trompet.nl > forum > Toon onderwerp - MuziekPartijen KYTEMAN - SORRY
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 08:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MuziekPartijen KYTEMAN - SORRY
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010 10:12 

Screaming Loud schreef:
rickvanhengel schreef:
Ik ben opzoek naar de muziekpartijen van het nummer Sorry van Kyteman,,
Het liefst Gratis :oops: .

Met vriendelijke Groet,

Rick van Hengel

Wat is er nu leuker om collega muzikanten te helpen. Met enige ervaring in het zoeken op internet is er van alles gratis te vinden. Volkomen terecht, want al dat geneuzel over illegaal en je doet de componisten tekort is helemaal bezijden de waarheid. Hoeveel denken jullie dat een componist nu werkelijk vangt van een arrangementje dat 3 euro in de winkel kost?? Men mag blij zijn wanneer dat 25 cent per verkochte kopie oplevert, de rest blijft aan de strijkstok (om bij de muziek te blijven) van de diverse tussenpersonen hangen (uitgeverij, groothandel, detailhandel, overheid).

Het is volkomen terecht om dit forum daarvoor te gebruiken, want daar is het voor bedoeld: help elkaar!!! :D

Colin (Kyteman) zal er heus niet minder om slapen wanneer zijn muziek op deze wijze verspreid wordt.

Muziek maken is één van de leukste dingen om te doen!!!!!

Begrijp het dan gewoon niet.... Dit forum is niet bedoeld voor het uitwisselen van muziek op illigale wijze. Als je dat wel wilt doen, doe vooral wat je niet laten kunt. Maar niet hier! Niet onder het oog van mensen die daar (al dan niet) hun centen mee verdienen...

Alle bijdragen op dit forum zijn meer dan welkom, maar in deze categorie gewoon wat minder en daar komen de reacties dan ook op.

Profiel  

Berichttitel: Re: MuziekPartijen KYTEMAN - SORRY
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010 11:19 

Screaming Loud schreef:
Met enige ervaring in het zoeken op internet is er van alles gratis te vinden. Volkomen terecht, want al dat geneuzel over illegaal en je doet de componisten tekort is helemaal bezijden de waarheid.

Misschien JOUW waarheid, maar niet DE waarheid. Iedereen wil alles maar gratis hebben en zelfs dan is het niet genoeg. Ik weet er alles van aangezien ik nog al veel gratis aanbied via mijn website (daarvan wordt zo'n 40 Gb per maand van gedownload), en toch zijn er steeds nog sukkels die me mailen of ze ik niet dit voor ze heb of dat voor ze heb. Het is nooit genoeg!

Zo gauw er een klein beetje geld voor bladmuziek of mp3s betaald moet worden is er niemand thuis. Ik heb van wijze van experiment een webshop opgezet, eens kijken hoeveel mensen er bereid zijn iets te betalen voor mijn bladmuziek. Ik krijg al een aardig idee... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010 12:04 

camel schreef:
verblind door hebzucht.

een ware aanvulling op dit forum. Zou hij nog zinnige dingen gaan posten, of komt hij hier echt alleen maar schooien.

We zullen het zien... De soap will continue

Ik denk dat jullie mij niet begrijpen. Het valt me gewoon op dat (net als hier boven) de eerste reacties al gelijk zo onvolwassen kan zijn. Met "laat het zo zijn" bedoel ik niet, geef ze het maar. maar reageer niet of netjes. Wij willen toch ook niet (met wat voor vraag dan ook) dat men zo tegen ons reageren. adviseer ze gewoon of zeg netjes waarom dit niet gewaardeerd wordt.

En Erik, ik neem aan dat jij toch niet of netjes reageert als ze om meer bladmuziek vragen en niet reageert met: Nee sukkel!.

Ik zeg altijd tegen mijn kinderen. Wat je geeft krijg je terug.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010 12:43 

Spok schreef:
En Erik, ik neem aan dat jij toch niet of netjes reageert als ze om meer bladmuziek vragen en niet reageert met: Nee sukkel!

Dat ligt eraan hoe vaak er om gevraagd wordt. Het houdt een keer op.

En als ik alles nog terug moet krijgen wat ik al heb weggegeven, dan wordt ik binnenkort een rijk man... maar voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren. Dan moet de mentaliteit wel drastisch wijzigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010 13:12 

Spok schreef:
Ik zeg altijd tegen mijn kinderen. Wat je geeft krijg je terug.

Dan ben ik benieuwd waar jouw kinderen kun bladmuziek vandaan gaan halen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010 15:04 

De ene muzikant zal er niet wakker van liggen wanneer zijn/haar bladmuziek gratis uitgewisseld wordt, de ander denkt daar weer heel anders over zeker als hij/zij de bladmuziek in boekvorm heeft uitgegeven, of nog wil gaan uitgeven.

De muzikanten die op deze site te vinden zijn hebben allemaal zelf belangeloos hun composities aangeboden:
http://www.jazzenzo.nl/pivot/archive.ph ... plate.html

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010 17:45 

Haha dit is echt een ontzettend zielige discussie. Naast dat deze al vaker gevoerd is had je gewoon na die eerste (net zo zielige) post moeten verwijzen naar de bestaande thead. Als rickvanhengel dan nog had gevraag om gratis muziek dan had je hem kunnen wijzen op de sticky, maar dit slaat nergen op.

Nu heb je een 'discussie' die kant noch wal raakt.

En voor de optimisten onder jullie: Kyteman's 'Sorry' staat niet op de lijst van bovenstaande post...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2010 08:48 

Ik ben het ermee eens... deze discussie is al meerdere malen gevoerd. Bladmuziek moet inderdaad niet altijd en overal gratis worden weggegeven, maar als je ergens zelf een partijtje van hebt uitgeschreven en je zou dat willen delen met anderen is dat, is dat alleen maar fijn...

Helaas zet ik daarom een slotje op dit onderwerp en ik hoop dat iedereen mensen voortaan doorverwijzen naar eerdere discussies.

Mvg

Roy/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur