trompet.nl > forum > Toon onderwerp - eindexamen presentatie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2008 16:21 

cees schreef:
Citaat:
Vergeet niet dat dat dit nu gaat om iemand die eenmalig een showtje wilt geven. Als je een ervaren band heb klinkt voor het onbegrijpend oor al snel leuk als je een paar leuke licks hebt.
Lijkt me het beste als je dat veel oefent en een simpel 3/4 akkoorden schemaatje pakt.

Sjonge, dat is een lekkere mentaliteit hé. Speel maar iets 'hips' en dan vinden ze het wel leuk :roll:
Lijkt me het beste dat je begint met 1 akkoord, dan 2 akkoorden, 3 (blues!).. wat II-V7-jes.. maarjah, misschien gaat dat al iets te ver voor nu.

los van de mentaliteit,
ik mag er vanuit gaan dat de mensen die je op je examen beoordelen wel begrijpend publiek is. het gaat dus wel degelijk om niveau.
maar goed, iets klassieks is dus bekender, jazz/pop is leuk, maar dan moet je er echt tijd in steken.

maar zoals eerder aangegeven, overleg evne met je muziek docenten die het examen beoordelen, en kijk wat je voor bezetting kan regelen.
ben je echt solist, of heb je nog een blazersectie om je te ondersteunen?
in ieder geval succes voor als het zo ver is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2008 16:24 

nou, bedankt voor de nogal snelle reacties,

Ten eerste ben ik zoiezo niet van plan een leraar te nemen alleen voor die avond
Het is eigenlijk ook niet de bedoeling om echt jazz te spelen maar meer wat lichter, misschien toch meer in de buurt van pop
een beetje swingender met een beetje herkenbare melodie bedoel ik, neem bijvoorbeeld rcr (www.rcr.com) maar dan iets voor trompet ipv zang

Verder heb ik er nu een gitarist en een drummer bij (die hebben zich iig aangeboden)

nogmaals bedankt voor de reacties, ik hoop dat er nog meer komen na dit verhaal

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2008 17:12 

Geer schreef:
nou, bedankt voor de nogal snelle reacties,

Ten eerste ben ik zoiezo niet van plan een leraar te nemen alleen voor die avond
Het is eigenlijk ook niet de bedoeling om echt jazz te spelen maar meer wat lichter, misschien toch meer in de buurt van pop
een beetje swingender met een beetje herkenbare melodie bedoel ik, neem bijvoorbeeld rcr (www.rcr.com) maar dan iets voor trompet ipv zang

Verder heb ik er nu een gitarist en een drummer bij (die hebben zich iig aangeboden)

nogmaals bedankt voor de reacties, ik hoop dat er nog meer komen na dit verhaal

Dat dacht ik dus al, het zal dus ook iets zijn op korte termijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2008 17:32 

22 januari is de uitvoering, duurt dus nog wel even
het is maar voor 1 avond eigenlijk, ik heb dan ook voor de band gewoon wat jongens gevraagd dus het zijn geen profs (al is het een best hoog niveau)
We worden voor het grootste deel beoordeeld op de voorbereiding en of we er echt hard aan gewerkt hebben en daarna de presentatie en we worden maar voor een klein deel beoordeeld op de echte uitvoering dus het hoeft niet heel ingewikkeld zijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2008 15:22 

nog niemand met een concreet idee? :(
Ik zit nu zelf te denken aan deze: http://nl.youtube.com/watch?v=r9Gdz8y-l8s (let niet op de clip, die is van een ander nummer), ik vind het alleen weer net iets te simpel

Is er iemand die hier een leuke bewerking van heeft die iets ingewikkelder en miss wat langer is (vast niet) of de tijd heeft het ervan te maken? (eventueel voor een kleine vergoeding, maar stuur dan even een pm)

alvast bedankt
Geerhard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2008 18:04 

pim schreef:
los van de mentaliteit,
ik mag er vanuit gaan dat de mensen die je op je examen beoordelen wel begrijpend publiek is. het gaat dus wel degelijk om niveau.
maar goed, iets klassieks is dus bekender, jazz/pop is leuk, maar dan moet je er echt tijd in steken.

@ Pim,
Ik weet zeker dat je het goed bedoeld, maar ik reageer toch even op;
"Jazz/pop is leuk, maar dan moet je er echt tijd in steken"...
Mijn stelling is; om in de pop/jazzscéne een goede trompettist te worden is nét zoveel
tijd en inzet nodig als om een goede klassieke trompettist te worden...
Wellicht bedoelde je dat ook, maar het lijkt alsof je met een klassieke achtergrond in staat
zou zijn om met enige inzet ook goed pop/jazz te spelen, een gegeven waar volgens mij
nog immer veel klassiek opgeleide musici in geloven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2008 21:16 

net zoals het tijd kost om klassiek te leren spelen, denk ik dat je er tijd in moet stoppen voor je pop/jazz kunt spelen.

je kunt echter al wel iets spelen, en noten lezen,
maar het kost natuurlijk nog wel tijd.
en afhankelijk van het niveau dat je wilt halen kost het meer of minder tijd.

ik vind niet dat het iets is wat je zo maar even kan. net zo min als dat je je leven lang pop/jazz gespeelt hebt, je niet even een klassiek concertje doet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur