Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 dec 2008 10:59 |
|
|
camel schreef: erikveldkamp schreef:
Ik profileer me overigens liever met mijn eigen trompetspel. Dat heeft me tot nu toe een goede boterham opgeleverd.
Als Hans niet tegen kritiek zou kunnen dan zou hij hier zijn koopwaar niet uit moeten stallen. Ik vind dat sowieso een beetje raar omdat hij gewoon een dealer is die zijn producten hier aanprijst. Dat is gewoon reclame. Als Adams, Atelier Pfeiffer, e.d. precies hetzelfde zouden doen zou het hier een gezellige boel worden.
Verder heb ik niets met teksten zoals "de ultieme leadtrompet" en "angstaanjagend hard".
Ten 3e vind ik de prijs nogal overdreven. Trompetten zoals de Yamaha 8335LA, 8310Z, Calicchio 1s2, van Laar B1-B7 kosten ongeveer de helft van het geld.
Beste erik, nu trek je wel erg kinderachtig van leer moet ik zeggen. Ik kan me menig posts van Brassheavy herinneren over dempers, tassen, instrumenten en mondstukken die zij nieuw in het assortiment hebben. Dat is ook reclame. Daarnaast als ik jouw posts en die van richaaaaar zo lees over een andere trompetbouwer, vind ik dat ook reclame, eerlijk gezegd. Daarnaast zijn de toeters van Hub van Laar al veel langer op de markt dan de toeters van Hans. Dus wat niet is kan nog komen. En dan nog: Wat maakt het uit wie er op welke toeter speelt? Als het maar mooi klinkt.
Hallo Richaaaaaaar hier, ik hoor mijn naam hier. Jullie moeten het toch wel toegeven, maar de laatste tijd heb ik me volgens mij keurig gedragen op het forum. Ben ook van plan om dat te blijven doen
@ Erik: je klonk heel goed tijdens de voedselbank-huppeldepup show. Complimenten!
Ik vind het trouwens wel een goede zaak dat Hans zijn producten hier aanprijst. De impact van dit forum moeten we niet onderschatten. Zo heb ik met behulp van dit forum en van Erik uitgekomen op mijn nieuwe toeter.
Ook de toeters van Hans, al is het wellicht voor een kleinere afzetmarkt, zal op deze manier een weg naar de klant vinden.
Saillant detail, was een tijdje geleden bij adams om toch nog maar eens hun toeter te proberen. Kreeg ik van twee verkopers te horen: "ken ik jou niet ergens van...???"
Oei en oeps!!  Eigen schuld, dikke bult zullen we maar zeggen. moet ik maar niet zo'n grote bek hebben.
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 dec 2008 16:58 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
|
richaar-cdl schreef: Saillant detail, was een tijdje geleden bij adams om toch nog maar eens hun toeter te proberen. Kreeg ik van twee verkopers te horen: "ken ik jou niet ergens van...???"
Maak even een nieuw topic aan met je "belevenissen". Ik ben benieuwd of de instrumenten je daar bevielen... enne, ben je alweer aan een nieuwe toe ofzo?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
delano
|
Berichttitel: Feniks Geplaatst: 13 dec 2008 17:51 |
|
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
|
|
Ik ga me niet met de topic bemoeien maar ik wil wel kwijt ter bescherming van de waarde van trompet.nl dat ik de bijdragen van Hans, Brassheavy en Erik allemaal de moeite waard vind. De grote merken hebben zo hun eigen mogelijkheden tot expansie en reclame (ik geloof dat alle school-trompetleraren Yamaha aanbevelen), de goedkope rotzooi staat langzamerhand tot mijn nek op Marktplaats en e-bay (dat loopt echt de spuigaten uit) en daarom ben ik blij met dit forum omdat het daar meestal gaat over echte topkwaliteit niet voor grote groepen maar voor echte liefhebbers. Daarom horen bijdragen over Van Laar, Calicchio, de Goede VB's, de Feniksen, de Straubs allemaal op dit forum zonder gelijk in verwijten over reclame te ontaarden. Ik vind de bijdragen hier over het algemeen niet, zoals in de politiek gebruikelijk is, van een hoog 'Wij van wc-eend adviseren wc-eend gehalte'.
groeten, delano
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 dec 2008 00:30 |
|
|
In januari mag ik hem een poosje uittesten.
Dan heb ik het over de Aeolus. In de winkel kwam ik er al snel achter dat het om een heel fijne trompet gaat, die heel erg flexibel is. Dus dat vraagt om meer spelen dan 10 minuutjes.
De Hades lijkt me ook wel een goeie toeter, maar dat is een dermate specifiek instrument, dat het niet echt aan mij besteedt is. Die mogen andere mensen uitproberen.
Verder heb ik er een cronkite tripple in het leer gekocht, en Hans is steeds beter geworden in het verkopen. Want voor ik het goed en wel besefte stond ik buiten met een nieuwe tas, en een nieuwe cupmute 
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Re: pffff Geplaatst: 14 dec 2008 08:58 |
|
|
erikveldkamp schreef: Hans had het over € 3600,- en daar staat niet bij dat ie dan verguld is. Vergulden moet je toch minstens € 400,- extra voor rekenen bij een nieuwe trompet. Een verzilverde Schilke kun je voor € 2000,- kopen in diverse winkels.
Op dit moment zijn de instrumenten nog ongelakt, vanaf eind januari zullen de afgewerkte exemplaren kunnen worden geleverd. Prijs nog niet exact bekend, maar liggen rond de € 3.600,- netto.
Bovenstaande van de site gehaald. IK persoonlijk maak er uit op dat de prijs dus inclusief het vergulden is. Overigens, ik heb het er met Hans niet over gehad. Een nieuw instrument is voor mij op dit moment toch niet noodzakelijk, of haalbaar, dus zal het me worst wezen wat het kost. Maar wellicht kan Hans later ( want hij weet de prijs dus nog niet ) vertellen wat het WEL kost.
Jij interpreteert maar een eind weg, concludeert maar raak, zonder dat je verifieert of het waar is wat je loopt te debiteren. Dat flik je met mij, dat flik je hier tegen een nieuw instrument, dat je helemaal niet kent. Misschien, heel misschien, als je iets niet duidelijk is, moet je gewoon vragen wat de exacte bedoeling is. Voor je je conclusies trekt. Scheelt veel ergernis, en foutieve aanames.
Dingen niet weten is geen ramp. Foute conclusies trekken om ze vervolgens als "waarheid" neer te zetten, of mensen mee om de oren te meppen, is ronduit irritant.
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Re: pffff Geplaatst: 14 dec 2008 09:14 |
|
|
|
...
Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 18:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Re: pffff Geplaatst: 14 dec 2008 09:23 |
|
|
erikveldkamp schreef: Stel je niet zo aan.
Jij schrijft een hoop onzin op, het bovenstaande is daar weer een bewijs van, dus moet je niet raar kijken als ik daar af en toe een opmerking over maak.
Als ik ooit tijd en zin heb om deze conversatie verder te voeren, dan zal ik dat per PM doen.
Ondertussen: droom lekker verder 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Kees de Leeuw
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 dec 2008 09:44 |
|
Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18 Berichten: 155 Woonplaats: Eindhoven
|
|
Het lijkt veel op oude discussies; Hans heeft als liefhebber/verkoper ook via dit forum veel bijgedragen aan de verbreding en verdieping van kennis over trompetten. Dat geldt zeker ook voor Erik Veldkamp (zonder anderen tekort te willen doen); De belangen van allerlei trompetmerken zijn door velen hier naar vorengebracht en door anderen geobjectiveeerd, is niets mis mee.
Het is nu eenmaal zo dat een trompet bij je moet passen. Duurder is niet altijd beter, maar nieuwe ontwikkelingen zijn altijd welkom. UItproberen zou ik zeggen en of deze toeter het geld waard is moet maar blijken. We gaan daar nog wel over horen op dit forum !!. Zo lang mij niet om een bijdrage wordt gevraagd moet iedereen zelf maar bepalen wat hij/zij uitgeeft !!
_________________ zondr lelijk bestaat geen mooi
|
|
| Omhoog |
|
 |