Gisteren tijdens de repetitie zat ik tijdens heel wat rust mijn trompet even te bewonderen en toen schoot mij de vraag naar binnen, waarom er op de 1e en 2e ventielpompen zo'n uitsteekseltje zit. (Ik weet even niet hoe ik het moet benoemen) Is het gewoon qua afwerking of heeft het ook nog een speciale functie ?
Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34 Berichten: 607 Woonplaats: Roosendaal
bescherming van je pijpjes denk ik.
Ik heb er alleen een op mijn 2e pompje.
En volgens mij zit ie daarop om ook wat meer grip te hebben als je hem eruit trekt.
och... weet ik veel...
hahaha...
had er ook nog nooit bij stilgestaan..
bescherming van je pijpjes denk ik. Ik heb er alleen een op mijn 2e pompje. En volgens mij zit ie daarop om ook wat meer grip te hebben als je hem eruit trekt. och... weet ik veel... hahaha... had er ook nog nooit bij stilgestaan..
Maar ik zie het nut niet dan voor bescherming, je kan er dan toch makkelijker mee blijven haken?
Geregistreerd: 22 okt 2007 11:54 Berichten: 81 Woonplaats: De Zilk
Ik gebruikte de middelste bij de fanfare altijd om bij het stilstaan mn trompet op het randje van mn broekzak te laten rusten, kreeg ik geen lamme arm!
Geen idee waarvoor het eigenlijk bedoeld is..
_________________ Zeus Olympus Copper Bell
Yamaha 4335G customized (raw brass)
Benge 90B
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
Ik dacht om te voorkomen dat er deuken in de stempomp komen, dus toch iets van bescherming.
En inderdaad ook om makkelijker de stempomp te kunnen verwijderen.
Ik heb in ieder geval altijd geleerd om je trompet niet op de zijkant van je ventielpomp te leggen, maar op de vlakkere, linker kant.
Laatst bijgewerkt door Robert66 op 10 sep 2008 10:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen