Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
WIEG
|
Berichttitel: The Balaced Embouchure van Jeff Smilley Geplaatst: 10 jun 2004 13:42 |
|
|
|
Wie kan mij meer (uit eigen ervaring) vertellen over "The Balaced Embouchure" van
Jeff Smilley,, en is er een ISBN nummer van dit boek bekend?
Hoe is jullie ervaring bij het bestellen van dit boek via internet, en hoe kan ik dit dan het beste doen?
Heeft iemand ook het I mail adres van Jeff Smilley?[/b]
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
baszz
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 jun 2004 17:10 |
|
|
info@bertlochs.com mail deze man ff hij is de goeroe in nederland meen ik
_________________ Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gerrit
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 jun 2004 18:10 |
|
|
|
The balanced embouchure is wat mij betreft het beste boek op embouchure gebied. Ik heb veel problemen met m'n embouchure gehad en had al vanalles geprobeerd.
Stamp, thibaud etc, etc, etc.
Ben er nu een aantal maanden mee bezig m'n geluid, uithoudingsvermogen en m'n hoogte zijn vooruitgegaan.
Het is inderdaad een goed idee om contact op te nemen met Bert Lochs.
Stuur anders een pb'tje, dan geef ik je het telefoonnummer van iemand waarbij je het boek kunt bestellen.
Het zijn echt de beste euro's die je ooit besteed hebt.
Verder nog mensen?
ps.
Als je het een en ander eerst wilt zien, kom je maar langs in Gouda.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
bartjefrit
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 jun 2004 18:21 |
|
Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08 Berichten: 1053 Woonplaats: Stein
|
|
Ik ben ook wel geïnteresseerd in dit boek; ik ben eigenlijk over het algemeen wel heel happig naar boeken waar mensen positieve ervaringen mee hebben!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gerrit
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 jun 2004 20:25 |
|
|
|
Bij vraag en aanbod staat er een te koop. Wees er dus snel bij!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gerrit
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 jun 2004 20:26 |
|
|
Trouwens niet mijn boek. Het was een zeer belangloze post 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
chip
|
Berichttitel: balanced embouchure Geplaatst: 30 aug 2008 19:53 |
|
Geregistreerd: 20 okt 2007 15:44 Berichten: 62 Woonplaats: roosendaal
|
|
even een berichtje over dit boek van Jeff Smiley....
naar mijn mening moet je aan dit boek beginnen als je echt problemen hebt met je embouchure....net als ik...uithouding, hoogte, intonatie en noem alles maar op wat er maar verkeerd kan gaan met je embouchure.. bij mij was het jarenlang verkeerd spelen de oorzaak van het geleidelijk aan verkeerd plaatsen van het mondstuk. te weinig , zeg maar geen gebruik maken van ademsteun om hoog te spelen....gevolg..te laag plaatsen van het mondstuk waardoor deze in het rode gedeelte van mijn bovenlip kwam te staan.
mbv Jeff Smiley en de tips en adviezen van Bert Lochs, is het me na bijna 2 jaar gelukt om mijn lip in het mondstuk te krijgen. voordeel van deze methode is, dat je gewoon kan blijven spelen op je eigen manier en langzaam aan komt er verbetering in je lip/mondstuk stand. ik vond het een lange weg en er is nog een lange weg te gaan.
ik houd BE bij en ik heb de laatste weken enorm veel vooruitgang geboekt. het komt soms plotseling...... nu de lipstand beter is, kan ik me meer concentreren op spelen op ademsteun, lipbindingen e.d....waardoor alles in een stroomversnelling lijkt te geraken.
klank is nu goed, intonatie is goed, uithouding wordt steeds beter......
met de oefeningen en de een goede luchtdruk is ook de hoogte er..ruim boven de hoge C,
boven de balk...
dat is waar ik zonder hulp van Jeff en Bert alleen maar van kon dromen,,,,
dus voor mij een toppertje dat boek....
mvg Corne
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 aug 2008 20:55 |
|
|
|
Als je de ademsteun niet goed voor elkaar hebt krijg je geheid problemen met de embouchure. Het is dan ook zaak om eerst dat probleem op te lossen. Het is jammer dat er zo weinig aandacht aan ademsteun besteed wordt, terwijl dat 1 van de belangrijkste onderdelen van het bespelen van een blaasinstrument is (naast een goede klankvoorstelling).
De lippen vibreren nu eenmaal pas goed als er een constante luchtdruk aanwezig is, dus een goede ademsteun. Als die ademsteun niet goed functioneert krijg je steeds meer onnodige spanning in het embouchure. Je gaat steeds meer verkrampen met de mondspieren.
Daarom ben ik ook geen fan van BE, dat boek zegt nauwelijks iets over de ademsteun. Het lost het werkelijke probleem niet op. Daarom denk ik dat het ook zo lange weg is voor de meesten. Ze proberen de motor te repareren, terwijl er gewoon te weinig brandstof toevoer is waardoor de motor begint te stotteren.
|
|
| Omhoog |
|
 |