trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vergelijk Bach, van Laar en Calicchio
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 23:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2009 17:43 

Tja, de wachtlijst van Hub is lang................ Ik sprak 'm net nog even, mijn Oiram II is gelukkig over twee weken klaar. Hij heeft dat model nog maar net ontwikkeld en er zijn er al 27 van verkocht! Zegt genoeg lijkt me over de kwaliteit van hetgeen hij bouwt lijkt me................
Kwaliteit kun je naast de wachtlijst (die er ook voor de Hades van Hans overigens is) ook aflezen aan de 2e hands markt denk ik. Hans had pas een 2e hands van Laar te koop, die was in no time weg! Op marktplaats heeft er even een gestaan, ook zo weg! De 2e hands Bach's staan over het algemeen erg lang te koop.
Hub heeft overigens regelmatig (soms meerdere) 2e hands Callicchío's te koop staan................. allemaal overstappers. eerlijk gezegd ken ik de Callicchio's niet uit eigen ervaring maar ik zie nog geen gebruikte Van Laars bij de Callicchio dealers staan..............

Profiel  

Berichttitel: VLaar
BerichtGeplaatst: 12 nov 2009 18:56 

Spok schreef:
brassheavy schreef:
Maar nogmaals, welke Calicchio en van Laar moet ik zeker gaan proberen?

Alle Calicchio´s!! en alle Vlaars´s. Van Calicchio zijn er nu ongeveer 9 verschillende types beschikbaar.

Marcel, wat is de reden dat Pfeiffer naast Calicchio ook de van Laar niet gaat verkopen.
Meestal zie je dat na verloop van tijd een bedrijf (zoals Hub van Laar) er voor kiest om een groter afzetmarkt te zoeken (zeker als het zulke toppers zijn). Uiteindelijk is de commerciële kant ook zeer belangrijk (waarom ook niet andere landen?). Je ziet een soort tweestrijd tussen de Brabanders/Limburgers en de westerlingen! Wij moeten er wel ruim twee uur voor rijden (en dan maar te hopen dat het in één keer goed is). Ik ga liever naar Rijswijk om ze naast elkaar te testen (na twee uur rijden, ben ik al weer vergeten hoe ze speelt!
[/quote]

Hub en wij werken goed samen, maar zoals Erik al zei wil hub graag de controle houden. Als hebben we het zeker wel eens gehad om ons dealer te maken voor W-Nl. wij staan daar zeker open voor. Dan kunnen mensen bij ons een behoorlijke set up van merken en modellen proberen.

Profiel  

Berichttitel: occ.
BerichtGeplaatst: 12 nov 2009 18:57 

Leen schreef:
Tja, de wachtlijst van Hub is lang................ Ik sprak 'm net nog even, mijn Oiram II is gelukkig over twee weken klaar. Hij heeft dat model nog maar net ontwikkeld en er zijn er al 27 van verkocht! Zegt genoeg lijkt me over de kwaliteit van hetgeen hij bouwt lijkt me................
Kwaliteit kun je naast de wachtlijst (die er ook voor de Hades van Hans overigens is) ook aflezen aan de 2e hands markt denk ik. Hans had pas een 2e hands van Laar te koop, die was in no time weg! Op marktplaats heeft er even een gestaan, ook zo weg! De 2e hands Bach's staan over het algemeen erg lang te koop.
Hub heeft overigens regelmatig (soms meerdere) 2e hands Callicchío's te koop staan................. allemaal overstappers. eerlijk gezegd ken ik de Callicchio's niet uit eigen ervaring maar ik zie nog geen gebruikte Van Laars bij de Callicchio dealers staan..............

wij ruilen geen vLaar in omdat wij dit merk niet verkopen8zie ander bericht) :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2009 18:59 

Zijn er trouwens onder de profs nog die de "oude" CF prefereren boven de geupdate versie? Ik sprak laatst één van die gasten en die vond de nieuwe CF toch sterk verbeterd. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2009 19:21 

Ja, Ray Bruinsma bijv. Maar ik speel sinds half augustus ook weer op mijn 1e CF... :lol:

Hub moest de nieuwe namelijk weer terug hebben omdat ie aan een nieuwe serie begon. Daarvoor moet ie dan vergelijkingsmatariaal hebben zodat ze allemaal zoveel mogelijk hetzelfde worden.

Het is er tot nu toe niet van gekomen om hem weer om te wisselen en sindsdien heb ik al besloten om mijn oude gewoon te houden. Hij is te goed om weg te doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2009 22:12 

Geweldige toeter voor in een Big Band die CF. Kwam paar weken terug mn B1 Bugeltje ophalen na een revisie beurt (Laten we he daar eens over hebben, het ding is beter teruggekomen dan ie ooit geweest is !). Nu heb ik een heerlijke B5, maar daar kun je niet echt op tekeer gaan zeg maar. Maar die CF.... Pfff. Maar voor alround lijkt hij me wat minder geschikt, Ik vond hem bij "normaal" spelen, of klassiek niet echt bruikbaar. Er lag ook een B1 en B2, maar die vond ik toch minder.

Overigens heb ik wel het idee dat Hub zich helemaal concentreert op de Bes instrumenten en minder op de C's, want daar hoor en lees ik maar weinig over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2009 22:26 

HanZsizzle schreef:
Overigens heb ik wel het idee dat Hub zich helemaal concentreert op de Bes instrumenten en minder op de C's, want daar hoor en lees ik maar weinig over.

Dat heeft te maken met de vraag kant natuurlijk, er zijn nu eenmaal meer trompettisten die een Bb instrument kopen. Daarnaast is de Bach en Yamaha toch het meest populair bij de klassieke trompettisten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2009 22:29 

erikveldkamp schreef:
Oké, dan is de wachtlijst nog wat verder gegroeid... :!:

Ik ga komend weekend maar weer eens bij Hub op bezoek, dan ben ik weer up to date. Ik ben wel benieuwd naar zijn nieuwe creatie.

Welk(e) model(len) ga je proberen?
Ik heb nog niet op een CF kunnen spelen. Hoe zou je die omschrijven qua klankbeeld en inzetbaarheid?

Ivo.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur