Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 19 maart 2010 15:39 |
|
|
|
Wat Erik zegt, snijdt hout.
Overigens, ik denk zelden zwart-wit, beste Erik. Alleen in dit opzicht, misschien wel. Ben namelijk meermaals nogal naar geconfronteerd met de gevolgen van oeverloos kopieeren etc etc. Het heeft met moraal ridderij niet veel te maken, ik ben namelijk zelden het braafste jongetje van de klas.
Wat je aangeeft, dat het tegendeel bereikt wordt: dat is inderdaad iets om over te denken.
Overigens: volgens de Buma site, dien je wel degelijk te betalen, ten minste dat maak ik uit die teksten op.
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 19 maart 2010 18:47 |
|
|
|
Officieel moet je ook toestemming vragen aan de auteur, dat geldt voor alles. Je mag ook maar niet zo een tekst kopiëren van een schrijver.
Bij een uitgever wordt dat dan over het algemeen ook wel gedaan, die gaan dat risico niet aan dat ze zonder toestemming van de componist dingen uitgeven. Maar voor een arrangeur is dat haast niet te doen. Zeker als het om internationale artiesten gaat die al een tijdje overleden zijn. Kom er dan maar eens achter wie de auteursrechten heeft van een bepaalde compositie.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 19 maart 2010 20:54 |
|
|
|
True, maar in dit geval was het vrij makkelijk te doen. De auteur van het liedje heeft hier zelfs op dit forum geschreven...
Ik snap dat sommige dingen erg lastig terug te voeren zijn. Duidelijk.
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |