RobS schreef:
Theo van Kampen schreef:
Wat zouden die True bore inner sleeves toch zijn? Zoiest als de spoelpoortverkleiners bij de eerste Yamaha FS-1 (die met die roterende inlaat)?
Gejat van TH:
...and the revolutionary new "True Bore" tuning slide insert sleeves. These sleeves, when inserted, help maintain the nodal integrity of the instrument which in turn establishes "even slotting" in the upper and extreme upper registers of the instrument.
Iemand ....?
Het zijn kleine stukjes stem-buis, die bij het uittrekken van de stempomp de abrupte verandering van de boring kunnen overbruggen/verkleinen.
Het idee is heel simpel en het resultaat verrassend merkbaar, maar het is zeker niet voor alle instrumenten en situaties geschikt. Lees hier wat ik er ooit over schreef:
http://www.trumpetherald.com/forum/view ... c&start=60
-De trompetten uit de test heb ik inmiddels verkocht of omgebouwd en op mijn huidige toeters heb ik niet het idee dat ik iets mis, dus ik gebruik geen "Tuning-slide-insert-sleeves" meer.
-Opvallend: één trompet uit mijn test, een Bach 256-CML 25R, werd er duidelijk heel veel beter door. Die toeter had ik nooit moeten verkopen...
MvW.