trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet solo in Zorro
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 07:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 19:22 
Moderator

Het moet me toch een keer van het hart:
Ik ben absoluut geen voorstander van (blad-) muziek kopiëren etc, daarover geen enkel misverstand.
Aan de andere kant vind ik in sommige gevallen de reacties op een vraag van iemand om een stukje muziek wel wat overspannen. Het lijkt er nu op dat iemand die gaag een stuk muziek wil hebben zich eerst in allerlei bochten moet gaan wringen om maar vooral aan te tonen dat hij te goeder trouw is en beslist ervoor wil betalen etc etc, om te voorkomen dat hij direct van het forum wordt afgeblazen. Of, om een voorbeeld te noemen, breedvoerig moet uitleggen dat zijn oma is overleden en hij het snel nodig heeft om nog tijdens de begrafenis te kunnen spelen.

Onwillekeurig moest ik even aan dat artikel denken, over de tijd voor de val van de muur, in Oost-Duitsland. Kleine kinderen moesten op school een klok tekenen. Als de klok op de tekening rond was, was het duidelijk dat het gezin een strafbaar delict had gepleegd, omdat de Oost-Duitse televisie een vierkante klok had. De Stasi ging bij dergelijke gezinnen op bezoek. Het kon immers niet anders dan (hetgeen verboden was) dat naar een West-Duitse zender was gekenen, waar de klok rond was .
Die vergelijking slaat nergens op? Ok, maar toch...........

Maar wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen is, probeer het allemaal wat positiever te benaderen. Het zijn vaak jongere blazers, die misschien voor het eerst eens van dit forum kennis hebben genomen, en eigenlijk meteen worden weggejaagd. Het lijkt er af en toe echt op dat hier minstens 100 man met een vergrootglas zit te kijken of er niet zo'n (blad(-muziek))vraag wordt gesteld waarop dan direct gereageerd moet worden.
Ik heb ook wel eens een solotje of ander stukje muziek uitgeschreven.
Als ik, als trompettisten onder elkaar, iemand daar een plezier mee kon doen maakte ik er echt geen punt van, integendeel graag zelfs http://www.youtube.com/watch?v=jf9fahld ... re=related.
Daarnaast barst het van de gratis muziekstukken op internet (kijk b.v. maar eens op de site van Erik) waar naar verwezen kan worden. Ik weet het: de zoekfunctie, maar niet iedereen weet hoe dat werkt als hij voor het eerst op het forum komt. Beter een hartelijk welkom als nieuw forum-lid met een linkje.
En nogmaals ik heb het hier niet over het kopieren van cd's en complete muziekstukken etc.

Laatst bijgewerkt door diederik op 18 nov 2009 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 19:25 

van die duitsers is een tikkeltje overdreven maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 19:32 
Moderator

broek76 schreef:
van die duitsers is een tikkeltje overdreven .

Vind ik ook :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 20:17 

Zeer goed geantwoord.

Ik was ook zo een persoon die er echt niet bij nagedacht heeft, en bij een draadje , vroeg ik ook om een copytje zoals veele andere en wordt direct in de grond getrapt.

Wil niet zeggen dat ik dat meschien niet had moeten vragen. Maar heeft wel mijn gevoel voor posten beinvloed hier terwijl ik nog veel andere vragen had die ik dus niet meer heb durven vragen gezien de reacties die ik kreeg. Ik wist dat toen de tijd niet dat er niet gevraagt mocht worden. was pas een blauwe maandag op het forum. Maar de reacties die we krijgen zorgt ervoor dat we elders gaan posten en lezen.

Dit zou indedaad allemaal wat vriendelijker mogen. Er is al genoeg elende op de wereld.

Greetz John

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009 22:27 

JlgKonings schreef:
Zeer goed geantwoord.

Ik was ook zo een persoon die er echt niet bij nagedacht heeft, en bij een draadje , vroeg ik ook om een copytje zoals veele andere en wordt direct in de grond getrapt.

Wil niet zeggen dat ik dat meschien niet had moeten vragen. Maar heeft wel mijn gevoel voor posten beinvloed hier terwijl ik nog veel andere vragen had die ik dus niet meer heb durven vragen gezien de reacties die ik kreeg. Ik wist dat toen de tijd niet dat er niet gevraagt mocht worden. was pas een blauwe maandag op het forum. Maar de reacties die we krijgen zorgt ervoor dat we elders gaan posten en lezen.

Dit zou indedaad allemaal wat vriendelijker mogen. Er is al genoeg elende op de wereld.

Greetz John

Zelf kijk ik al ruim twee jaar op deze site en heb er echt wel even over na gedacht voor ik mij daadwerkelijk aanmeldde. De reacties zijn soms onprofessioneel en puberaal. Het lijkt wel of sommigen blij zijn dat ze eindelijk weer eens een sneer kunnen geven (en echt niet alleen bij het vragen om bladmuziek) of er wordt gewoon niet gereageerd op vragen. Als iemand zich eindelijk heeft aangeld en deze persoon krijgt geen of een onzin reactie, zijn ze snel weer weg. Kijk voor de gein maar eens op bij het aantal leden. meer dan de helft heeft geen gegevens ingevuld of maar één bericht gestuurd.

Bedenk gewoon hoe je zelf benaderd wil worden!

Verder is het een top forum, waar je ideeën, vragen en gedeelde passie in kwijt kan, welke de rest van de wereld toch niet begrijpt(die kijken voetbal)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2009 16:52 

tjonge jonge wat een drukte..

Wel mooi dat ik zoveel aandacht krijg! goed bezig!

Nou de bladmuziek nog en ik ben tevree! 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur