trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Chris Botti in Zoetermeer
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 09:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chris Botti in Zoetermeer
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 16:07 

Gisteren naar Botti geweest in de Boerderij in Zoetermeer. Erg leuk en gezellig concert met mogelijkheid tot barbezoek, kortom zoals het hoort. Leuke show, uitstekende band (persoonlijk vond ik de bassist wat rommelig) en een keigoede Botti. Ook aangename gastvioliste. Wel heb ik het sterke vermoeden gekregen dat de fluwelen sound van Botti ook wel veroorzaakt wordt door manipulatie via de mengtafel e.d.
Het laatste nummer (heet dat niet One for my baby, van Frank Sinatra) ging zonder clippon en met alleen pianobegeleiding en het geluid van Botti werd gelijk aanzienlijk brassier (is dat een woord). Eigenlijk normaler en ook heel goed.
Drie december a.s. naar Marcus Miller in Tivoli Utrecht met zijn Tutu revisited, benieuwd wie daar trompet gaat spelen.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 16:11 

Als je een warm geluid wilt hebben op trompet moet je zacht en dicht in de microfoon spelen. Hoe sterker je speelt hoe meer hoog er in het geluid komt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Chris Botti in Zoetermeer
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 18:58 

delano schreef:
Gisteren naar Botti geweest in de Boerderij in Zoetermeer. Erg leuk en gezellig concert met mogelijkheid tot barbezoek, kortom zoals het hoort. Leuke show, uitstekende band (persoonlijk vond ik de bassist wat rommelig) en een keigoede Botti. Ook aangename gastvioliste. Wel heb ik het sterke vermoeden gekregen dat de fluwelen sound van Botti ook wel veroorzaakt wordt door manipulatie via de mengtafel e.d.
Het laatste nummer (heet dat niet One for my baby, van Frank Sinatra) ging zonder clippon en met alleen pianobegeleiding en het geluid van Botti werd gelijk aanzienlijk brassier (is dat een woord). Eigenlijk normaler en ook heel goed.
Drie december a.s. naar Marcus Miller in Tivoli Utrecht met zijn Tutu revisited, benieuwd wie daar trompet gaat spelen.

Zover ik weet is dat Michael "Patches" Stewart. Die speelt al jaren bij hem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2009 08:26 

Misschien lag het ook niet aan de bassisit, in mijn eigen tijd als basgitarist had ik er altijd een bloedhekel aan als de bas vol over de PA ging. Je verloor dan je geluid letterlijk. Het ergste was dat je je toon de zaal in a.h.w. omhoog hoorde gaan, heel vreemd effect. Ik speelde dan ook het liefst niet over de PA, het vergt wat controle van derden hoe het overkomt maar was goed te doen. (ik heb het natuurlijk niet over optreden in stadions enz.). Bij Botti stond zo nu en dan de bas erg hard. Als je dan het geluid niet beter definieert wordt het 1 dreun waarbij de afzonderlijke noten niet meer te horen zijn. Verder had ik het idee dat de bassist er bij de eerste paar nummers niet helemaal bij was. Op de diverse youtube-filmpjes die ik ken van de band van Botti speelt overigens een andere bassist.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur