Leute,
Sinds kort ben ik, na met veel plezier een Phaeton trompet te hebben gekocht van een van onze mede-forummers, ook de trotse eigenaar van een Phaeton bugel.
Ik weet dat dit merk nog vrij onbekend is in nederland, maar ook met dit instrument kon ik mijn enthousiasme niet onderdrukken
Het instrument speelt fantastisch, de klank is, zeker voor jazz en lichte muziekspelers helemaal fantastisch!
De lage c# en D als zowel de hoge a zijn zonder trigger al bijzonder goed "in tune"
De afwerking is net zoals bij de trompet ook weer van superkwaliteit.
Ventielen lopen, na wat inlopen, nu lekker makkelijk. De "spoilerset"

op de bugel zal niet in ieders smaak vallen, maar dragen in mijn idee wel bij aan een stabiele klank en een stabiel gevoel tijdens het spelen.
Ik wou mijn ervaring gewoon eens delen op dit forum en een kleine "recensie" geven over dit instrument. En natuurlijk even mijn nieuwe toeter laten zien

Ik heb nu bijna meer dan een jaar dagelijks plezier met dit merk (ik gebruik ze op het conservatorium) en ben gewoon heel erg enthousiast. De prijs / kwaliteit verhouding is ook erg goed. Als voorbeeld; De bugel kost $1785,= (rond de € 1250,=) en dat is toch een prijs die, gezien de kwaliteit, een sterke concurrentie aangaat met andere merken.
Ik ben eigenlijk benieuwd of anderen op dit forum ervaring hebben met Phaeton? slecht of goed natuurlijk.
Groeten,
Jeroen.