trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Masterclass Frits Damrow
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 08:54 
Moderator

Overigens: op dat betreffende filmpje hoor ik geen fout? Kan aan mij liggen, ten minste niet op precies 26 seconde. Het betreffende filmpje is ook niet het KCO, het lijdend voorwerp in dezen.

Een man van zijn allure mag geen fouten maken?? Waar staat dat? In zijn arbeidscontract? Of alleen maar omdat een of andere richaar dat vindt?

En Nakariakof een hoger niveau dan Damrow?? Vertel... Bij mijn weten is Damrow nog steeds een van de beste orkest trompettisten. En Nakariakov een van de beste solisten. raar vergelijk. Net appelen en peren.

En om mijn eerdere antwoord dan ook maar te nuanceren: kritiek leveren mag, maar zouteloos ouwehoeren over kicksen die niet zouden mogen, is geen kritiek leveren, dat is treurige vuilbekkerij. En dan blijf ik toch bij mijn stelling dat iemand die zo stellig is in zijn onzin, waarschijnlijk heel erg goed kan laten horen hoe het wel moet, dus waarde richaar, graag een you tube opname met jouw 5e mahler.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 09:37 

..

Laatst bijgewerkt door richaar-cdl op 11 maart 2009 09:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 09:51 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 21:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 09:59 
Moderator

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:
En Nakariakof een hoger niveau dan Damrow?? Vertel... Bij mijn weten is Damrow nog steeds een van de beste orkest trompettisten. En Nakariakov een van de beste solisten. raar vergelijk. Net appelen en peren.

Toch heb ik heel wat meer respect voor een Nakariakov, Marsalis of André dan de meeste solo trompettisten van een bekend orkest, uitzonderingen daargelaten (zoals Bud Herseth). Maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Over Bud Herseth gesproken. Arnold Jacobs turfde het aantal kicksen dat hij maakte per jaar en kwam op zo'n 3 kicksen per jaar uit. De beste man heeft geloof ik 53 jaar bij het CSO gespeeld tot zijn 80ste!

En kicksen staat gelijk aan muzikaliteit?
Wat maakt het aantal kicksen nu in vredesnaam uit? Ook maurice andre heeft er rare noten op de plaat gezet, ook Charles Schlueter wist wat kicksen waren. Maar dat maakt m.i. niet zoveel uit, als er maar muziek gemaakt wordt.

Maar dat is schijnbaar niet interessant. Het is leuker om kicksen te tellen. En dat hier breed uit te meten. Want oeioei, als een betere trompettist een foutje maakt voelt de loser zich beter.

Had trompetlover toch gelijk: de beste stuurlui schrijven op dit forum.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 10:32 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 feb 2011 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 11:33 

Ik denk dat iemand zelf ook wel weet als het niet helemaal lekker is gegaan op een concert. of meerdere concerten. ( ik was niet bij de concerten van KCO, dus daar ga ik niet over oordelen/mening geven )

Ik blijf erbij: er is altijd ruimte voor discussie, maar een man als Frits "adviseren" meer te studeren i.p.v. masterclasses geven vind ik ronduit grof, maar dat heeft Richaar al toegegeven....dus daarmee is die kous af.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 15:51 

marnix schreef:
Overigens: op dat betreffende filmpje hoor ik geen fout? Kan aan mij liggen, ten minste niet op precies 26 seconde. .

Pfff....blij dat een "klassiek muzikant" dit zegt, ik heb als "lichte" muzikant het filmpje 3x terugbeluisterd maar hoorde niets bij de 26 seconde...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008 15:55 
Moderator

laat die " maar weg, ik ben echt een klassiek trompettist :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur