trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Invallers en WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 14:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2009 11:27 

symphonic-fan schreef:
Delicaat onderwerp.
1ste trompet, op een gegeven moment maten constant contre E, volle sterkte.
Tja dat kunnen er veel niet.

Het zal straks toch moeten :-D

Citaat:
Hoorn solo, op een gegeven moment zeer hoog, moeilijk. Tja wat een nut heeft dat allemaal.

Om nog te zwijgen van de bassolo...

Citaat:
Is ook een slecht werk, slecht georkestreerd, nooit één samenhangeng geheel, veel gepikte nest en gezocht.

Je bent in ieder geval niet de enige die dat stelt :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 11:59 

NJFO-Thomas schreef:
. Beter zou zijn 2 soorten wedstrijden, 1 met en 1 zonder invallers.

nog beter: het concours element eruit halen. Dat gaat toch nooit eerlijk worden. Maak er gewoon concerten van. Nodig gewoon de beste orkesten uit heel de wereld uit, lok mensen met masterclasses, gastdirecties en clinics, en maak er een groot blazersfeest van. Want als ik vaak de reacties hoor, denk ik: rare verspilling van hobbyplezier....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 12:23 

camel schreef:
NJFO-Thomas schreef:
. Beter zou zijn 2 soorten wedstrijden, 1 met en 1 zonder invallers.

nog beter: het concours element eruit halen. Dat gaat toch nooit eerlijk worden. Maak er gewoon concerten van. Nodig gewoon de beste orkesten uit heel de wereld uit, lok mensen met masterclasses, gastdirecties en clinics, en maak er een groot blazersfeest van. Want als ik vaak de reacties hoor, denk ik: rare verspilling van hobbyplezier....

Vergeet niet dat het concours-element er voor zorgt dat orkesten en verenigingen zo ver gaan... daardoor ontstaat dat hoge niveau. Als je dat element eruit haalt zullen ook veel orkesten minder drive hebben om naar zo'n festival te komen.

Niet dat ik tegen zo'n festival ben, hoor. In tegendeel, als je het van de grond krijgt, laat het dan even weten ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 14:42 

The Joker schreef:

Vergeet niet dat het concours-element er voor zorgt dat orkesten en verenigingen zo ver gaan... daardoor ontstaat dat hoge niveau. Als je dat element eruit haalt zullen ook veel orkesten minder drive hebben om naar zo'n festival te komen.

Niet dat ik tegen zo'n festival ben, hoor. In tegendeel, als je het van de grond krijgt, laat het dan even weten ;)

Wie brengt dat hoge niveau in? De spelers die er al zijn? Als dat zo was, hadden ze die invallers niet nodig...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 21:07 

camel schreef:
The Joker schreef:

Wie brengt dat hoge niveau in? De spelers die er al zijn? Als dat zo was, hadden ze die invallers niet nodig...

Dat bedoel ik. Door dat competitie-element ontstaat de drang om zo veel mogelijk punten te halen en dus gaan verenigingen zo ver om te winnen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2009 23:28 

The Joker schreef:
camel schreef:
The Joker schreef:

Dat bedoel ik. Door dat competitie-element ontstaat de drang om zo veel mogelijk punten te halen en dus gaan verenigingen zo ver om te winnen...

muziek en winnen? ik blijf het raar vinden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2009 10:58 

Het is al een heel oude discussie; ben ooit met de harmonie van Simpeld op concours geweest met pini di roma (ook wel enkele invallers naast tig leden met een conservatorium achtergrond) daarna als eerste amateurclub Lord of the Rings. ALs ik daar nog aan denk wel heel leuke ervaringen. Anderzijds is de vraag voor mij ook of ik het nu nog leuk zou vinden en voor wie doe je het anders eigenlijk ? Als een te leveren prestatie grotendeels wordt ingekocht, is je eigen bijdrage dan niet erg beperkt ? Normaal repeteren en leuke concerten ,daar heb ik mijn hobby voor, opgeklopte toestanden (stress,vreselijk lang gerepeteer op weinig, maten -uiteindelijk - moeten weglaten, kosten ) maken mij niet meer vrolijk. Ik hoor ook liever een club met echte profs zoals bijv. Pro Brass die afgelopen maandag in Kerkrade aardig voor de dag kwam !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2009 08:05 

Ik kan me herinneren dat we met Vianen 3x landskampioen zijn geworden op het topconcours met één invaller op het slagwerk. Er zaten wel enkele profs in het okrest, die binnen de vereniging waren opgegroeid en toen al meer dan 10 jaar lid waren van de vereniging.

Dat geeft echt wel een kick! ik snap het opzoeken van die kick wel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur