delano schreef:
.....maar daarbij hebben ze altijd gegolden als de absolute top.
Absolute top? Ik heb het genoegen gehad zowel een Olds Ambassador als een Conn Director gedurende lange tijd te mogen bespelen. Nou, ik weet dat er mensen zijn die heel goed uit de voeten kunnen met een Ambassador, maar mij beviel de Director veel beter.
Ik vond de Ambassador een stugge toeter met stroeve ventielen met loodzware veren. De Director had in theorie veel mindere ventielen -van die primitieve buizen met een losse veer onderin zoals bij bugels- maar die liepen veel comfortabeler.
De Director had niet een fantastische klank -ondanks de roodkoperen beker toch wat blikkerig- maar projecteerde uitstekend, was gemakkelijk te mannen qua zuiverheid en omdat ie zo makkelijk speelde heb ik er heel veel plezier van gehad. Met m'n stomme klotekop heb ik 'm destijds verkocht om budget te genereren voor een Connstellation, een toeter waar ik gek genoeg helemaal niks mee kon.
Kortom, Ambassador is een prima toeter à ls ie bij je past, (maar dat geldt eigenlijk voor zoveel toeters!) en er is maar één manier om daar achter te komen.