toet'n!! schreef:
Dat heb ik best door.
Maar ik stoor me er alleen aan dat er overal bezuinigd moet worden, maar zodra Nederland goede sier kan maken in het buitenland er opeens overal geld beschikbaar is...en de overheid het voor het gemak ook nog eens even verdubbelt.
Steun het vooral, maar ik doe dat niet.
Ik denk dat iedereen inderdaad zelf mag bepalen of hij geld over heeft voor mensen die het slechter hebben dan zijzelf. Dat was natuurlijk ook niet de reden van de post. De post is bedoeld om mensen uit te nodigen die geinteresseerd zijn in een dergelijk concert, met de mogelijkheid ook nog een goed doel te steunen. Daarom post ik het in de catogorie CONCERTEN EN EVENEMENTEN.
Ik begrijp dat de bezuinigingen mbt de basisbeurs jou persoonlijk raken (en dat je je daardoor geroepen voelt in te hakken op een project wat bedoeld is om mensen te helpen die in 1 klap niks meer hebben, laat staan een 'basisbeurs'), maar dat neemt in mijn ogen niks weg van de noodzaak van projecten voor humanitaire hulp.
Overigens is het natuurlijk niet de 'overheid' an sich die het verzamelde bedrag heeft verdubbeld (en het hiervoor weg zou halen bij andere sociale voorzieningen), maar het Ministerie voor Ontwikkelingssamenwerking. Dit heeft hier een budget voor, o.a. voor noodsituaties als Haiti. In plaats van zelf een bedrag te bepalen, gaven zij een gebaar van solidariteit af door zich te conformeren aan de gulheid van de Nederlandse burger onder het mom van: wat zij kunnen missen, moeten wij ook kunnen missen. De overheid is tenslotte de 'volksvertegenwoordiging'.
Om er een persoonlijke tint aan te geven (forum nietwaar?

) : ik geloof in de werking van karma dat je toekomt wat je de ander gunt.
Zo, en nu de chops weer losgooien. Work to do!
Fijne dag nog!