trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Olds recording bes trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 02:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 09:14 

Ik durf bijna niet meer te melden dat ik vroegah in heerlen op de middelbare school zat :oops:

Maar he, ik woon al weer bijna 10 jaar in de randstad. Heeft me maanden aan integratiecursussen gekost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 09:17 

camel schreef:
Ik durf bijna niet meer te melden dat ik vroegah in heerlen op de middelbare school zat :oops:

Maar he, ik woon al weer bijna 10 jaar in de randstad. Heeft me maanden aan integratiecursussen gekost.

Dus jij bent bekend met het waanzinnig orkest waar meneer Zult zijn imposante carriere hedentendage gestalte geeft!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 09:20 

Neenee ik zat op de middelbare school in heerlen, ik zat er niet in een fanfarecorps...

Bovendien, alle gekheid op een stokje: een topic uit 2002 dat ineens weer aandacht krijgt. We hebben tijd over :wink:

En toch is een Olds Recording een heel mooi instrument. Er zijn vrij veel mensen, zowel beroeps als amateur die dit instrument een warm hart toedragen. En misschien wel heel erg terecht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 09:26 

camel schreef:
Edit: jazeker kijkt u maar

Ingrediënten

* 1 kg varkenskop {wangen}
* 200 gr varkenstong
* 100 gr varkenshart
* 200 gr zwoerd
* 2 ltr water
* 3 st laurierblad
* 10 gr peperkorrels
* 5 gr zout
* 10 gr nootmuskaat
* 150 cc azijn

Voor zure zult, een brabants streekgerecht....

Algemeen verkrijgbaar!
Overigens mis ik in dit recept de augurken, maar dat zal wellicht toch streekgebonden zijn.
In elk geval is de wang één van de lekkerste delen van 't varken.

Verder sloeg 't sarcasme volgens mij niet op de post van Zult, maar op die van Camel. (Maar ja, dat is dan ook z'n tweede naam :wink: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 09:28 

brrrrrr ribben, koteletten, speklapjes, hazen, gehakt, allemaal erg lekker, maar kopvlees??

nee dank je. En NEEEEE ik wil niet weten wat er in gehakt verwerkt zit :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 10:04 

camel schreef:
Neenee ik zat op de middelbare school in heerlen, ik zat er niet in een fanfarecorps...

Bovendien, alle gekheid op een stokje: een topic uit 2002 dat ineens weer aandacht krijgt. We hebben tijd over :wink:

En toch is een Olds Recording een heel mooi instrument. Er zijn vrij veel mensen, zowel beroeps als amateur die dit instrument een warm hart toedragen. En misschien wel heel erg terecht.

Het is niet het topic wat ineens aandacht krijgt, maar onze nieuwe vriend en alleskunner Zult! Enne, een Olds Recording is een mooi instrument met een lange geschiedenis. En daar denken meer mensen zo over. Kijk maar eens op trumpetherald. Aan de andere kant...als meneer Zult er niet mee uit de voeten kan, wieweet hebben al die trompettisten het dan wel mis...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 10:10 

Volgens mij hebben we een nieuwe Camel...

Meneer Zult lijkt een dubbele persoonlijkheid, want hij weet veel te veel van de mensen op het forum, voor iemand die 8 berichten heeft gepost. en de berichten van meneer Zult zijn eerder "uitdagend" en voorzien van "sarcasme".

Ik denk dus niet dat meneer Zult het niet begrijpt, maar dat wij het nog niet helemaal begrijpen.

Het is natuurlijk 's morgensvroeg en ik heb een GIGA kater, dus misschien begrijp ik het zelf ook niet helemaal meer....:lol:

groeten niels

mondstuk - Bobby Shew lead / JK 1.5D
Trombone - CONN Director, DW 11CS

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2009 10:24 

Ok dan maar een ( strikt subjectief ) testverslag.

Olds Recording, bwjr 1966 ( gaat toch alweer 43 jaar mee, zonder redrot zover ik kan zien )

Ventielen: ondanks slijtage ( nikkellaag slijt eraf ) nog steeds goed sluitend en met compressie ) 2e ventiel staat iets buiten de lijn, omdat de middelvinger een langere vinger is. Om ergonomische redenen. Net zoals het bauerfeindblok heb je het gevoel dat je een trompet in je handen hebt. Het zijn geen ielige ventielen zoals van Yamaha, die een kleinere omtrek lijken te hebben. ( Dit is overigens geen aanval op de kwaliteit van Yamahaventielen ).

Ook is het ventielblok meer in het midden van het instrument geplaatst, waardoor het zwaartepunt ook centraler ligt, en het instrument in je handen niet naar voren kantelt ( let wel op, het mondstuk lijkt dus dichterbij te zitten dan bij een Bach of Yamaha, dus de kans dat je de eerste keer het mondstuk tegen je lippen stoot is vrij groot als je niet oppast. )

Speel gemak: uitzonderlijk. Het is wel een heel warm instrument, van nature ( misschien door de roodkoperen beker?? ) maar niks te beroerd om lekker te kunnen vlammen indien gewenst. Intonatie is een discussiepunt. Sommige mensen die mijn Recording kennen vinden hem moeilijk stemmen, ikzelf heb er niet zoveel problemen mee. Moest zelf in het begin wel even wennen, sommige noten zitten er iets anders op. Uiteraard is het zo dat moderne instrumenten ( zoals Bach, Yamaha Hub v Laar enzovoort ) beter qua intonatie zijn doorontwikkeld ( het BIAS systeem hadden ze toen misschien nog niet ) maar IKZELF heb er geen problemen mee. Het was voor mij meer wennen aan een Kanstul 1501 dan destijds aan mijn Olds.

Het instrument heeft wel zijn voorkeuren. Hoewel heel allround, heb ik altijd het idee gehad dat dit instrument zijn voorkeur heeft liggen in het meer Russische repertoire ( Arutunian, Vassilenco, Shostakowits ) dan in het Franse repertoire. Wellicht wederom door de roodkoperen beker??

Dit instrument is al sinds mijn 20e in mijn bezit, en nooit spijt gehad van de aankoop. Hele mooie momenten mee beleefd. Staat op de nominatie voor een reisje amerika ( Docter Valve, Rich Ita of dergelijke mensen ) voor een hele complete revisie. Want na 43 jaar trouwe dienst, waarvan bijna 8 in mijn bezit, heeft hij/zij dit wel verdiend. En dan kan hij zo weer 43 jaar mee.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur