erikveldkamp schreef:
Ruli schreef:
nooit iets van gemerkt toen je niet anders wist. Die extra spanning heb je dus niet nodig bij het spelen en je toon is een stuk voller geworden, je krijgt van je dirigent, collega's en mensen in het publiek complimenten over de grootte van je toon. Ga jij mij dan adviseren een Caliccheo 1s/7 aan te schaffen?
FYI ik speel het grootste deel van mijn tijd in een Harmonieorkest.
Als je het niet weet, dan zou ik daar geen 10000,- extra voor uitgeven.
Daarbij als je alleen maar een volle toon kunt krijgen op een Monette, dan is er toch nog iets fout met de basis en kun je beter voor 2000,- een mooie trompet kopen en die 8000,- aan trompetlessen besteden. Het liefts bij mij...

...toen ik het nog niet wist kocht ik voor 100 USD(als ik het me goed herinner) mijn eerste STC1 B1-5M.
Ik streefde al naar een grote toon op mijn Strad ML 37, later mijn Strad 43 Silverbell die ik nog weer later verzwaarde met heavy bottom valve caps en megatone mondstuk.
Mijn toon werd intussen steeds groter, en idd de toon die ik tegenwoordig uit mijn Monette krijg, krijg ik niet uit mijn verzwaarde Silverbell.
Ik geloof best dat er een hoop zal schorten aan mijn basis, ik heb immers nooit echt les gehad op de manier waarop ik mijn dochtertje tegenwoordig bezig zie( een op een met een proffesionele trompettist). Maar ik redt het ermee in het wereldje waar ik me in beweeg.