trompet.nl > forum > Toon onderwerp - VanLaar-loyalist.com ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 06:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 391 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 49  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 19:16 

De eerste ervaring:
Allereerst is het een plaatje om te zien! Bijzonder t.o.v. de ''oude'' Oiram is de ronde stembuis. Hub vertelde dat hij daar eigenlijk helemaal geen voorstander van is, maar dat in deze combinatie met ventielhuis en beker de ronde pomp het instrument het meeste recht deed.
Als je 'm in handen hebt valt uiteraard het gewicht op: behoorlijk zwaarder dan de gemiddelde trompet. Maar hij speelt niet zwaar, in tegendeel. Wel moet ik nog wat wennen aan de intonatie, komt wellicht ook door de ronde stembuis?
De klank is geweldig: mooi rond in het p krachtig in ff(f).
Terwijl ik 'm ging ophalen kwam er een duitse trompettist kijken naar een tweedehands Bach die Hub te koop had staan.............. en ging weg met een bestelling voor de Oiram II.
En passent ging er nog een R2 bugel en een paar B4's weg in het eventjes dat ik er was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009 21:37 

Ruli schreef:
...nog Best Brass trompetten getest?

Adam Rapa wel:

http://www.youtube.com/watch?v=xy2WtbPLVc4

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2009 08:17 

Leen schreef:
Als je 'm in handen hebt valt uiteraard het gewicht op: behoorlijk zwaarder dan de gemiddelde trompet. Maar hij speelt niet zwaar, in tegendeel. Wel moet ik nog wat wennen aan de intonatie, komt wellicht ook door de ronde stembuis?

Het is een compleet andere toeter dan wat je gewend was, hij spreekt anders aan de weerstand is anders, de beker veel groter, etc. Daar moet je even aan wennen.

Profiel  

Berichttitel: Huh?
BerichtGeplaatst: 01 jan 2010 11:43 

RichardS schreef:
Ik las op dit forum dat de Oiram II andere ventielen heeft. Weet je daar wat over te vertellen?

Ja, dat las ik ook ergens. Is Hub nu zelf ventielen aan 't maken of is ie ergens anders wezen shoppen?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2010 13:45 

erikveldkamp schreef:
Vandaag een concert gespeeld (in Hiroshima) op mijn nieuwe Best Brass mondstukken en ze zijn me erg goed bevallen. De bugel klinkt ronder/warmer en bovenin blijft die goed open. De trompet heeft meer bite en het hoog klikt er makkelijker in door het extra gewicht. Als het meezit ga ik nog maar een keer terug naar de winkel om er nog een 3C achtige variant bij te kopen voor het solistische/klassiek werk.

De rand is echt erg comfortabel, dat was het eerste wat me opviel.

Mijn Oostenrijkse collega had tegelijkertijd een 3X bugelmondstuk gekocht en die is hem ook goed bevallen. Hij gaat er nog een trompetmondstuk bij kopen. Ze zien er mooi gelikt uit...:lol:

Afbeelding

Welk 3c-achtig mondstuk is het nog geworden? Vind je ze zo goed dat ze je Reeves mondstukken gaan vervangen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2010 14:28 

Ik zie op de website van bestbrass dat de TP-3C een 25 throat heeft. De bach mondstukken hebben standaard een 27 throat. Zit dus twee maten verschil tussen.
Dat zou in combinatie met gewicht een verklaring kunnen zijn voor de warme klank en het open gevoel.

Profiel  

Berichttitel: Re: Huh?
BerichtGeplaatst: 01 jan 2010 20:15 

Theo van Kampen schreef:
RichardS schreef:
Ik las op dit forum dat de Oiram II andere ventielen heeft. Weet je daar wat over te vertellen?

Ja, dat las ik ook ergens. Is Hub nu zelf ventielen aan 't maken of is ie ergens anders wezen shoppen?

Hij laat ze ergens anders maken. Je ziet geen verschil met de Bauerfeinds maar ze zijn nog exacter geslepen. Ze lopen dus als een trein!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2010 20:18 

Karel schreef:
Welk 3c-achtig mondstuk is het nog geworden? Vind je ze zo goed dat ze je Reeves mondstukken gaan vervangen?

Ik heb een 5C en 3C, 7E en 5X gekocht. De 7E is me toch net iets te klein, de 5X en 5C behoudt ik zeker.

De rand is super comfortabel, de klank is erg goed. Dus al met al prettige mondstukken. Maar ik vond voor het lead werk mijn Reeves toch beter klinken en prettiger spelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 391 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 49  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur