trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Brassimport
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 10:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ook Gij?
BerichtGeplaatst: 08 mei 2008 22:13 

Nou, vandaag was het dan zo ver. Ook ik ben naar de nieuwe winkel van Hans getogen.
't Overtrof mijn stoutste verwachtingen; niet alleen is de koffie veel beter dan voorheen, ook het assortiment toeters is nog fantastieser als dat het al was!
Eigenlijk had ik me er niet goed op voorbereid; ik keek vanmorgen naar buiten en ben gewoon op de brommer gesprongen zonder ergens bij na te denken. Achteraf bekeken had ik tòch m'n eigen toeter ook moeten meenemen als referentie, want waar ik niet allemaal op heb mogen blazen...... Nu ben ik het spoor eigenijk een beetje bijster.
Een kleine impressie kan er nog wel vanaf:

De Fenix. Attenooie, wàt een aanwinst in trompettenland. het pleit voor Hans dat hij tegen de stroom in durft te zwemmen en gewoon in zee gaat met een instrumentbouwer om zelf de toeter op de markt te zetten waarvan hij vindt dat die ontbreekt in het huidige aanbod van Bach, Yamaha, Kanstul, noem maar op. Een geweldig instrument dat reeds afdoende door Marnix is beschreven op pagina 1 van dit topic. Ook de lead versie is buitengewoon interessant voor diegene die dat aspect van trompetspelen beheersen!
Jammer dat Hans van plan is om alleen een vergulde versie te gaan laten maken. Geen keuze is natuurlijk ook een keuze, maar de kale -pre productie- versies van nu zijn buitengewoon attractief: Echt om te stelen zo mooi.....
De Romeo Adaci trompetten waren ook helemaal tegek. De Shark en de Referenz zijn wat mij beteft estetisch niet geheel mijn smaak, spelen doen ze als een duivel....
Daarna was de Conn Vintage One aan de beurt. Een instrument dat ik zelf nooit uit het rek zou pakken, beducht als ik ben voor de huidige UMI producten, maar dit instrument bracht mij toch even aan het wankelen! Zeer compleet uitgerust met ronde én vierkante stembuis + normale en verzwaarde ventieldoppen -'t lijkt wat dat betreft wel een chique Jupiter!- dat zo makkelijk speelde dat ik me echt afvraag waarom die toeter reeds zo lang bij Brassimport rondzwerft.
Dan me nog even vergrepen aan de oude tweedehands Olds en diverse Schilke, Yamaha en Kanstull toeters en toen moest ik ècht naar huis om dit alles te gaan verwerken.

Een middagje om niet licht te vergeten!

Werkelijk een aanwinst deze nieuwe aanpak van Hans. De gevestigde zaken konden het nog wel eens heel moeilijk krijgen......

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2008 13:11 

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2008 19:08 

Gisteravond was het dan zover, testing de Feniks! Hans liet me de Feniks (het lead-model) uitproberen bij de bigband. Na een ruim drie uur durende repetitie overtrof ik mijn stoutste dromen. Als Taylor bezitter was ik al wat gewend, maar als het gaat over (nog)gemakkelijk(er) het hogere register (vanaf C3) spelen dan was dat gisteren aan de orde. Enige tijd geleden heeft onder andere Hans Bloemen (en enkele Luchtmacht-collegae) ook enkele dagen op deze trompet gespeeld en was ook erg onder de indruk van het speelgemak ten opzichte van zijn huidige trompet. Dat kan ik nu begrijpen.
Van Hans begreep ik dat de Feniks in het najaar op de markt gaat komen. Nog even wachten dus!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2008 21:48 
Moderator

Hans heeft mijn nieuwe Fenix in bad laten doen.
Dit is het resultaat:
Afbeelding

Ik durf hem bijna niet meer aan te raken :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2008 22:15 
diederik schreef:
Hans heeft mijn nieuwe Fenix in bad laten doen.
Dit is het resultaat:
Afbeelding

Ik durf hem bijna niet meer aan te raken :lol:

Latex handschoenen!!! :P

Erg mooi! 8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2008 23:19 

Hé Diederik. Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst. Ben ook heel benieuwd naar de trompetten. Van Hans begreep ik dat deze binnenkort ook in de winkel te vinden zijn. Veel plezier met je nieuwe toeter

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur