trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet, maar welke???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 21:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: nieuwe trompet, maar welke???
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 14:34 

ik ben van plan om me een nieuwe trompet aan te schaffen, maar weet niet goed welke. Nu heb ik een yamaha 6335 en deze begint haar gebreken te tonen: pistons (vooral de middelste) blijft regelmatig zitten, lak er op sommige plaatsen af.....
Ik vind deze trompet ietsje te licht ook (qua bore) en wil graag iets zwaarder

de vraag is nu: WAT RADEN JULLIE MIJ AAN?
de prijs mag gaan tot 2500€

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 14:43 

neem dan een (verzilverde) yamaha uit de 'Mark II'-series of een 'Xeno' met grote boring (YTR 6345 H(G)S) prijs ligt rond de 1800 euro. Als eigenaar van een Yamaha zou ik je dit merk zeker aanraden en hoewel andere forumers (uiteraard) een Vincent Bach zullen aanbevelen, blijft die keus natuurlijk heel persoonlijk....
tip: zoek een trompethandel op en ga een (mid)dagje trompetten testen en kies dan een geschikte trompet uit

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 15:03 

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een heel fijne bach gekocht (72 beker en RL), maar heb die uitgezocht door verschillende instrumenten te proberen, zonder echt op merk of type af te gaan. Ik vond trouwens de Xeno van Yamaha echt een heel stuk minder, maar ik denk dat dat heel persooonlijk is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 15:04 

gianni schreef:
neem dan een (verzilverde) yamaha uit de 'Mark II'-series of een 'Xeno' met grote boring (YTR 6345 H(G)S) prijs ligt rond de 1800 euro. Als eigenaar van een Yamaha zou ik je dit merk zeker aanraden en hoewel andere forumers (uiteraard) een Vincent Bach zullen aanbevelen, blijft die keus natuurlijk heel persoonlijk....
tip: zoek een trompethandel op en ga een (mid)dagje trompetten testen en kies dan een geschikte trompet uit

een 6345 neem ik zeker niet, dat is bijna dezelfde als de mijne, ik zou liever voor een ander merk gaan. geen yamaha meer voor mij, tenzij de xeno echt heel goed is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 16:08 

Misschien eens een Stomvi Master proberen, en een van Laar natuurlijk. Zijn naar mij idee echt goede toeters. En allicht niet zo licht als de Yamaha :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 16:41 
Moderator

nieuw of mag het ook 2e hands zijn. kijk eens voor een olds of oude connstellation

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 17:46 

marnix schreef:
nieuw of mag het ook 2e hands zijn. kijk eens voor een olds of oude connstellation

nieuw is denk ik altijd nog beter, of niet ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2003 18:27 
Moderator

Laat ik het zo zeggen, al mijn instrumenten ( op de es na) zijn gebouwd ver voor dat ik geboren werd. En evenals er mensen zijn die zweren bij hun nieuwe Xeno, van Laar of iets dergelijks, wil ik voor mij stellen dat ik nooit meer op iets anders wil spelen dan mijn olds uit de jaren 60 en mijn benge uit de jaren 50.....En dan heb ik het nog niet over geld gehad.
Tuurlijk is het zo dat een nieuwe trompet er mooi glimmend uitziet, maar als die tweede-hands toch net ff lekkerder speelt, en goedkoper is waarom dan duurder doen dan noodzakelijk is??
Maar jij moet het weten het is jouw smaak, en geld

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur