Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 apr 2010 17:11 |
|
|
|
...
Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 11:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jago
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 apr 2010 22:11 |
|
|
erikveldkamp schreef: Met 0,40 bekers moet je wel erg oppassen voor deuken. De Bach 198 die ik destijds getest heb had na 5 minuten al een deukje in de beker... 
Als het zo zacht is wordt de beker vanzelf weer rond als je maar hard genoeg blaast 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Roel
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 apr 2010 23:34 |
|
|
|
De A4 die ik nu thuis heb is vooral een trompet die erg gemakkelijk speelt. Zondag heb ik haar 1 op 1 vergeleken met een Oiram II waarbij de A4 iets gemakkelijker doorspeelde (begrijpelijk aangezien de boring heel veel groter is) en de Oiram II iets wolliger klonk (althans bij mijn collega die nu een paar weken Oiram II speelt). Voor mijzelf had ik de indruk dat de Oiram II van dichtbij iets meer warmte had, en de Adams meer van veraf. Dit zou kunnen kloppen daar de A4 aanzienlijk zwaarder is, en een grotere beker heeft dan de II.
Feit is dat het twee behoorlijk verschillende trompetten zijn, moeilijk met elkaar te vergelijken, met beide een warme aangename klank, maar totaal verschillend.
Naar mijn smaak is deze A4 met messing beker net iets te fel, of te lastig naar een donker geluid te buigen. Het speelgemak is echter verbluffend, evenals de projectie en vooral hoe goed de trompet klinkt bij erg luid spel. Over een bigbandtutti heen soleren, en toch een vol geluid behouden is kinderspel. Ik denk dat "mijn" A4 een goudmessingbeker zou moeten hebben, en wellicht een fractie lichter mag zijn. Over een week of twee heb ik waarschijnlijk weer wat meer modellen geprobeerd, ik blijf jullie op de hoogte houden.
_________________ http://www.blazerspartijen.nlhttp://www.presidentsofantarctica.comhttp://www.aachen-bigband.deAdams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2010 05:19 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
|
Roel schreef: ....Feit is dat het twee behoorlijk verschillende trompetten zijn, moeilijk met elkaar te vergelijken....
...het lukt je aardig!
Leuk dat er weer iemand aan het testen geslagen is!!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Wodkajunkie
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2010 14:03 |
|
Geregistreerd: 15 mei 2003 11:42 Berichten: 23 Woonplaats: Dilsen-Stokkem
|
|
Ik vermoed dat ik deze trompet of toch ééntje wat er op lijkt bij Adams heb bespeeld. En vond hem lekker spelen.
Denk je dat deze ook bruikbaar is een harmonie/fanfare
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
jcc
|
Berichttitel: Re: Adams A4 trompet Geplaatst: 30 mei 2010 13:07 |
|
|
Ruli schreef: Roel schreef: ...Het concept van een zware trompet met grote boring in combinatie met een verhoudingsgewijs lichte, doch eveneens grote beker heb ik niet eerder in mijn handen gehad, en vooralsnog bevalt het mij erg goed.... Zo te lezen doen Hub, Dave en Miel onafhankelijk van elkaar ongeveer hetzelfde, een zware trompet met een lichtere grote beker...grappig...
Mijn vroegere 1957 Connstellation voldeed ook wel ongeveer aan die omschrijving.
In tegenstelling tot modernere Connstellations had deze een vrij lichte beker.
_________________ Schilke S42L Bb trp, Bach 1.5C of Monette B2L
Selmer 1976 Bb/A piccolo trp, Bach 7DW of Reeves 43.5M
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Roel
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 jun 2010 15:23 |
|
|
Wodkajunkie schreef: Ik vermoed dat ik deze trompet of toch ééntje wat er op lijkt bij Adams heb bespeeld. En vond hem lekker spelen.
Denk je dat deze ook bruikbaar is een harmonie/fanfare
Ik vind het lastig daar iets over te zeggen. Het geluid is erg warm en vol. Ik persoonlijk hou daar wel van, ook bij klassieke trompettisten. Toevallig heb ik zaterdag in een fanfare "The Olympic Spirit" gespeeld, en kreeg na afloop complimenten van de dirigent over het geluid. En die dirigent is er een van het soort dat heel erg voorstander is van balans en vooral niet te overheersende trompetten. Blijkbaar mengt mijn geluid op deze trompet dus wel met dat van een fanfare.
En dat brengt me op het grote voordeel van de A4: het enorme klankspectrum. Inmiddels heb ik weer een 0,4mm Goldbrass op de testbank, dit keer ongelakt. Deze trompet is weer een stap beter dan de vorige 0,4 GB ik thuis heb gehad. Vooral voorgenoemde flexibiliteit van klank is iets heel aparts: in de studio enkele loungy solootjes opnemen gaat met hetzelfde gemak als bigband-lead spelen, een screamsolo of een hele avond popmuziek spelen. De feedback is verbeterd ten opzichte van het vorige model, en het extreem hoge register is (voor mijn doen dan) kinderspel. Waar het vorige exemplaar te kennen gaf het niet met me eens te zijn als ik probeerde hoger te spelen dan een G3, neemt deze je bij de hand en helpt je nog een stukje verder. Als enige nadeel kan ik nu nog aanvoeren dat er een lichte dip in de slotting zit rond de d3/es3, maar wellicht dat dit ook komt doordat de slotting van de noten eromheen zo fantastisch is. Ik ben er overigens van overtuigd dat dit exemplarisch is: de vorige twee modellen die ik thuis had hadden dit probleem zeer zeker niet. Ik denk dat Miel dit ook wel verholpen krijgt.
Ik ga zeer binnenkort weer langs bij Adams, ik had met Miel begin juni afgesproken en dat is het geloof ik niet meer echt... Als er vorderingen en ontwikkelingen zijn, houd ik jullie natuurlijk weer op de hoogte.
_________________ http://www.blazerspartijen.nlhttp://www.presidentsofantarctica.comhttp://www.aachen-bigband.deAdams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Wodkajunkie
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 jun 2010 16:04 |
|
Geregistreerd: 15 mei 2003 11:42 Berichten: 23 Woonplaats: Dilsen-Stokkem
|
Roel schreef: Wodkajunkie schreef: Ik vermoed dat ik deze trompet of toch ééntje wat er op lijkt bij Adams heb bespeeld. En vond hem lekker spelen.
Denk je dat deze ook bruikbaar is een harmonie/fanfare Ik vind het lastig daar iets over te zeggen. Het geluid is erg warm en vol. Ik persoonlijk hou daar wel van, ook bij klassieke trompettisten. Toevallig heb ik zaterdag in een fanfare "The Olympic Spirit" gespeeld, en kreeg na afloop complimenten van de dirigent over het geluid. En die dirigent is er een van het soort dat heel erg voorstander is van balans en vooral niet te overheersende trompetten. Blijkbaar mengt mijn geluid op deze trompet dus wel met dat van een fanfare. En dat brengt me op het grote voordeel van de A4: het enorme klankspectrum. Inmiddels heb ik weer een 0,4mm Goldbrass op de testbank, dit keer ongelakt. Deze trompet is weer een stap beter dan de vorige 0,4 GB ik thuis heb gehad. Vooral voorgenoemde flexibiliteit van klank is iets heel aparts: in de studio enkele loungy solootjes opnemen gaat met hetzelfde gemak als bigband-lead spelen, een screamsolo of een hele avond popmuziek spelen. De feedback is verbeterd ten opzichte van het vorige model, en het extreem hoge register is (voor mijn doen dan) kinderspel. Waar het vorige exemplaar te kennen gaf het niet met me eens te zijn als ik probeerde hoger te spelen dan een G3, neemt deze je bij de hand en helpt je nog een stukje verder. Als enige nadeel kan ik nu nog aanvoeren dat er een lichte dip in de slotting zit rond de d3/es3, maar wellicht dat dit ook komt doordat de slotting van de noten eromheen zo fantastisch is. Ik ben er overigens van overtuigd dat dit exemplarisch is: de vorige twee modellen die ik thuis had hadden dit probleem zeer zeker niet. Ik denk dat Miel dit ook wel verholpen krijgt. Ik ga zeer binnenkort weer langs bij Adams, ik had met Miel begin juni afgesproken en dat is het geloof ik niet meer echt... Als er vorderingen en ontwikkelingen zijn, houd ik jullie natuurlijk weer op de hoogte.
Past er trouwens een Monette mondstuk op ?
|
|
| Omhoog |
|
 |