trompet.nl > forum > Toon onderwerp - meisje 17 aangereden op Texel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 04:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2008 13:04 

Ik kende Afira inderdaad heel goed.
Het was echt een superfiguur , en niet alleen in je sectie.
Dat nou net zij moest aangereden worden.

Zeer tragisch dit.

Ze zouden een drankslot op de auto's moeten monteren.

Thomas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2008 13:04 

Mensen met meer drank op dan wettelijk toegestaan en die vervolgens doodleuk in de auto stappen zal ik zeker niet goedpraten, verre van dat. Feit is wel dat meerdere malen per jaar met collega's meerijdt die dit toch doen. Als ik het gevoel heb dat ze niet in staat zijn om te rijden bied ik natuurlijk aan om zelf de auto te besturen, meestal stemmen ze daar wel in toe.

Het ging me er alleen om dat je mensen niet maar ongenuanceerd tot het laagste van het laagste kunt benoemen als ze 1 biertje ophebben of af en toe eens een kopietje maken. Dat is nog heel wat anders dan 6x de toegestane hoeveelheid alcohol in je bloed zoals in dit geval.

Ik ben zelf op mijn 17e overhoop gereden door een vrachtwagenchauffeur die niet goed in de spiegels keek, en lag levensgevaarlijk in de kreukels. Van binnen was er behoorlijk veel schade, dus ik heb mijn portie op dit gebied ook wel gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2008 13:36 
Moderator

Dat ene biertje kan het verschil maken tussen een goeie reis of een dramatisch ongeluk.

Als iemand een biertje drinkt voor het rijden, en er gebeurt niks, heb je simpelweg geluk gehad.

Als iemand meer dan 6 keer het toegestane drinkt, dan is hij willens en wetens bezig met een poging tot moord. Want elk mens met een normaal iq weet dat het gevaarlijk is.
Doe je het dan toch, dan had je in eerste plaats al niks in een auto te zoeken, want ben je of gewoon te dom om uit je ogen te kijken, of je bent gewoon een moordlustige gek die in de maatschappij niks te zoeken heeft.

En nogmaals, ik ken ook genoeg mensen die wel eens wat drinken, voor ze gaan rijden. Daar respecteer ik ze absoluut niet om. Dat wil niet zeggen dat ik ze als mens afserveer, maar ik moet ook eerlijk zeggen, dat er zich in mijn omgeving geen mensen bevinden die zo gestoord zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2008 13:51 

marnix schreef:
Als iemand meer dan 6 keer het toegestane drinkt, dan is hij willens en wetens bezig met een poging tot moord. Want elk mens met een normaal iq weet dat het gevaarlijk is.

Ik denk dat deze bestuurder dat in nuchtere toestand ook wel weet. Maar in dronken toestand heb je niet zoveel aan deze wijsheid. Dat is dan ook meestal het probleem. Onder invloed weet je niet meer wat je aan het doen bent en doen mensen de raarste dingen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2008 14:10 

Voor je uitgaat hoor je te weten hoe je terug komt.
Anders ben je gewoon dom.
En dan gebeuren dit soort dingen.

Ik stap ook niet in een auto met een dronken bestuurder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2008 14:24 
Moderator

Maar los van wat ik van dergelijke moordenaars denk:

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2008 21:29 

marnix schreef:
Als iemand een biertje drinkt voor het rijden, en er gebeurt niks, heb je simpelweg geluk gehad.

Je hebt in wezen gelijk, maar liever een biertje op, en achter het stuur, dan hondsmoe achter het stuur, of zeer geagiteerd achter het stuur. Om dit laatste even op jou persoonlijk te projecteren: jij bent vaak heel heftig in je meningen en reacties; als je in een dergelijke toestand achter het stuur gaat zitten, ben je een groter gevaar op de weg dan een rustig, verstandig iemand met één biertje op. Niet om jou persoonlijk af te zeiken, maar als poging om jouw ongenuanceerde mening in dezen te nuanceren.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2008 21:38 
Moderator

Als je met alcohol achter het stuur stapt, reageer je ook trager, net als wanneer je hondsmoe bent.

Dus het verschil zie ik niet echt.

In beide gevallen ben je gewoon dom bezig.

Wat dat met mij en mijn reacties op internet te maken heeft, zie ik ergens wel, maar is totaal niet te vergelijken, omdat ik op internet geen potentieel levensgevaar veroorzaak. ( Tenzij ik met mijn epistels natuurlijk mensen een hartaanval bezorg ).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur