erikveldkamp schreef:
marnix schreef:
En Nakariakof een hoger niveau dan Damrow?? Vertel... Bij mijn weten is Damrow nog steeds een van de beste orkest trompettisten. En Nakariakov een van de beste solisten. raar vergelijk. Net appelen en peren.
Toch heb ik heel wat meer respect voor een Nakariakov, Marsalis of André dan de meeste solo trompettisten van een bekend orkest, uitzonderingen daargelaten (zoals Bud Herseth). Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Over Bud Herseth gesproken. Arnold Jacobs turfde het aantal kicksen dat hij maakte per jaar en kwam op zo'n 3 kicksen per jaar uit. De beste man heeft geloof ik 53 jaar bij het CSO gespeeld tot zijn 80ste!
En kicksen staat gelijk aan muzikaliteit?
Wat maakt het aantal kicksen nu in vredesnaam uit? Ook maurice andre heeft er rare noten op de plaat gezet, ook Charles Schlueter wist wat kicksen waren. Maar dat maakt m.i. niet zoveel uit, als er maar muziek gemaakt wordt.
Maar dat is schijnbaar niet interessant. Het is leuker om kicksen te tellen. En dat hier breed uit te meten. Want oeioei, als een betere trompettist een foutje maakt voelt de loser zich beter.
Had trompetlover toch gelijk: de beste stuurlui schrijven op dit forum.