trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe trompet kopen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 11:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2009 12:18 

Wat lees ik allemaal over mij? Ik heb destijds een trompet gekocht op bestelling die mij enorm goed beviel.
Heb daar destijds enorm veel kritiek op gekregen omdat ik niet zou weten hoe het allemaal werkte en noem maar op en toch heb ik zelf die keuze gemaakt en niemand anders.
Er zijn tal van forummers die via ebay oid een trompet gekocht hebben en daar dus ook een risico mee liepen maar ook zij maakte zelf die keus.
Nu bijna 6 jaar later vanaf het moment dat ik trompet ging spelen weet ik natuurlijk een heleboel meer en heb ook een aanzienlijke hoeveelheid trompetten gehad, de een kort de ander langer en als ik nu de keus maak een nieuwe trompet te kopen ga ik eerst eens lekker informatie beinnenhalen bij weet ik veel wie en waar en ga dan lekker met een paar trompet vrenden cq kennissen eropuit om vanalles te proberen om vervolgens iets te kopen.
Nu zal een ieder dat op zijn of haar eigen manier doen en uiteindelijkook een mooie trompet aankopen.
Ik heb het geluk in goede kringen te verkeren met mensen die allemaal freak zijn vwb trompetten en aanverwante zoals mondstukken etc etc en kan dus uit een beste bron informatie en ervaringen putten en zo heb ik dus mijn huidige trompet ook gekocht.
Ga lekker proberen en vraag aan anderen wat je weten wil, ook bv aan prof via email of weet ik wat emje zult een hoop wijzer worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2009 12:25 

Ik erger me eigenlijk nogal aan het feit dat iemand die rechtssociolie heeft gestudeert ( en afgestudeerd? ) een topic uit 2005(?) uit zijn graf haalt, om vervolgens zonder quotes, en tegenargumenten mensen van onzin te beschuldigen. Van iemand die een dergelijk vak heeft geleerd zou je beter mogen verwachten.

Daarnaast kan ik me niet herinneren ooit in de clinch gelegen te hebben met deze Delano, dus waarom ik halfhartig cynisme over me heen krijg is me ook onduidelijk ( let wel, van Erik Veldkamp kan ik me dat beter voorstellen. Want tegen elkaar zijn we geen lieverdjes, maar ik weet wel dat hij vaak wel goeie issues heeft ).

Ik denk mijn beste Basmans dat je dit topic gewoon maar moet negeren. Want echte argumenten zie ik de man niet noemen....

Laatst bijgewerkt door camel op 12 jan 2009 12:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2009 12:30 

baszz schreef:

Non taken... ik las het eerste bericht alleen en zag m,n naam staan dus ff alles nsel gelezen en een berichtje geplaatst.

Wat reageer jij snel, ben je al helemaal wakker of zo.

Heb net mijn post aangepast :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2009 12:35 

mijne ook even verwijderd maar nog steeds non taken...

Profiel  

Berichttitel: nieuwe trompet kopen
BerichtGeplaatst: 12 jan 2009 15:50 

Als je een nieuwe trompet gaat kopen is het heel erg zinvol om oude discussies daarover te bekijken, je hoeft dan niet opnieuw het wiel uit te vinden. Ik vond in die oude discussie het hele verhaal over diverse kwaliteitscontroles onjuist qua uitgangspunt en dat heb ik proberen te verduidelijken. Dat je je kennis hebt opgedaan op een conservatorium helpt niet bij de beoordeling van het fenomeen kwaliteitscontrole van stoffelijke zaken. Getzen boor ik totaal niet de grond in, ik uitte een vermoeden over een mogelijk achterblijven bij nieuwe ontwikkelingen, meer een marketingprobleem dus.
Waarschijnlijk kun je wel beter trompetspelen dan ik maarje kan zeker niet beter lezen.
Dat ik Yammies het einde zou vinden is onjuist (wederom slecht lezen), ik heb er nu een en ik ga wat anders kopen. Trumpetlover had misschien niet helemaal ongelijk maar draafde wel stevig door, Baszz had de bewuste trompet immers al besteld? Overigens blijft daarbij mijn stelling overeind dat je een custom gebouwde trompet niet van tevoren kan proberen maar natuurlijk wel, zoals Erik terecht stelde, bij levering kan weigeren als hij niet in orde is, waarmee de stelling van Trumpetlover IN ZIJN ALGEMEENHEID niet te handhaven is of je moet stoppen met custombouw.

Profiel  

Berichttitel: Re: nieuwe trompet kopen
BerichtGeplaatst: 12 jan 2009 17:41 

delano schreef:
Getzen heeft niet goed kunnen vernieuwen geloof ik .

Kan goed kloppen; Getzen is een tijd in andere handen geweest. De instrumenten die in die periode gemaakt zijn zijn -van wat ik ervan begrijp- altijd van goede kwaliteit geweest.
Onlangs is Getzen weer in familihanden gekomen en gaan ze weer stevig aan de weg timmeren. Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe 3051 model.
Zou ook best op je verlanglijstje mogen staan denk ik.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jan 2009 18:06 

Ik ging bijna anderhalf jaar terug naar rijswijk met het idee dat een 8310Z de ideale toeter voor mij zou zijn. Een maal wat uitgeprobeerd bleken een 6310Z en 6330B veel lekkerder te spelen.

Dus je kan nu wel vanalles verzinnen maar je zal toch echt op een toeter moeten spelen om te weten of je er lekker op speelt of niet. Custom made of massa product maakt daarbij niet uit.

Dus ik zou zeggen ga eens lekker wat toeters uitproberen (beschrijf het karakter van de toeder die je zoekt) en gooi al die overbodige kennis over boringen en bekers gewoon overboord.

Profiel  

Berichttitel: gefopt!
BerichtGeplaatst: 12 jan 2009 19:41 

martijn85 schreef:
Ik ging bijna anderhalf jaar terug naar rijswijk met het idee dat een 8310Z de ideale toeter voor mij zou zijn. Een maal wat uitgeprobeerd bleken een 6310Z en 6330B veel lekkerder te spelen.

't Kan nog gekker, Mijn tweedehands 6310Z speelt verbazingwekkend licht, de 6310Z die ik in een gerenommeerde toeterwinkel uitteste bleek loodzwaar te spelen terwijl een 8310Z elders weer precies 't zelfde aanvoelde als mijn tweedehands Yamaha wrakje. Ook op Yamaha's kan je blijkbaar niet blind varen......
Niet via internet kopen dus!

Inderdaad alles met een open mind uitproberen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur