Oke hier dan mijn vraag:
De ventielen van mijn c-trompet, gaan al sinds 1958 mee, en beginnen nu begrijpelijker wijs te verslijten.
Maar het grote probleem is niet de binnenkant, want het loopt nog als een zonnetje. Het probleem is de buitenkant. Als ik tijdens het spelen ok maar iets te hard in het ventielhuis knijp, blijft het 3e ventiel soms hangen.
was is hier een goede oplossing voor, zoeken naar een vervangend ventielhuis, of verandert daar de klank mee.
verstevigen lijkt mij niet de beste oplossing. Het zal waarschijnlijk betekenen dat er metaal of een ander materiaal toegevoegd wordt.
De optie om het ventielhuis te vervangen lijkt mij nog de beste oplossing op voorwaarde dat er dan ook een nieuw ventiel in geplaatst wordt. Dus een nieuw huis met ventiel.
Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41 Berichten: 306 Woonplaats: Amsterdam
Tja, maar als je een heel nieuw ventielhuis erop laat zetten ben je een heleboel geld kwijt. Ik heb nog nooit gehoord dat er een heel nieuw ventielhuis op een trompet is gezet. Zou een trompet dan niet als totall-loss moeten worden beschouwd?
Wel worden ventielen van oude trompetten vaak opnieuw ge-plate. Misschien kan dat ook met de binnenkant van het ventielhuis (als je dan geen problemen krijgt met de passing van de ventielen).
En dezelfde ventielhuizen als in 1956 zijn natuurlijk niet meer te vinden. Dus waarschijnlijk gaat je trompet dan ook heel anders spelen...
het gaat dan ook om het ventielhuis zelf, niet om de ventielen.
( maar die zouden op zich wel weer een nieuw laagje nikkel kunnen hebben, ze lekken nog niet, maar het koper onder de nikkel laag is wel zichtbaar geworden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen