Het moet me toch een keer van het hart:
Ik ben
absoluut geen voorstander van (blad-) muziek kopiëren etc, daarover geen enkel misverstand.
Aan de andere kant vind ik in sommige gevallen de reacties op een vraag van iemand om een stukje muziek wel wat overspannen. Het lijkt er nu op dat iemand die gaag een stuk muziek wil hebben zich
eerst in allerlei bochten moet gaan wringen om maar vooral aan te tonen dat hij te goeder trouw is en beslist ervoor wil betalen etc etc, om te voorkomen dat hij direct van het forum wordt afgeblazen. Of, om een voorbeeld te noemen, breedvoerig moet uitleggen dat zijn oma is overleden en hij het snel nodig heeft om nog tijdens de begrafenis te kunnen spelen.
Onwillekeurig moest ik even aan dat artikel denken, over de tijd voor de val van de muur, in Oost-Duitsland. Kleine kinderen moesten op school een klok tekenen. Als de klok op de tekening rond was, was het duidelijk dat het gezin een strafbaar delict had gepleegd, omdat de Oost-Duitse televisie een vierkante klok had. De Stasi ging bij dergelijke gezinnen op bezoek. Het kon immers niet anders dan (hetgeen verboden was) dat naar een West-Duitse zender was gekenen, waar de klok rond was .
Die vergelijking slaat nergens op? Ok, maar toch...........
Maar wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen is, probeer het allemaal wat positiever te benaderen. Het zijn vaak jongere blazers, die misschien voor het eerst eens van dit forum kennis hebben genomen, en eigenlijk meteen worden weggejaagd. Het lijkt er af en toe echt op dat hier minstens 100 man met een vergrootglas zit te kijken of er niet zo'n (blad(-muziek))vraag wordt gesteld waarop dan direct gereageerd moet worden.
Ik heb ook wel eens een solotje of ander stukje muziek uitgeschreven.
Als ik, als trompettisten onder elkaar, iemand daar een plezier mee kon doen maakte ik er echt geen punt van, integendeel graag zelfs
http://www.youtube.com/watch?v=jf9fahld ... re=related.
Daarnaast barst het van de gratis muziekstukken op internet (kijk b.v. maar eens op de site van Erik) waar naar verwezen kan worden. Ik weet het: de zoekfunctie, maar niet iedereen weet hoe dat werkt als hij voor het eerst op het forum komt. Beter een hartelijk welkom als nieuw forum-lid met een linkje.
En nogmaals ik heb het hier
niet over het kopieren van cd's en complete muziekstukken etc.