trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Masterclass Frits Damrow
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008 18:05 

..

Laatst bijgewerkt door richaar-cdl op 11 maart 2009 09:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008 22:13 

richaar-cdl schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=d7cwbGBFyEQ&feature=related

dit is een willekeurig filmpje van youtube van Mahler 5. Het exacte moment waar het fout ging was op seconde 26. Dan gaat de trompet naar een hoge B als ik mij niet vergis en komt de rest van het orkest ook erbij.

In een dergelijk stuk is er waarschijnlijk geen pijnlijker moment om ernaast te zitten.

Het pijnlijke is dat zowel trompet 1 als trompet 2 op die plek die hoge B hebben staan.. misschien treft Frits dus wel helemaal geen blaam..

Eigenlijk vind ik het van mezelf al te triest voor woorden dat ik een bijdrage lever aan zo'n mierenneuk topic, maar vooruit, het zal de laatste zijn..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008 22:17 

ach ja laten we maar zeggen dat als je iets erg goed doet en 1 vd beste bent dat je dan ALTIJD bekritiseerd wordt...net als de 15 miljoen bondcoaches heb je ook 300000 toptrompettisten in NL....af en toe vermoeiend maarja.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008 23:02 

richaar-cdl schreef:
cees schreef:
Wat de heren Thomas en Kerkrade88 niet lijken te begrijpen, is dat een discussie op een forum nooit gaat over gelijk of ongelijk. Het gaat er ook niet over dat ik op een schijnbaar sadistische manier iemand probeer zwart te maken. Wat ik nog geen enkele forum gebruiker heb horen zeggen is: 'ik was wel bij dat concert (van begin januari) en de solo's waren subliem. Richaar-cdl je lult uit je nek.'

Nu komen jullie met allerlei al dan niet interessante argumenten, maar geen van allen gaan ze in op mijn discussiepunt. Kennelijk hebben jullie al lang een mening en blijven jullie daarbij. Zolang je niet openstaat voor discussie heeft het geen zin om je te mengen in een forum.

Het gaat inderdaad niet over gelijk of ongelijk. Jij schijnt niet te begrijpen dat ik daar in het geheel niet op doel. Jij houdt het puur feitelijk, waarmee je impliceert dat je het alleen wil hebben over het feit dat er enkele tonen mis gingen op de bewuste concerten. Iedereen die daarvan afwijkt mengt zich volgens jou in een verkeerde discussie. Je kunt het geheel ook een andere wending geven, en dat is waar ik op doel. Daarnaast hoef je het concert/ de concerten niet gehoord te hebben om toch enigerlei discussie te hebben. En als ik niet zou openstaan voor discussie dan zouden we deze, juist, discussie niet hebben, toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008 09:03 

Man, wat mijn punt is is dat ik het storend vind dat er zo over de man gepraat wordt. En sowieso dat er zo over elkaar gepraat wordt in dit wereldje. Zo makkelijk iemand afkraken, blijkbaar gaat het dus om 1 noot, om alleen maar aan te kunnen geven dat je bij een concert was geweest en dat je een kicks hebt gehoord.
Ik ben geen leerling van Frits, trouwens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008 20:39 
Moderator

Mijn hemel...

Het houdt ook gewoon niet op heh...

Alle mensen die zemelen over een kicks, hebben schijnbaar niet WILLEN luisteren naar de muziek. Koop dan een CD, dan wordt alles 100 keer over gedaan, om alle schijn van missers eruit te halen. Life muziek is nu eenmaal eenmalig, en daar zitten soms wel eens wat menselijkheden in.

Luister verdomme toch gewoon naar de muziek en geniet ervan.

Trieste kicksentellers hier.

Maar misschien kunnen al die lui hier het wel even komen voordoen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008 22:17 

marnix schreef:
Mijn hemel...

Alle mensen die zemelen over een kicks, hebben schijnbaar niet WILLEN luisteren naar de muziek. Koop dan een CD, dan wordt alles 100 keer over gedaan, om alle schijn van missers eruit te halen. Life muziek is nu eenmaal eenmalig, en daar zitten soms wel eens wat menselijkheden in.

Maar misschien kunnen al die lui hier het wel even komen voordoen.

Amen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008 23:13 

Citaat:
Mijn hemel...

Maar misschien kunnen al die lui hier het wel even komen voordoen

Precies!!

Dan kunnen er echt kicksen geteld gaan worden :lol: :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur