Roel schreef:
trumpetplayer schreef:
Ik zou Hub van laar Oiram zeggen,
erg geschikt als je Connstellation gewend bent!
Ik speel een Connstellation, en mijn ervaring is dat ze niets met elkaar gemeen hebben. Dat neemt niet weg dat de Oiram ook een erg goede trompet is. Laatst speelde ik op de nieuwe Oiram: erg mooi! Heel zacht van sound, en ook veel gemakkelijker te vormen dan de oude Oiram, maar nog steeds een totaal andere trompet dan de Connstellation, die vooral vetter klinkt, met meer laag in het geluid. Deze nieuwe Oiram had de nieuwe ventielen van Hub, die ik ervaar als nog beter en prettiger dan Bauerfeind.
Kan bevestigen wat Roel zegt. Ben immers in het bezit van een Oiram.
Nu maakt Hub deze in verschillende versies. Van de Oiram1 heb ik twee versies mogen proberen en uiteindelijk de wat lichtere versie gekozen. De zwaardere versie vond ik wat te donker klinken. De Oiram is idd zacht en warm van klank. Persoonlijk vind ik hem het mooist klinken op een wat dieper mondstuk. In mijn geval nog een Schilke14.
Ik maak me net zoals joostv ook wel wat zorgen over behoud kwaliteit. Wil er in de toekomst nog graag een instrument bij. Voor big-band werk.
Hoop dat Hub dit ondanks de vraag in stand weet te houden, nog verder te verbeteren.
Ik zou voor het advies van Camel gaan. Bezoek een aantal speciaalzaken en laat je inlichten. Ga niet over een dag ijs. Probeer je keuze zo snel als mogelijk te beperken tot een aantal modellen.