trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Olds recording bes trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 05:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2009 12:58 

camel schreef:
Zult [PL] schreef:
Ik zal dan ook niet aarzelen u te voorzien van adviezen als u hierom vraagt.

He wat jammer. In een ander topic beweer je bovenstaande. En in dit topic adviseer je ongevraagd om mijn instrument te verkopen.

Hou toch gewoon je waffel idioot.

Beste camel, het een sluit het andere natuurlijk niet uit. Mag ik niet ongevraagd mijn mening geven? Ik hoop dat je er desondanks wat aan hebt en een mooie toekomst met de trompet tegemoet mag gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2009 13:08 

Zult [PL] schreef:
camel schreef:
Zult [PL] schreef:
Ik zal dan ook niet aarzelen u te voorzien van adviezen als u hierom vraagt.

He wat jammer. In een ander topic beweer je bovenstaande. En in dit topic adviseer je ongevraagd om mijn instrument te verkopen.

Hou toch gewoon je waffel idioot.

Beste camel, het een sluit het andere natuurlijk niet uit. Mag ik niet ongevraagd mijn mening geven? Ik hoop dat je er desondanks wat aan hebt en een mooie toekomst met de trompet tegemoet mag gaan.

Er zitten hier beroepsmusici die beter weten, dan jij, in je joekskapel. Een beetje bescheidenheid zou je sieren. Nee je mag niet ongevraagd je mening geven, die nergens op gebaseerd is...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 00:13 

Zult [PL] schreef:
Heb inderdaad even bekeken wat zowel camel als mischa zoal doen. In principe zijn ze goed bezig, maar juist daarom wil ik ze nu al behoeden voor enkele valkuilen. Dit zou hun progressie danig kunnen temperen. Om die stappen te nemen is ook niet makkelijk en kost misschien enige trots, maar ik ben er slechts om te helpen.

@Dhr. Zult
Daar trompetles geven U teveel geestelijke belasting levert vraag ik U of U ook mijn trompetspel op afstand kunt/wilt beoordelen.
U doet dat tenslotte in deze topic ook bij Camel, en hoewel hij op zijn zachtst gezegd
daar zo zijn vraagtekens bij heeft, ben ik toch heel nieuwsgierig naar Uw mening
over mijn spel, het is ongetwijfeld voor verbetering vatbaar en U lijkt er bijzonder veel
van te weten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 00:38 

De Ronde Van schreef:
Zult [PL] schreef:
Heb inderdaad even bekeken wat zowel camel als mischa zoal doen. In principe zijn ze goed bezig, maar juist daarom wil ik ze nu al behoeden voor enkele valkuilen. Dit zou hun progressie danig kunnen temperen. Om die stappen te nemen is ook niet makkelijk en kost misschien enige trots, maar ik ben er slechts om te helpen.

@Dhr. Zult
Daar trompetles geven U teveel geestelijke belasting levert vraag ik U of U ook mijn trompetspel op afstand kunt/wilt beoordelen.
U doet dat tenslotte in deze topic ook bij Camel, en hoewel hij op zijn zachtst gezegd
daar zo zijn vraagtekens bij heeft, ben ik toch heel nieuwsgierig naar Uw mening
over mijn spel, het is ongetwijfeld voor verbetering vatbaar en U lijkt er bijzonder veel
van te weten...

Nou, als jij op een olds recording speelt, ben je dus in principe goed bezig, maar zul je ten koste van enige trots, en geholpen door Zult om wat valkuilen heen moeten stappen.

Maar jij speelt toch bach? Als het een TR500 is ( zie sig zult ) dan heb je toch wel het ultime bereikt, hoewel het hier gaat om een studentenmodelletje.

Over de Connstellation is niks vermeld, dus wellicht... misschien.... er zou hoop voor je kunnen zijn....

Profiel  

Berichttitel: Tr 500?
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 10:07 

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DX

Bovenstaande link geeft weer een heel andere kijk op de zaak.

Maar om nog even op de kwestie Olds Recording terug te komen; Mijn ervaring met vintage instrumenten in het algemeen, dus niet alleen met Olds trompetten is zoals ik eerder in dit topic heb gemeld niet al te positief: Dat dat meer over mijzelf zegt daar ben ik me terdege bewust van. Geeft ook niet want na een lange zoektocht heb ik dan uiteindelijk iets gevonden waar ik weer een tijdje mee vooruit denk te kunnen. Ik durf 't eigenlijk niet te verklapen: Een Yamaha Z.
De Bach TR 500 heb ik nooit uitgeprobeerd. Wèl z'n grotere broertje de VBS1. Van een jonge gast die nu op de ex trompet van Bazzzzz speelt. Volgens mij kan je de VBS1 zien als een TR 500 met een Stradivarius ventielblok; een hybride die een beetje te vergelijken is met de Connquest: een Conn Director met het ventielblok van de Connstellation.
Welnu, de VBS1 kon me destijds niet overtuigen. Mijn Stradivarius is een veel beter instrument, niet alleen qua klank (hoewel ik dat van ondergeschikt belang vind hoor) maar vooral qua speeleigenschappen. Als de VBS1 inderdaad het grote broertje is van de TR 500 dan houd ik mijn hart vast....Ik zou leerlingen geen TR 500 aanbevelen. Veel te duur voor de kwaliteit die dit instrument vermoedelijk bied.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 10:16 

Mijn mond klapt open, mijn broek zakt af, mijn klomp breekt, mijn ogen stuiteren uit hun kassen. Theo aan de Yamaha???

Ongelooflijk 8)

Profiel  

Berichttitel: pssst!
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 11:26 

camel schreef:
Theo aan de Yamaha???

Ongelooflijk 8)

Ssssst, niet verder vertellen! Ik schaam me hier nl. een beetje voor.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2009 11:57 

Schamen?????. Yamaha maakt fantastische trompetten. Je moeit nooit met de wolven meehuilen :P

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur