trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 02:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2010 10:16 

De trompet die Delano hier noemt, is misschien wel de beste keuze. Dat zijn hele goeie instrumenten. Kijk goed naar de ventielen. Als die er nu goed uitzien, dan kun je er grif vanuit gaan dat ze nog wel een hele poos meegaan. Als ze er nu versleten uitzien, moet je het instrument laten liggen.

Yammaloy was een experiment van Yamaha met een ander soort legering. Schilke heeft die destijds ook gebruikt. Als het misging, ging het ook goed mis, als het goed bleef, bleef het ook goed.

Meestal gaan deze instrumenten weg voor 4-600 euro, dus 250 is, in goede staat een hele nette prijs.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2010 13:16 

Pet-trompet schreef:
Met jouw budget kun je kiezen uit bijvoorbeeld een yamaha ytr4335, Bach tr300 of een Jupiter JP-606. De Jupiter heeft het beste geluid, daarna de yamaha en vervolgens de Bach. Ze zitten alledrie zeer dicht op elkaar. Voor de yamaha krijg je de meeste waarde terug als je hem verkoopt, er zit echter een zeer slechte koffer bij. De Bach is een juweeltje om te zien en om vast te houden. Die is estetisch het meest verantwoord.

Wat is er mis met de standaard koffer van een Yamaha 4335G? Enkele maanden terug heb ik een gebruikt exemplaar aangeschaft en ik vind het best een netjes koffertje ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2010 13:58 

met alle respect, maar de hele post van pet-trompet hangt aan elkaar van als feiten gepresenteerde meningen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2010 16:43 

De YTR-632 lijkt een goede koop en zal voor de meeste mensen erg goed werken. Een medium boring die klinkt als een large. Kopie van een B6.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2010 17:26 

camel, het lijkt me vrij normaal dat de lezer de bijdragen in een topic leest als een verzameling van meningen. Tenzij de schrijvers hun opmerking vergezeld doen gaan van een lading bronverwijzingen naar wetenschappelijk onderzoek.
Om het nog toe te lichten: alledrie de door mij genoemde instrumenten heb ik kort uitgeprobeerd en het is mijn BESCHEIDEN mening dat de jupiter het beste klinkt. De Bach is zo waanzinnig mooi gefabriceerd dat zelfs een machinaal houtbewerker zal beamen dat het een zeer esthetisch verantwoord muziekinstrument betreft. De koffer van de yamaha moet je dichtritsen en het mondstuk stop je rechtsreeks in een in piepschuim geboord gaatje. Dat noem ik slechte kwaliteit. Maar het voordeel van die koffer is dat wanneer je naar muziekles gaat op je fietsje met zijwieltjes je hem als rugzak kunt omdoen. Dus waar hebben we het over! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2010 17:40 

maar ik kan ook met een koffer in mijn hand fietsen. Dat is geen probleem.
En die koffer is opzich bijzaak. ALs het moet kan hij ook in mijn Gig-Bag.

Maar ik wil jullie wel alvast bedanken voor de tips. Ik ben als wijzer geworden.

Yamaha Xeno 8335RG
Vincent Bach 12 mondstuk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2010 17:56 

Pet-trompet schreef:
camel, het lijkt me vrij normaal dat de lezer de bijdragen in een topic leest als een verzameling van meningen. Tenzij de schrijvers hun opmerking vergezeld doen gaan van een lading bronverwijzingen naar wetenschappelijk onderzoek.
Om het nog toe te lichten: alledrie de door mij genoemde instrumenten heb ik kort uitgeprobeerd en het is mijn BESCHEIDEN mening dat de jupiter het beste klinkt. De Bach is zo waanzinnig mooi gefabriceerd dat zelfs een machinaal houtbewerker zal beamen dat het een zeer esthetisch verantwoord muziekinstrument betreft. De koffer van de yamaha moet je dichtritsen en het mondstuk stop je rechtsreeks in een in piepschuim geboord gaatje. Dat noem ik slechte kwaliteit. Maar het voordeel van die koffer is dat wanneer je naar muziekles gaat op je fietsje met zijwieltjes je hem als rugzak kunt omdoen. Dus waar hebben we het over! :D

Wederom niet waar.

De Bach TR300 is gewoon een instapmodel, gemaakt in Azie. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een slecht instrument is, maar om te gaan lopen raaskallen over een esthetisch verantwoord instrument, gaat wat ver. Die Bach instapmodelletjes zien er niet wezenlijk anders uit als de Main trompetten van musicallin (waarvan ik denk dat die beter zijn dan de bachjes) of Benson, (die voor dat geld ook een goeie waar leveren).

De Jupiter zal bij jou het beste klinken, maar is dat bij lolo95 ook zo denk je?

Wat ik van de Yamaha koffers weet, is dat het koffers zijn die het instrument beschermen. En dat die niet mooi zouden zijn, ach, mijn smaak is het ook niet. Maar zolang ze het instrument beschermen, is het al mooi.

En wie zegt dat lolo95 een fietsje met zijwieltjes heeft? Waar gaat dat over.... :?

Overigens: ik zie heel veel van die marginale instrumentjes een jaar verder, met totaal gecorrodeerde ventielen, totaal onbruikbare triggers en compleet afgebladderde lak. Niet eens zo zeer een heel groot gebrek aan onderhoud, wel een groot gebrek aan kwaliteit.

Ik blijf bij mijn standpunt, de Yamaha die Delano opsnorde is zo gek nog niet. En een lelijke koffer kan je vervangen door een mooie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2010 19:27 

Pet-trompet schreef:
De koffer van de yamaha moet je dichtritsen en het mondstuk stop je rechtsreeks in een in piepschuim geboord gaatje. Dat noem ik slechte kwaliteit. Maar het voordeel van die koffer is dat wanneer je naar muziekles gaat op je fietsje met zijwieltjes je hem als rugzak kunt omdoen. Dus waar hebben we het over! :D

Dit vind ik toch zeer merkwaardig, want de koffer die ik hier zie staan voldoet totaal niet aan jouw omschrijving. Mogelijk dat Yamaha zeer recent heeft besloten om andere koffers mee te leveren, maar met mijn Yamaha 4335G die ik een tijdje terug tweedehands heb gekocht werd dit type koffer meegeleverd zoals op de foto's van onderstaande advertentie:
http://www.vanderglas.nl/?occasions/p/968/&cat=45

Ook het model Yamaha 2335 model had een soortgelijke koffer, al was deze iets kleiner dan die van de 4335 dus daar kan de verwarring ook niet vandaan komen.

Kortom, ik weet niet wat voor koffer je bedoeld. Mogelijk is Yamaha recent geswitcht naar een ander type koffer of je hebt misschien een andere koffer gehad dan die standaard bij het instrument worden geleverd?

Mijn indruk van de Yamaha koffer zoals die wordt getoond in de advertentie foto's is vrij positief. Het ziet er netjes uit heeft stevigheid etc. Uiteraard zullen er betere koffers zijn, maar daar betaal je dan ook voor, alle waar naar zijn prijs. Het beeld dat je echter eerder schetste kon ik me niet mee identificeren, er is geen sprake van een rits, wieletjes of piepschuim ... het is gewoon een échte koffer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur