screamboy schreef:
Zozo, wat een apart verhaal zeg.. Ik geloof best dat dit een hele mooie toeter zal zijn, maar op de radio zeggen dat eerdere trompetten niet waren gebouwd om hoog te spelen vind ik eigenlijk een beetje raar... Ik vind het ook een beetje raar dat je zegt dat trompetten de afgelopen 100 jaar bijna niet zijn meegegroeid met de muziek. Net alsof de afgelopen jaren geen ontwikkelingen zijn geweest in trompetland..
Het lijkt haast wel monette-achtige marketing: de holy grail is uitgevonden!!
Ik moet trouwens wel zeggen: je klinkt wel lekker vet in het hoge register (ondanks dat je nog niet warm bent in dit stukje).
Johan
Ik moest het verhaal uitleggen aan totale leken, niet aan leden van dit forum
Bovendien was de andere trompet die ik bij me had een oude Bach, en die hebben de afgelopen 50 jaar een ontwikkeling van 0 doorgemaakt. Hetzelfde geldt voor bv Schilke. Ontworpen tussen 1956 en 1964, maar nog steeds exact hetzelfde als toen. Niet dat dat slecht is, maar je kan het je makkelijker maken zoals ik heb gezegd. En ik heb ook niet gezegd dat de Feniks de enige ontwikkeling is op trompetgebied, maar ik zat daar niet namens Harrelson, Monette, Eclipse of HvL