trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Feniks
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 22 apr 2026 05:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 37  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2008 09:48 

Kees de Leeuw schreef:
Zo lang mij niet om een bijdrage wordt gevraagd moet iedereen zelf maar bepalen wat hij/zij uitgeeft !!

nou kijk, ik zou best een bijdrage waarderen.

Ik wil namelijk best wel zo'n Aeolus, en een mooie bugel, en een mooie cornet, en een Duitse trompet is ook niet weg. Daarnaast moet mijn auto binnenkort voor een beurt, dus zal ik je mijn rekeningnummer geven? 8) ( Dan mag jij als sponsor mee om te kijken waar ik je geld aan uitgeef ).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2008 09:53 

Alle verzoeken worden uiteraard in redelijkheid beoordeeld en na afweging van alle belangen....etc :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2008 12:01 

Kees de Leeuw schreef:
Het lijkt veel op oude discussies; Hans heeft als liefhebber/verkoper ook via dit forum veel bijgedragen aan de verbreding en verdieping van kennis over trompetten. Dat geldt zeker ook voor Erik Veldkamp (zonder anderen tekort te willen doen); De belangen van allerlei trompetmerken zijn door velen hier naar vorengebracht en door anderen geobjectiveeerd, is niets mis mee.

Dank je Kees :)
Alleen ben ik geen verkoper, ik ben in de eerste plaats trompettist. De winkel is gekomen omdat ik liever met de hardware bezig ben dan dat ik een baan ergens op een muziekschool ambieer. En omdat ik vond dat er te weinig aanbod was naast de bekende merken. Dus ik dacht als niemand het doet, ga ik het zelf maar doen.

Maar goed, terug on-topic.
De prijs is inderdaad inclusief het vergulden, lederen triple Cronkhite gigbag en een speciaal geschikt mondstuk. Het precieze bedrag kan ik alleen nog niet geven omdat er nog wat plussen en minnen zijn. Het kan zelfs nog iets goedkoper uitvallen dan € 3.600,-
Zo moet van de Hades bv nog bepaald worden welke finish erop komt, en goud of palladium is nu eenmaal duurder dan zilver. De bugel Gaia is wat duurder, rond de € 4.000,-

De omhoogstaande beker is zeker niet voor iedereen. Ik heb hem uitgebreid getest en ik vind dat je erg moet wennen aan het idee dat het geluid van een andere plaats komt dan je gewend bent. Je hoort jezelf wel erg goed spelen in de sectie zonder dat het ten koste gaat van de projectie, da's erg fijn, en je valt op :wink: Aan de andere kant, in de hoogte (boven C3) neemt de weerstand toe, beetje teveel naar m'n zin want hij zou juist heel makkelijk moeten spelen daar. Dus daar zou dan weer een andere oplossing gezocht voor moeten worden maar dat is heel veel werk. Buiten dat, het doel waarvoor het gedaan is werkt erg goed, dat dan weer wel.
Alleen zal die ontwikkeling nog wat op zich moeten laten wachten want het is nu allemaal al kostbaar genoeg. Dus we beginnen met rechte bekers. Er zijn nu 3 exemplaren van de Hades in aanbouw. 1 in zilver, 1 in goud en 1 in hoogglans palladium. Daarmee gaan we kijken wat voor dit type instrument het beste werkt, en dat wordt dan ook de enige finish die leverbaar wordt. Ik verwacht ze de 3e week van januari, en tot die tijd kan er op de (nog ongelakte) Hades die ik hier heb worden getoeterd :D

Wordt vervolgd ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2008 16:50 

Hans schreef:
De prijs is inderdaad inclusief het vergulden, lederen triple Cronkhite gigbag en een speciaal geschikt mondstuk. Het precieze bedrag kan ik alleen nog niet geven omdat er nog wat plussen en minnen zijn. Het kan zelfs nog iets goedkoper uitvallen dan € 3.600,-

Ik ben niet op zoek naar een nieuwe trompet, maar als ik dat was zou ik bovenstaande erg jammer vinden, wellicht reden genoeg om de trompetten niet eens te proberen. Juist door de hoge prijs verwacht ik een soort "custom" service waarbij er nog van alles te kiezen valt, en daar behoort de finish in mijn ogen zeer zeker bij. Een Concrite gigbag hoef ik niet, ik heb al een prima koffer, en een "speciaal geschikt mondstuk"? Het lijkt me totale waanzin om bij de aanschaf van een nieuwe trompet ook het mondstuk op hetzelfde moment te veranderen. Ik denk dat de meeste professionele trompettisten, en gezien de prijsstelling mik je daar behoorlijk op, alleen geïnteresseerd zijn in de trompet en niets anders dan de trompet, met zoveel mogelijk keuzemogelijkheden in finish en materialen.

Hans schreef:
Daarmee gaan we kijken wat voor dit type instrument het beste werkt, en dat wordt dan ook de enige finish die leverbaar wordt.

Naar mijn mening kun je nooit zeggen "wat voor dit type instrument het beste werkt" aangezien dat een zeer persoonlijke, per trompettist behoorlijk afwijkende aangelegenheid is.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel: check!
BerichtGeplaatst: 15 dec 2008 17:08 

Heb ik toch behoorlijk gelijk; Een Schilke, overal te koop voor ruim 2,5 rug wordt zonder koffer en mondstuk geleverd. En dan is tie verzilverd. Tellen we daar 600 bij -voor 't vergulden- op zit je op effe ruim 3000 ballen.
Ik denk dat als je Hans effe lief aankijkt hoef je echt die tas en dat mondstukkie niet erbij te nemen dus dan zou de Hades ongeveer 't zelfde komen te kosten als een vergulde Schilke.

Overigens hoeft dat vergullen van mij ook niet zo nodig hoor (ik vind 't een eigenlijk beetje faggie, niet verder vertellen hoor). Ook ik zou het wel fijn vinden als er meerdere versies te koop zouden zijn.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: check!
BerichtGeplaatst: 15 dec 2008 17:45 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2008 20:08 

De stellingname van Roel kan ik wel volgen: heb net een mooie Cronkhite gekocht.
Mocht ik nu een nieuwe trompet willen, dan zou dat inderdaad geen extra motivator zijn.

Echter: ik heb die trompetten wel heel kort bespeeld. Het is veel te kort door de bocht om te stellen dat je een instrument al geen kans meer geeft als er iets niet zint. Als iedereen zo zou redeneren, dan had Bach misschien wel nooit bestaan, dan had Hub van Laar zijn toeters ook niet kunnen ontwikkelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2008 23:11 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik denk dat de meeste professionele trompettisten, en gezien de prijsstelling mik je daar behoorlijk op, alleen geïnteresseerd zijn in de trompet en niets anders dan de trompet, met zoveel mogelijk keuzemogelijkheden in finish en materialen

amateurs idem dito. Een nieuwe trompet kopen is echt a big thing. dan ga je het jezelf niet nog moeilijker maken door een mondstuk te wisselen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 291 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur