trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vergelijk Bach, van Laar en Calicchio
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 20:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 14:44 

Nee!! Ik zie sowieso niet in waarom iets dat een keihard feit is belachelijk zou kunnen zijn. HvL is een ambachtelijk bedrijf dat in wezen custom bouwt. Hij kan natuurlijk ook geld lenen, een produktielijn opzetten en 2000 toeters per maand gaan maken van hoela-hoelakwaliteit, die voor teveel geld verkopen en zo zijn opgebouwde goede naam exploiteren, zeg maar het Amerikaanse model. Verder is zijn wachtlijst totaal niet belachelijk omdat niemand en dan ook niemand jou verplicht zijn toeters te kopen. Als het een eerste levensbehoefte (zoals eten, drinken, huisvestiing enz.) zou betreffen zou je geheel gelijk hebben maar hier heb je de vrije keuze. Met andere woorden: de Van Laars zijn blijkbaar ZO gewild dat als je er een wilt hebben 10 maanden moet wachten. Wil je dat niet koop je wat anders (of: neem je met minder genoegen blijkbaar), als je echt een Van Laar wilt naar jouw wensen dan ga je er heen, bestelt zo'n ding en speel vervolgens nog 10 maanden door op je huidige toeter. Werkelijk, ik kan niets zien wat daar belachelijk aan is. Overigens heb ik nog nooit een VL in mijn handen gehad dus dit is geen verkapte reclame, ik weet niet of ze echt zo goed zijn of dat het een hype betreft. Dat maakt voor dit betoog niets uit. Verder hartelijke groeten van Delano.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 14:50 

maakt dat niets uit nee?

jij bevestigt nu dus volledig dat het om een hype gaat...(dat is het namelijk als mensen klakkeloos van elkaar overnemen dat het om iets buitengewoon geweldigs gaat...)

En dan zijn we nu dus uitgepraat...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 14:53 

Sorry, toet'n, laat maar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 15:22 

nou...

Ik kan me wel vinden in haar punt... Of het belachelijk is, weet ik niet. Maar ik weet wel, dat toen Bas een Straub ongezien kocht, er een hele heisa was, van mensen die hem afraadden om ongezien een trompet te kopen.

Ik doe dat nog steeds. Want hoe goed Hub als bouwer ook is ( en dit weet ik wel uit eigen ervaring ) minimale verschillen, maken uit. En dan kan die toeter dus net ff anders zijn. En nee, je bent misschien niet verplicht tot afname, maar je zal maar weer 10 maanden op je instrument moeten wachten....

En inderdaad, behalve dan dat het goeie instrumenten zijn, is het natuurlijk ook een hype, en ik gun het Hub van harte, hij heeft er hard genoeg voor gewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 16:05 

Een hype gaat na verloop van tijd voorbij. Als het bij Hub om een hype zou gaan, dan houdt die behoorlijk lang aan en wordt ie alleen maar erger. Sinds hij de beslissing genomen heeft om alleen nog maar trompetten en bugels te bouwen is de kwaliteit met sprongen vooruit gegaan, dat is de grootste reden tot zijn succes.

Maar het gaat ook niet om de vraag of je 10 maanden wilt wachten op een nieuwe trompet/bugel, maar of je een custom made toeter wilt kopen. Daar zit een wachttijd op aangezien ze maar 2 paar handen hebben en geen fabriek zijn met veel arbeiders. Bij Monette wacht je 1,5 jaar en moet je zo'n $ 10.000,- neertellen voor een instrument. Ook daar zijn genoeg klanten voor. Het is gewoon een andere markt dan die van Yamaha of Bach.

Wat je gewoon moet doen is hetzelfde als je lang op bier moet wachten aan de bar voordat je geholpen wordt, er gewoon 2 bestellen... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 16:22 

dames hoeven nooit lang te wachten aan de bar :P
Als Hub dat nou ook eens in zou voeren, zou ik er nog eens over kunnen denken :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 16:43 

Het is heel simpel, als je meteen een van Laar wilt, dan moet je gewoon naar zijn dealers gaan, die hebben er altijd wel wat op voorraad. Atelier Pfeiffer is ook (o.a.) dealer van Calicchio en Eclipse. Dat betekent dat hij de meest gevraagde modellen wel op voorraad heeft. Als je zelf een (custom made) toeter besteld bij Calicchio of Eclipse dan moet je ook wachten.

Tegenwoordig kun je ook je eigen Bach samenstellen. Voordat je die in huis hebt ben je ook wel minstens een half jaar verder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 18:45 

Maar de lange levertijd heeft toch ook te maken dat hij aan zijn hand is geopereerd? Niet alleen de vraag volgens mij

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur