, zo niet... nou ja, dan op een schenkelaars al helemaal niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2003 23:09 

Haha jullie weten echt niet waar jullie over praten...over Schenkelaars tromeptten weet ik niet zoveel te vertellen maar Schenkelaars bugels vind ik fantastisch!! Ik heb liever een Schenkelaars bugel dan bijv. zo'n duur merk als Courtois

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 11:07 
Moderator

Zowiezo maar geen schenkelaars voor mij, ik heb mijn instrumenten verzameling wel compleet zo, en een schenkel aars zou daar alleen maar afbreuk aan doen :mrgreen: :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur