Ik speel al ongeveer 25 jaar op een getzen eterna. Dit jaar heb ik een grondig nazicht laten doen bij Adams. Ze speelt nog steeds uitstekend. De ventielen lopen als een trein. Ik speel ook heel veel flugel. Voor mij is deze getzen een goed combinatie-instrument omdat het zo licht en gemakkelijk speelt. Na 25 jaar is het zilver nog bijna volledig intact, op enkele slijtages na waar ik mijn linkerhand plaats.
Ik ben ooit begonnen op een Getzen Eterna, die gemaakt is in de jaren 80. Die had ik in bruikleen van een familielid, het exacte jaartal weet ik helaas niet. Na een jaar of 2 erop geblazen te hebben heb ik een nieuwe Selmer aangeschaft, daar heb ik een jaar of 3 a 4 op geblazen. Tot ik een jaar geleden weer terug ben gegaan naar een Getzen, ik heb een nieuwe gelakte Eterna aangeschaft.
Naar mijn mening is de Eterna een goed instrument, het ligt mij in elk geval. Ik vind hem een mooie sound hebben, en hij bereikt de zaal veel beter dan mijn Selmer deed. Voor een warm geluid moet je wat meer je best doen op deze toeter, het lichtere werk is toch meer zijn ding. Ik ben zeer tevreden dat ik weer terug ben gegaan naar Getzen.
Ik ben alleen niet altijd enthousiast over de laklaag van Getzens, de kwaliteit daarvan is niet altijd top. Voor mij geen belemmering, als hij er niet meer uitziet laat ik hem opnieuw lakken of verzilveren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen