trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stuk voor conservatorium
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 12:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 21:21 

marnix schreef:
Met de laatste comment van Marcel ben ik het dan overigens weer roerend mee eens.

Dank!
Citaat:
Ontopic.
Ketting en Haydn deel 2 lijken mij meer dan genoeg. Maar je zou een van de lyrische etudes van Snedecor kunnen doen. Die zijn niet al te moeilijk.
Wat ik van mijn toelating herinner is, hummel en ik geloof caprice van Bozza. En toen Ontopic.hadden ze het wel gehoord.

Ik heb op mijn (bijvak) klassieke examen o.a. Etude no.2 Du Style van Charlier
gespeeld, da's een mooi stukje, ik ken het nog steeds uit mijn hoofd.
Volgens mij staan er nog wel meer stukken in dat boek die evt. in aanmerking komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 22:42 

De Ronde Van schreef:
Ik heb op mijn (bijvak) klassieke examen o.a. Etude no.2 Du Style van Charlier
gespeeld, da's een mooi stukje, ik ken het nog steeds uit mijn hoofd.
Volgens mij staan er nog wel meer stukken in dat boek die evt. in aanmerking komen.

Dat zullen ze bijna allemaal komen, denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 22:46 

Ik speelde inderdaad charlier 1 en 2 en nog een deel uit een trp concert geloof ik, of iets van Bozza.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2008 00:19 

Geer schreef:
Het andere nummer wat ik ga doen is Intrada van Otto Ketting, hier kun je volgens mij veel van jezelf in kwijt.

Op de European Brass Band Championships in 1991 heeft Jacob Slagter dit gespeeld. Er is een goede opname van, en ondanks dat het op hoorn gespeeld is, is het misschien interessant om deze eens te beluisteren.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2008 00:37 

Dehaanmuziek schreef:

Ik vind het een goed boek maar veel van die etudes zijn wat mij betreft vrij technisch en niet zo zeer mooi, maar die no.2 vind ik wél een mooi stuk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2008 00:56 

De Ronde Van schreef:
Dehaanmuziek schreef:

Ik vind het een goed boek maar veel van die etudes zijn wat mij betreft vrij technisch en niet zo zeer mooi, maar die no.2 vind ik wél een mooi stuk.

Er zit genoeg in om het mooi te maken, als je de techniek beheerst inderdaad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2008 07:47 

Als je de intrada wilt beluisteren op trompet, is er een mooie opname van Peter Masseurs. De cd is uit de serie "soloists from the concertgebouw orchestra"
De hele cd is sowieso de moeite waard.

Ik heb op mijn toelating de 4e etude van Charlier gespeeld en het 2e deel van Haydn.
Heb op verzoek van Klaas Kos nog een stukje uit het 1e deel Haydn gespeeld.

De etudes van Charlier mogen eigenlijk niet ontbreken in een trompetbibliotheek. Je kunt heel wat laten horen in zo'n etude.
Maak het vooral niet te moeilijk. Een commisie hoort al gauw genoeg of je iets in huis hebt en of daar nog meer uit te halen is.

Over de keuze wel/niet conservatorium: Ik kan er niet echt over meepraten, ik was 16 toen ik werd aangenomen en deed 2e fase-examen toen ik 23 was. Mijn vader zei dat ik eerst moest doen wat ik echt leuk vond en daar ook 100% voor gaan. Ik kon daarna altijd nog iets anders gaan doen, als het niks zou worden.
...Niet hoeven doen, gelukkig 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2008 01:22 

bonny schreef:
even voor de duidelijkheid Bonny is een HIJ :roll: en ook niet mijn echte naam :P

Je moet toch toegeven dat Bonny meer klinkt als een opgewekte, frisse, stoere, blonde,
en gezellige meid die trompet speelt in de Harmonie... dan ehhh.... een jongeman... :wink:

Citaat:
maar nu ik toch al bezig ben met een studie is het toch slimmer om die af te maken, zodat ik in iedergeval die zekerheid heb? als natuurkunde leraar zijn er genoeg baantjes te vinden, mocht het in de muziek niet lukken, plus dat ik graag die dingen wil combineren.... dus en muziek en natuurkunde geven....

Als ik mijn eerlijke antwoord mag geven;
Ik denk dat je allang hebt gekozen, en wel voor zekerheid in je leven, waar overigens niets mis mee is. Daarbij is trompet spelen een heerlijke hobby voor je, waar je best
nog heel lang tijd in wilt steken.
Als je écht heel erg gedreven was met die trompet, was die Natuurkunde een aardige
hobby voor je geworden, simpelweg omdat je niets liever had gedaan dan de hele dag
trompet spelen en plaatjes te luisteren van trompettisten, en te dromen over trompettist worden.
Ik weet wel dat dit allemaal behoorlijk hoogdravend klinkt, maar als je dit niet op zijn minst
als kind / jeugdigde voor ogen hebt, wordt het geen hoogdravende carriëre, maar eerder
overleven als muzikant...
Ik wil jou niet je droom afnemen, maar ik wil je graag proberen duidelijk te maken dat er
veel gedrevenheid en durf voor nodg is om musicus of kunstenaar te worden.
De meesten kiezen er dan ook niet voor, zélfs degenen die het uiteindelijk geworden zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur