trompet.nl > forum > Toon onderwerp - kritiek?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 21:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: kritiek?
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 11:52 

Sorry dat ik dit onder instrrumenten plaats maar het is wel het meest relevant.
Steeds weer valt het me op dat als iemand iets goeds zegt over een instrument er altijd wel iemand anders opstaat om met een beschuldigend vingertje laatdunkend over ad's te spreken. Dit komt voor zowel hier als op TH, TM, Trompetenforum.de enz. Op een post van mij op TH kreeg ik een wat treurig antwoord van een heavyweight member dat hij er maar mee ophield op TH. Zo hadden ze daar ook Wayne Bergeron en recentelijk Jason Harrelson eraf gejaagd. Wij hebben hier Erik Veldkamp waarvan iedereen weet dat hij HvL op zijn minst steunt maar persoonlijk vind ik dat hij zijn bevindingen over HvL zo neutraal mogelijk brengt. Waarom zouden we zonder doen? Zo blijf je op de hoogte en dat nog wel via een deskundig iemand. Op deze deskundigheid moeten we zuinig zijn en dat geldt temeer voor het merendeel (vermoed ik) van de populatie hier die toch voor het grootste deel bestaat uit goedwillende liefhebbers (amateurs) in de beste zin van dat woord. Mijn oproep? Hou op met zinloos katten, ook als je een keer op je pikje getrapt bent omdat iemand de Monettes enz. een tikje aan de (te) dure kant vindt.
Verder natuurlijk allemaal de hartelijke groeten van Delano

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: kritiek?
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 13:58 

De opmerkingen van Delano zijn mij uit het hart gegrepen. Het trompet.nl forum is een
bijzonder interessant forum. Het wordt echter "vervuild " door de vele onzin-opmerkingen
van personen die zichzelf erg geestig schijnen te vinden, of altijd nog even het laatste
woord schijnen te moeten hebben. Daarmee wordt niets wezenlijks toegevoegd; wat wél wordt bereikt, is dat alle lezers zich door een brij aan onzin moeten heen worstelen
alvorens een serieus bericht te kunnen lezen. Jammer, dat het zo moet gaan....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 14:11 

och. Ik vind eerlijk gezegd de posts met name op dit gedeelte van het forum toch echt wel een heel erg hoog advertorial gehalte hebben...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 14:21 

Dus weg ermee?

Profiel  

Berichttitel: Re: kritiek?
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 14:27 

delano schreef:
...Mijn oproep? Hou op met zinloos katten, ook als je een keer op je pikje getrapt bent omdat iemand de Monettes enz. een tikje aan de (te) dure kant vindt.

...heb ik zinloos gekat?..

verder ben ik het helemaal met je eens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 14:41 

delano schreef:
Dus weg ermee?

Voor mij persoonlijk hoeft dat niet. Het wordt er alleen erg door beperkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 15:08 

Het is totaal niet mijn bedoeling hier iemand persoonlijk aan te vallen, ook niet voor wat betreft de Monettes. Ik weet ook niet meer precies wie wat wanneer gezegd heeft. Het valt mij op dat op fora soms heftige reacties komen als een forumlid iets goeds zegt over een instrument. Voorbeelden hiervan zijn recent Erik die op Trompetenforum.de gewoon een opsomming geeft van de ontwikkelingen bij Hub en dan genadeloos aangepakt wordt omdat hij niet objectief zou zijn. Leen is zo trots op zijn nieuwe Oiram II dat hij hem op trumpetherald zet: zelfde rare reactie. Het gaat erom: wij weten allemaal dat sommige mensen sommige instrumenten al dan niet betaald endorsen. Maar als dat beperkt blijft tot produktinfo heb ik daar geen enkel bezwaar tegen. Het kan hinderlijk worden, zo'n shofarguy die op TH als een kloek waakt over de Wild Thing vind ik af en toe irritant. Let wel het gaat me hier niet alleen over instrumenten. Het heeft volgens mij ook iets te maken met het zich willen afzetten tegen muzikanten (en producenten) die wat meer aan de weg timmeren. Zo heeft Wayne Bergeron (na zijn laatste antwoord) afgehaakt op TH omdat een of andere highschool piepel hem frumpy vond spelen op een soundtrack. Persoonlijk heb ik ook wel meningen over muzikanten maar ik zal het wel totaal uit mijn hoofd laten om van gevestigde toptrompettisten hun trompetspel in twijfel te trekken (zoals er altijd weer types te vinden zijn die beweren dat Miles Davis totaal geen trompet kon spelen b.v.). Eigenlijk vind ik dat we op dit forum de voorhoede van trompetspel en trompetproductie cq handel binnenboord moeten halen en moeten koesteren. Daar komt de interessante info vandaan.
Verder nog steeds allemaal het beste, Delano.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 15:20 

Sorry, met uitzondering van Philip McCann, hij kan verschrikkelijk goed spelen maar ik vind het niet om AAN TE HOREN!!!!!
Dit was ooit mijn commentaar op TH over hem:
C'mon man, that guy terrifies me! He is straight out of the twilight zone, that vibrato kills me.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur