trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Masterclass Frits Damrow
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 19:17 

richaar-cdl schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=d7cwbGBFyEQ&feature=related

dit is een willekeurig filmpje van youtube van Mahler 5. Het exacte moment waar het fout ging was op seconde 26. Dan gaat de trompet naar een hoge B als ik mij niet vergis en komt de rest van het orkest ook erbij.

In een dergelijk stuk is er waarschijnlijk geen pijnlijker moment om ernaast te zitten.

Lees dit even goed jongens: Richaar zegt niet dat het op het filmpje misgaat, dit is een willekeurig flimpje van de opening van Mahler 5, en waar het volgens Richaar bij Damrow misging was bij 26 sec. Door dit soort misverstanden ontstaan ten onrechte meningsverschillen.

Ik ben het volledig met iedereen eens die zegt dat muzikaliteit belangrijker is dan kiksvrij spelen, maar waarom zou er niet over gediscussieerd mogen worden als iemand vindt dat er een slecht concert gespeeld wordt?

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 19:22 

....

Laatst bijgewerkt door richaar-cdl op 11 maart 2009 09:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 19:55 
Moderator

Yamahaddatdangezegd schreef:
richaar-cdl schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=d7cwbGBFyEQ&feature=related

dit is een willekeurig filmpje van youtube van Mahler 5. Het exacte moment waar het fout ging was op seconde 26. Dan gaat de trompet naar een hoge B als ik mij niet vergis en komt de rest van het orkest ook erbij.

In een dergelijk stuk is er waarschijnlijk geen pijnlijker moment om ernaast te zitten.

Lees dit even goed jongens: Richaar zegt niet dat het op het filmpje misgaat, dit is een willekeurig flimpje van de opening van Mahler 5, en waar het volgens Richaar bij Damrow misging was bij 26 sec. Door dit soort misverstanden ontstaan ten onrechte meningsverschillen.

Ik ben het volledig met iedereen eens die zegt dat muzikaliteit belangrijker is dan kiksvrij spelen, maar waarom zou er niet over gediscussieerd mogen worden als iemand vindt dat er een slecht concert gespeeld wordt?

Omdat een kicks niet per definitie een slecht concert betekend. En dat Richaar het een
feit durft te noemen dat een orkest slecht speelt is een teken van arrogantie. Want een feit is het zelden. Hooguit een mening, en een mening kan nooit een feit zijn.

En richaar, het gaat niet om het laatste woord in een discussie, dus je laatste post vind ik een beetje angsthazerig hypocriet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:24 

..

Laatst bijgewerkt door richaar-cdl op 11 maart 2009 09:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:42 

richaar-cdl schreef:
marnix marnix, hoe kan het ook anders...
Ik kan iets slecht vinden, dat heeft toch geen bal met met mijn arrogantie te maken. Vaak genoeg vind ik dingen briljant, dat maakt me toch ook geen likker of iets dergelijks??

Vergeet niet dat je met Marnix van doen hebt,
Je hebt toch wel gelezen waar ik allemaal al voor ben uitgemaakt,
alleen omdat ik het vaak met Veldkamp eens ben?
Zo gaat zijn gedachtengang blijkbaar,
geen nieuws onder de zon, maar wel vermakelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 20:53 
Moderator

richaar-cdl schreef:
marnix marnix, hoe kan het ook anders...

Ik kan iets slecht vinden, dat heeft toch geen bal met met mijn arrogantie te maken. Vaak genoeg vind ik dingen briljant, dat maakt me toch ook geen likker of iets dergelijks??

Als ik zou doen geloven dat ik iets beter zou kunnen dan de rest; dat zou pas arrogant zijn. Dat is een eigenschap die jij wel schijnt te bezitten. Je opstellen als de alwetende professional die constant van alles loopt te zieken, altijd alles beter weet en altijd gelijk heeft. Dat vind ik niet alleen arrogant, maar ook nog eens waanzinnig irritant. Kennelijk ben je ook nog eens trots op deze eigenschap gezien je onderschrift 'l'enfant terrible.'

Erg jammer dat je je zo opsteld. De bijdrages van de andere profs zijn vaak erg leerzaam, behulpzaam en interessant. Die dwingen bij mij velen malen meer respect dan bij jou. Je zal vast wel weer één of ander ijzersterk weerwoord klaar hebben. Doe vooral wat je niet laten kan.

hahahahahaha, wat geniaal van je. Ik weet niet alles, goddank niet, heb ook niet de arrogantie dat ik dat beweer.

en aan die bolle: op het moment dat ik je serieus moet nemen hoor ik het wel van je :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 21:19 

marnix schreef:
en aan die bolle: op het moment dat ik je serieus moet nemen hoor ik het wel van je :lol:

Da's nog wel het meest charmante aan jou,
ondanks dat we elkaar nog nooit hebben ontmoet, kun je zo heerlijk persoonlijk zijn,
lekker blijven schelden hoor, dát lucht op als je niet in staat bent om je gram te halen...
Maar goed, ik bezit inderdaad bepaald geen schriele gestalte,
Jaren geleden verzon Loet van der Lee "De Ronde Van (Capelle)" voor mij,
en zo plegen veel collega's mij sindsdien te noemen,
ik vind dat geen probleem en zelfs leuk omdat het op respect en vriendschap is gebaseerd, maar het heeft natuurlijk weinig zin om jou dit soort eigenschappen uit te leggen, hoe vertel je aan een ijsbeer wat zonnenbrandolie is?
Verder noemen geen vrienden noch collega's mij "bolle",
maar jij mag dat gerust blijven doen hoor.

Laatst bijgewerkt door De Ronde Van op 05 aug 2008 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 21:25 
Moderator

Een ijsbeer :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur