trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Blue Note zoekt talent!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 15:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 10:06 

en dan zeggen ze bij ons:
ik ben gratis naar school geweest en jij voor niks....

ligt er maar net aan hoe je het wilt interpreteren

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 10:38 

Je moet als bandje/muzikant nou eenmaal ergens beginnen. Zoals ik al eerder zei, is dit vooral bedoelt voor mensen die net om de hoek komen kijken, en niet voor de profies die al jaren lang bezig zijn met een goede naam opbouwen (als ze toch geintresseerd zijn zie ik dat vanzelf wel in mijn mailbox).

Het krenterige gedeelte snap ik wel, maar je moet het ook zo bekijken, doordat er nu eenmaal steeds minder cd's gekocht worden, houden de platenmaatschappij ook niet zo veel over. Er zijn dus geen potjes meer om ineens een flinke smak geld uit te geven voor een totale productie.

we moeten dus nieuwe dingen proberen en ik probeer zo op deze manier mensen in ieder geval een beetje op weg te helpen. Ik heb zelf ook op het conservatorium gezeten en ik doe ook niet alles voor niks, maar soms is netwerken ook niet slecht voor je toekomst...

Dus als het iemand leuk lijkt om mee te doen, het kan nooit kwaad!

Roy/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 11:29 

Mocht je getroffen worden door compassie met de arme platenindustrie dan raad ik je aan de Volkskrant van afgelopen vrijdag eens te bekijken, p. 24, en daar de boekbespreking te lezen onder de veelzeggende titel "Gevloerd door hebzucht, arrogantie en cd-brander".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 11:47 

De platenmaatschappijen hebben het onheil over zichzelf afgeroepen. Apple had in ieder geval beter begrepen hoe je muziek aan de man moet brengen in deze tijd (iTunes). Het enige wat platenmaatschappijen gedaan hebben is de cd prijs torenhoog maken wat illgaal kopieren alleen maar in de hand werkt.

Maar aan het succes van iTunes kun je afleiden dat mensen best bereid zijn geld uit te geven voor muziek, als je maar een redelijke prijs vraagt. Ik ben op het moment platen aan het verzamelen. Die koop je voor een paar euro per stuk!

Blue Note heeft geen geld blijkbaar om de jazzmuziek in Nederland te promoten, aangezien de grote jazzmuzikanten in Nederland niet bij Blue Note zitten. Maar waar hebben ze wel geld voor: een productie met Barry Hay... :? Wat heeft dat met jazz te maken?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 16:00 

De Metro-Big-Band zou voor mij wel een reden zijn om die CD te kopen hoor :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 16:07 

Karel schreef:
De Metro-Big-Band zou voor mij wel een reden zijn om die CD te kopen hoor :wink:

Ik heb dat dan ook gedaan en vind het jammer dat Barry Hay er doorheen zingt! :?

Verder ben ik het in dit geval volledig met Erik eens, er wordt (door bijvoorbeeld TV- en musicalproducenten veel te veel over de rug van de muzikanten verdient.

Al die 'talenten'shows (en ik zie deze actie ook als een soort talentenjacht) leveren vooral voor de producenten veel op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2009 10:12 

die mensen kiezen er toch zelf voor om uitgemolken te worden?
Je kan toch op je klompen aanvoelen dat je 9 van de 10 keer maar een maand of 6 "succes" hebt (als je geluk hebt).
De programma's zouden niet bestaan als mensen zich niet massaal zouden aanmelden. De mensen die zich aanmelden zijn te lui om er echt voor te werken. Als ze het zo graag willen zijn er zoveel andere wegen.

Een meisje van 14 dat ik ken zit nu op de vooropleiding voor het conservatorium (ze kan geweldig zingen), ik denk dat ze daar uiteindelijk veel meer mee zal bereiken als wanneer ze nu naar zo'n programma zou gaan (wat ze trouwens niet mag van haar verstandige vader)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2009 10:22 

delano schreef:
In dit verband herinner ik me een uitspraak van Kid Ory (weet je nog, die hottrombonist van de eerste Hot Five) die gevraagd werd naar een tip over hoe trombone te spelen: doe het nooit voor niks.

En toch heh....

Als ik nooit iets voor niks had gedaan, had ik nu waarschijnlijk nergens gespeeld.

Je moet ook wel durven netwerken en spelen.Als je wacht tot zich wat aandient, kun je vaak lang wachten.

Gezien de wervingstekst denk ik eigenlijk ook niet dat het om het werven van beroepsmensen gaat, maar hooguit conservatorium mensen, die nog heel erg aan het begin staan. Nou, en die krijgen allemaal stufi, dus arm zullen ze er niet van worden. En dan nog: niet gehoord, is een gemiste kans.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur