ik ben er uit! toch Calicchio kopen ben ik bang... want ik hoor niemand op dit forum over pinkhaken die er af zijn gevallen bij Calicchio?! wel bij Bach´s en VLaar´s!!!
Ga dus voor een degelijke pinkhaak en kies Calicchio! misschien een nieuwe slogan gevonden.
Kwaliteit?! tja dat is weer een ander onderwerp? stel de vraag wat versta ja onder kwaliteit?
1) ik wil minstens 40 jaar plezier hebben van mijn trompet? jammer dat zal met geen een merk lukken, simpel weg omdat IEDEREEN sneller en op een commercielere manier trompetten maakt. Conn, Olds bv. die konden dat 40 jaar geleden wel. Er zijn nog steeds mensen die spelen op een Calicchio/bach/king/schilke zelfs yamaha van 20-30 jaar oud. VLaar bestaat niet eens zo lang.
2) ik wil dat als ik een trompet probeer 10 dezelfde kan proberen? tja dan moet je toch voor een Yamaha kijken. VLaar,Calicchio zijn handgemaakt en worden in kleine series gemaakt, materiaal is anders omdat deze bouwers nu eenmaal geen grote partijen materiaal kunnen inkopen. Verschillen zijn er dus altijd onderling bij veel merken zo ook bij deze. Betekend ook dat je uit vijf misschien voor jouw de perfecte trompet kan vinden? Toch Erik jij hebt toch ook verschillende geprobeerd? er is er altijd 1 die lekkerder is.
3)mijn insturment moet perfect zuiver zijn? belangrijk punt, ligt niet altijd aan de trompet? maar is goed om op te letten.
4) kwaliteit is; makelijk spelen? is een punt wat je bij veel merken kan terug vinden.
5) enz.
Waarom Jan Oosthof en Chuck zijn overgestapt naar VLaar heeft niets met hun ventielen te maken, ben ik bang.