trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kanstul kopieën
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 14:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: de potloodtest
BerichtGeplaatst: 08 aug 2003 12:15 

Beste Jeroen, wat een fantastische ontwikkelingen allemaal weer! Waar kan je informatie vinden over deze mondstukken en hoe bestel je zulks on-line? En nog iets, was de standaard backbore van de Mount Vernon mondstukken groter dan die van de Elkhard excemplaren?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 aug 2003 12:36 

Theo, Ik heb geen idee wat betreft die backbores. Je kunt ze via de mail bestellen, met een creditcard is het zo gepiept. Gewoon in contact treden met James R New via het mailadres wat bij de mondstukken pagina staat vermeld. Ik moet zeggen dat de 24 (symph) backbore erg lekker speelt en klinkt. Als je ze als onderdelen bestelt kun je nog eens een backbore bij bestellen om te proberen, erg handig. Ze zijn ook met Warburton uitwisselbaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 aug 2003 12:43 
Moderator

spuug en kwat maken alles glad???????????????
Rare jongen ben je theo :wink:

Profiel  

Berichttitel: Saliva
BerichtGeplaatst: 08 aug 2003 13:02 

Gewoon 's proberen Marnix, je zal zien dat ik gelijk heb.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2003 12:51 

Jeroen,

die oude " Mount veron" wat moet ik me hier bij voorstellen? Zijn deze anders, vlakker
of breder dan gewone randen ? Wat is hier zo speciaal aan ? Zijn er van Kanstul ook
nog andere in handel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2003 15:44 

John,

Dat Mount Vernon slaat op de periode waarin deze modellen zijn gemaakt. Om het mondstuk te beschrijven, tja, daar ben ik echt niet goed in. Ik kan alleen maar vergelijken met de A&S.
Wat dat betreft kan ik zeggen dat de toon meer kern heeft en compacter is, minder "foezelig" dan bij de A&S (minder lucht in de toon). De projectie is naar mijn idee stukken beter dan de A&S. Dit waren voor mij de redenen om de BMV 1-1/2C te prefereren boven de A&S, waar ik overigens ook erg fijn op speelde.
De bite is iets scherper, wat weer helpt bij de aanzetjes, maar minder fijn is als je veel mondstukdruk gebruikt. De rand van de A&S is iets vriendelijker, iets breder. De verschillen ten opzichte van de huidige Bach modellen kan ik je niet vertellen, omdat ik er geen heb.
Je moet het zelf proberen om echt een goed beeld van die mondstukken te krijgen. Kanstul heeft een zeer uitgebreide collectie mondstukken die je kunt bestellen. Check de site maar voor informatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2003 11:50 

Citaat:
Wat dat betreft kan ik zeggen dat de toon meer kern heeft en compacter is, minder "foezelig" dan bij de A&S (minder lucht in de toon).

Nou, dat zou mooi zijn. A&S 1 1/2 C bevalt me al even heel goed, maar het klopt dat je toon er een heel klein beetje, sja, iets van ruis bij krijgt. Ik denk dat ik hem ook eens moet omruilen!

Profiel  

Berichttitel: Re: Kanstul kopieën
BerichtGeplaatst: 15 sep 2003 21:04 

JeroenJongeling schreef:
Iemand ervaringen met de BMV kopieën van Kanstul? Ik heb sinds een tijdje een BMV 1-1/2C met een 10 en 24 backbore en kan er gewoon niet over uit hoe lekker het speelt, voelt en klinkt.

De BMV mondstukken van Kanstul zijn replicas van de oude Mt. Vernons (vandaar BMV)
Ze zijn door Byron Autry voor Kanstul ontworpen en hij vertelde me dat dit het mondstuk is wat het dichtst bij de originele MT. V's komt.
Het enige verschil zit hem in de binnenrand. CNC-machines kunnen de originele rand niet kopiëren. Heeft te maken met metaalbewerkingstechniek. Verder komen ze eng dicht bij het origineel. Aangezien je voor een origineel bij de Horntrader en op eBay zo'n $ 300 à $ 400,- betaalt lijkt het me wel een aanwinst.
Doc Severinsen speelt er momenteel ook op (5C)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur