trompet.nl > forum > Toon onderwerp - NBK
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 00:24 

Je bent niet de enige, ik doe 's middags mee. (Essence of time, heerlijk stuk muziek) En zit met het avond programma zeker weer in de zaal :P

Edit: Concerto grosso is natuurlijk een monster van een stuk muziek. Dat koraaltje op het end is echt te belachelijk voor woorden. Doe jij weer met Amsterdam mee Thomas? Alvast veel succes toegewenst ;) Heb opnames van het Yorkshire thuis, maar ben nog steeds meer fan van de uitvoering van het Koper van het KCO (die cd hebben we allemaal toch?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 10:32 

Gonzo schreef:
Je bent niet de enige, ik doe 's middags mee. (Essence of time, heerlijk stuk muziek) En zit met het avond programma zeker weer in de zaal :P

Edit: Concerto grosso is natuurlijk een monster van een stuk muziek. Dat koraaltje op het end is echt te belachelijk voor woorden. Doe jij weer met Amsterdam mee Thomas? Alvast veel succes toegewenst ;) Heb opnames van het Yorkshire thuis, maar ben nog steeds meer fan van de uitvoering van het Koper van het KCO (die cd hebben we allemaal toch?)

Ja ik doe weer met Amsterdam mee. Dat slot koraal wordt inderdaad lachen, die opname van Yorkshire is toch die dat Peter Roberts knoepel hard te vroeg inzet daar? Als het een beetje mee zit speel ik niet alleen soprano maar ook de flugel solo dus ik heb er zin in.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2008 17:07 

diederik schreef:
De blazers in de kampioensdivisie kunnen bij de NBK 2008 flink aan de bak met "Concerto Grosso"van Derek Bourgeois.
Hier een opname van Brassband Buizingen http://www.brassbandbuizingen.be/mp3/BB ... Grosso.mp3

Volgens sommigen het moeilijkste werk ooit op de NBK. kritiek is er op het feit dat het slagwerk vrijwel kan thuisblijven.

Ik weet nog wel wat meer kritiek hoor :lol:
Ik wist niet dat dit soort muziek nog gemaakt mocht worden nu Willem Breuker geen subsidie meer krijgt :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2008 08:58 
Moderator

Hans schreef:
diederik schreef:
De blazers in de kampioensdivisie kunnen bij de NBK 2008 flink aan de bak met "Concerto Grosso"van Derek Bourgeois.
Hier een opname van Brassband Buizingen http://www.brassbandbuizingen.be/mp3/BB ... Grosso.mp3

Volgens sommigen het moeilijkste werk ooit op de NBK. kritiek is er op het feit dat het slagwerk vrijwel kan thuisblijven.

Ik weet nog wel wat meer kritiek hoor :lol:
Ik wist niet dat dit soort muziek nog gemaakt mocht worden nu Willem Breuker geen subsidie meer krijgt :?

Oei, kijk nou uit, Hans, volgens mij wil je toch ook cornetten (gaan) verkopen 8) :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2008 09:12 

Nou niet alleen willen, ik heb er hier zat :D .
Maar dan hoef ik van die muziek toch niet uit mn dak te gaan? 8O Ik vind brassbands geweldig, maar ik vind ook dat dit soort muziek niet bij dit type orkest past.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2008 10:32 

Daar kunnen de orkesten ook niets aan doen. Ze krijgen een werk voorgeschoteld wat ze verplicht moeten uitvoeren voor een kampioenschap. Tja... er zitten wel een stukken bij dat ik zeg, wat moet een brassband daar nu mee.
Overigens gisteren ben ik in Almkerk naar het kerkconcert van de Black Dyke Band geweest.... Dat was echt geweldig goed ! Ik ga me nu opmaken voor de reis naar Drachten want vanavond geven ze een galaconcert in de Lawei in Drachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2008 10:35 
Moderator

Hans schreef:
Nou niet alleen willen, ik heb er hier zat :D .
Maar dan hoef ik van die muziek toch niet uit mn dak te gaan? 8O Ik vind brassbands geweldig, maar ik vind ook dat dit soort muziek niet bij dit type orkest past.

Hm, tsja, sommige "testpieces"worden, zo lijkt het wel eens, meer geschreven om het uiterste van de muzikanten te vergen, dan dat het om de muziek gaat. Wellicht geldt dat ook enigszins voor dit werk.

Het werk staat trouwens op nr 19 van "" The World's 100 Favourite Test Pieces ""
http://www.themouthpiece.com/vb/showthread.php?t=21675

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2008 10:49 

Jammer dat je ze niet kan beluisteren.
Maar om een voorbeeld te geven, Riverdance is ook niet het makkelijkste liedje maar voor het publiek wat zit te luisteren wel veel beter te hebben :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur