trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Conn Connstelation 38 B
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 10:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2008 18:22 

Ik vond het hard werken op zo'n Connstellation op die paar keren dat ik erop heb gespeeld, mijn Yamaha laat zich makkelijker bespelen.

En beste kameel maak het gelijk niet zo persoonlijk Erik plaatste zijn opmerking ook in het algemeen.
We hebben hier niks aan persoonlijke confrontatie's tussen forumleden en het heeft een toegevoegde waarde van 0 aan dit forum, gebruik daarvoor PB.

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2008 18:28 

Tering zeg, ik zocht geen confrontatie.

Ik geef gewoon aan wat mijn ervaringen zijn met toeters. Wat mijn ideeen erbij zijn. Ergo: ik communiceer.

Kan me niet herinneren dat ik iemand aanviel of beledigde.

Stel je niet zo gruwelijk aan.

Ik geef m.i. valide tips. En eerlijk gezegd: mijn tips heb ik niet van de apen in het bos. Ik gaf meneer Veltkamp ook nergens ongelijk, geloof ik.

Gemekker weer om niks.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2008 18:43 

camel schreef:
Ik geef m.i. valide tips. En eerlijk gezegd: mijn tips heb ik niet van de apen in het bos. Ik gaf meneer Veltkamp ook nergens ongelijk, geloof ik.

Dat klopt, ik gaf jou ook geen ongelijk.

Ik snap alleen niet waarom je aan Richaar vraagt waarom een Connstellation uit de tijd is terwijl je zelf al het antwoord daarop geeft met jouw Olds Recording. Dat is zoiets als je eigen open deur intrappen... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2008 18:48 

erikveldkamp schreef:
camel schreef:

Dat klopt, ik gaf jou ook geen ongelijk.

Ik snap alleen niet waarom je aan Richaar vraagt waarom een Connstellation uit de tijd is terwijl je zelf al het antwoord daarop geeft met jouw Olds Recording. Dat is zoiets als je eigen open deur intrappen... :wink:

Aha...

Kijk, dat is inderdaad nogal eens onduidelijk gesteld van mij.

Ik ga er persoonlijk vanuit dat iets uit de tijd is, als niemand er meer mee werkt. Maar dat is dus niet helemaal zo.

Als we het nu over Schenkelaars hebben. Of Mahillon.

Want ouderwets: ja. We noemen het klassiekers :wink: Maar uit de tijd. Vind ik toch terminologisch minder geschikt.

Of zo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2008 16:10 

Ik geloof niet,dat iemand een ander wil onderuit halen.
In een sectie zullen de oude befaamde trompetten wat moeilijker zijn om in te passen,
als eenieder op een moderne trompet speelt.
Wat mij wel opvalt,dat de oude trompetten van weleer,de ene keer de hemel worden
ingeprezen en dan weer als ouderwerts worden bestempeld,hetgeen ze ook in feite
zijn. Het handwerk was in ieder geval van de beste kwaliteit en materialen en de klank m.i.super.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2008 19:33 

Het gaat er niet om dat het oude instrumenten zijn, het gaat om de Constellation 38B op zich. Dat is nu eenmaal een wat vreemde eend in de bijt. Een Conn 36B is al weer een ander verhaal.

De Ronde Van speelt ook op een Connstellation, maar in de sectie gebruikt hij altijd zijn Bach. Dat mengt nu eenmaal veel beter dan die Conn.

Ik speelde met alle plezier op een oude Bach, diverse collega's spelen nog op een Bach van 40 jaar of ouder en klinken daar fantastisch op en mengen daarmee ook goed in een sectie.

Maar ik wil ook geen mensen met een zware (moderne) Taylor of Monette in mijn sectie. Dat werkt ook voor geen meter. Ik heb ervaring daarmee namelijk.

Dus een sectie met Constellations zoals je dat vroeger regelmatig tegen kwam, is nu uit de tijd. Dat wil niet zeggen dat die secties vroeger wel fantastisch konden klinken. Ik heb daar genoeg mooie opnames van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2008 21:16 

Ik speelde kort geleden nog een Connstellation 38B, en het feit dat het geluid zo lastig mengt in een sectie is een van de redenen dat ik nu een Van Laar 4.1 speel.

Als ik lead speelde ging het mengen wel ok trouwens, dan moet de rest gewoon wat meer met mij mee haha, maar vooral als ik inviel op 2e of 3e trompet was het lastig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2008 21:58 

erikveldkamp schreef:
Het gaat er niet om dat het oude instrumenten zijn, het gaat om de Constellation 38B op zich. Dat is nu eenmaal een wat vreemde eend in de bijt. Een Conn 36B is al weer een ander verhaal.

De Ronde Van speelt ook op een Connstellation, maar in de sectie gebruikt hij altijd zijn Bach. Dat mengt nu eenmaal veel beter dan die Conn.

Ik speelde met alle plezier op een oude Bach, diverse collega's spelen nog op een Bach van 40 jaar of ouder en klinken daar fantastisch op en mengen daarmee ook goed in een sectie.

Maar ik wil ook geen mensen met een zware (moderne) Taylor of Monette in mijn sectie. Dat werkt ook voor geen meter. Ik heb ervaring daarmee namelijk.

Dus een sectie met Constellations zoals je dat vroeger regelmatig tegen kwam, is nu uit de tijd. Dat wil niet zeggen dat die secties vroeger wel fantastisch konden klinken. Ik heb daar genoeg mooie opnames van.

Erik hartelijk dank voor je uitgebreide toelichting. Het is me nu volkomen duidelijk.

http://www.antoni-art.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur