[/quote]"jammer dat er een fanfare meespeelt.'' Niets ten nadele van het GFO, die ik erg goed vond spelen, maar van mij mogen de bigband imitaties bespaart blijven.[/quote]
Tja PieterBastrombone ... je zegt het zelf al "over smaak valt niet te twisten", maar ik geloof dat je deze muziek niet helemaal (of helemaal niet) begrepen hebt ... d'r zat namelijk gewoon een fanfare op het podium en het had inderdaad helemaal niets met een bigband (of een imitatie hiervan) te maken ...
De reden dat het orkest niet in een "standaard" fanfare-setting is gaan zitten, heeft uitsluitend te maken met de verschillende kleuren en klankvelden in dit genre ... jazz ... Er zijn overigens genoeg voorbeelden waarin een fanfare met een combo samenspeelt (bv. Dixieland Jamboree) ...
Kortom ... gelukkig niet veul van hetzelfde ... zoals toch jarenlang de trend was binnen fanfaremuziek
Er stond een geweldige solist voor het orkest, dat veel rust had en veel hetzelfde (goed) speelde. Terwijl dit stuk meer dan 20 minuten van het concert in beslag nam. ik vond dat t GFO zichzelf te veel naar de achtergrond drukte hierdoor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen