trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Marktplaats
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 15:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 19:04 

marnix schreef:
Haha ja, wie weet 8)
Ik weet 1 ding heel zeker: ik ga aankomen als een malle. En chagerijnig in mach 3.

Há marnix,
Van stoppen met roken kom je niet aan hoor. Dat zegt mijn cardioloog tenminste. Stoppers komen wel aan van de alternatieven zoals daar zijn bijvoorbeeld onder andere het snoepen.....
Dat moet te handelen zijn lijkt me. Snoepen deed je al niet toch?
Ik moet wel bekennen dat die cardioloog niet ontkent heeft dat de stofwisseling zou veranderen na het stoppen. Zou dat wel het geval zijn dan is het maar de vraag welke kant dat dan op gaat.

Mijn advies is (gepikt uiteraard): hou je aan gezonde leefregels: niet roken, gezond eten, voldoende bewegen en je de tering zuipen (max. 2 glazen per dag)
Deze leefregels zorgen ook nog eens voor dat een goddelijk lichaam binnen eenieders bereik ligt.

Maar dit wist je natuurlijk al, net zoals al de rest en ik ook, niet op de laatste plaats.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 19:14 
Moderator

Jah. Naja je naar de tering zuipen van max 2 glazen, lukt me ook al niet meer sinds mijn 13e....

De laatste keer dat ik bij de huisarts was, wilde ze me ook al een stopproject aanpraten met nicotinekauwgom ( smerig, en krijg je een dikke tintelende verdoofde tong van, dus GEEN aanrader als trompettist zijnde ) nicotinepleisers ( allergisch voor, het middel bleek erger dan de kwaal ) en zelfs acupunctuur ( word niet vergoed ).

Dus toen ze met deze middeltjes aan kwam kakken, bedankte ik beleefd. Die kende ik al, en ze verhoogden de feestvreugde niet bepaald.

Maar wie weet komt het er ooit nog van. Overigens: hulde aan het verbod in de horeca. De laatste keer dat ik in de horeca was, was zo'n mooie zomeravond/nacht. En alle rokers stonden heerlijk in de zwoele buitenlucht te bieren/roken/kletsen.

Tegen de tijd dat het winter is, ben ik allang gestopt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 19:44 

Je kunt ook gewoon in één keer stoppen. Zonder voornemen.

Stop, en zeg dat je het nooit meer doet (niet alleen tegen jezelf zeggen natuurlijk, want dan geloof je jezelf niet).

Die dikke tong van de kauwgom is natuurlijk niet fijn, maar die rook over je longen ook niet echt. Maar een dikke tong van het bier kunnen we wel weer apriciëren. Maar dat doen we gelukkig geen hele dagen hé? Alleen "op zijn tijd".

Dus stoppen met roken! Meer niet, gewoon doen!! (en heb het dan niet over volhouden... dat gejank altijd).

Jij als eerlijke, rechtgeaarde principi, zou toch als één van de weinigen geen problemen moeten ondervinden met het stoppen van zoiets slechts als.... ja dat gore roken.

Mooie aanvullende wervingsadvertentie voor defensie:

stoppen met roken?

ja [x] GESCHIKT
nee [x] ONGESCHIKT

(ik draaf hopelijk toch niet door als tegenstander van het asociale gedrag van openbare rokers)

weet jij hoe een koe een haas vangt? Nee? gelukkig maar!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 19:49 

zeg, even een vraag tussendoor: heeft alcohol eigenlijk ook effect op je trompet spel?
op korte termijn natuurlijk wel maar op lange termijn ook?

gr
Geerhard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 20:05 
Moderator

alcohol, heeft effect op alles wat je doet. Hoe je het ook wendt of keert.
De een zal er meer effect van ondervinden. Bij mij is het zo dat ik na 1 glas al voel dat mijn tong niet meer doet wat ik zou willen dat hij doet. En dan ben ik nog niet eens in de buurt van aangeschoten zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 20:09 

dat bedoel ik ook idd met op korte termijn
maar heeft het op lange termijn ook invloed? bijvoorbeeld dat een verbinding in je hersenen verwoest wordt waardoor je musicaliteit minder word (ik zeg maar wat)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 20:13 

Geer schreef:
zeg, even een vraag tussendoor: heeft alcohol eigenlijk ook effect op je trompet spel?
op korte termijn natuurlijk wel maar op lange termijn ook?

gr
Geerhard

ik ken de verhouding tussen het aantal afstervende hersencellen t.o.v. je vaardigheid niet door alcohol. Maar er zijn zat trompettisten die het op hoge leeftijd (50-60 jaar) als alcoholist nog prima doen.
Over het algemeen ga je net als bij roken wat eerder dood. Dus je kunt nog een hele poos vooruit zonder dat je problemen krijgt.
Dus nu maar hopen dat dat niet tijdens het zuipen gebeurt, maar tijdens het trompet spelen. Dan sterf je tenminste in het harnas... (wat ben ik weer goed bezig vandaag! zal ik tesktschrijver worden bij "Dit was het Nieuws")

Maar er zit wel wat in toch? Op de lange termijn is alcohol net zo shit als roken, maar wel anders shit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008 20:14 
Moderator

Geer schreef:
dat bedoel ik ook idd met op korte termijn
maar heeft het op lange termijn ook invloed? bijvoorbeeld dat een verbinding in je hersenen verwoest wordt waardoor je musicaliteit minder word (ik zeg maar wat)

Alcohol breekt hersencellen af. Bij normaal gebruik, dus af en toe een glas, is er niks om je zorgen om te maken.
Ben je echter alcoholist, dan is de kans heel groot dat je permanente beschadiging overhoudt. Korsakoff een ziekte die door alcohol veroorzaakt wordt, en lijkt op alzheimer is een van de voorbeelden.

Ook je lever wordt verwoest.

Maar dit geldt ook voor niet musici.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur