trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stuk voor conservatorium
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 13:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 09:04 
Moderator

Goed dan. Omdat jij het vraagt ( en dit gaat je dus wel een biertje kosten ).

Als ik te horen krijg dat trompettisten die embouchure of ademhalingsproblemen hebben, les hebben gehad van pas afgestudeerden ( en ja dat maak ik eruit op ) dan vind ik dat generaliserend. Want MIJN problemen kwamen toch echt niet van een docent die het conservatorium pas had verlaten.

Maar daar willen jullie niet op ingaan. Dus vind ik jullie generaliserend.

Wat is daar zo moeilijk aan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 09:04 

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:
Ik weiger om mezelf heel de tijd te moeten herhalen.

Die eigenschap moet een goede leraar nu juist wel hebben.

Je haalt de woorden uit mijn mond!
Marnix doet een uitspraak die ik oprecht niet begrijp en verteld me vervolgens dat dat aan mij ligt en dat ik het allemaal nog maar eens over moet lezen...
Ben ik te cru als ik zeg dat ik niet graag van zo iemand les zou willen hebben?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 09:05 
Moderator

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:

alsof ik in jou evenveel moeite ga stoppen als in een leerling. Die ben jij me echt niet waard.

:roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 09:10 
Moderator

De Ronde Van schreef:
erikveldkamp schreef:
marnix schreef:

Je haalt de woorden uit mijn mond!
Marnix doet een uitspraak die ik oprecht niet begrijp en verteld me vervolgens dat dat aan mij ligt en dat ik het allemaal nog maar eens over moet lezen...
Ben ik te cru als ik zeg dat ik niet graag van zo iemand les zou willen hebben?

Ik heb het inmiddels nogmaals uitgelegd.

En jij weet evengoed dat een discussie op een forum niet echt hetzelfde is, als een lessituatie. Als je dat verschil niet kan herkennen of erkennen, dan schort er iets in je bovenkamer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 09:12 

marnix schreef:
Als ik te horen krijg dat trompettisten die embouchure of ademhalingsproblemen hebben, les hebben gehad van pas afgestudeerden ( en ja dat maak ik eruit op ) dan vind ik dat generaliserend. Want MIJN problemen kwamen toch echt niet van een docent die het conservatorium pas had verlaten.

Ik heb geen moment gesuggereerd dat deze problematiek louter voorkomt bij pas afgestudeerden, hoewel ik Erik moet nageven dat ook ik er, zo'n 20 jaar ná het conservatorium aanmerkelijk meer verstand van heb dan toen ik net klaar was.
Mijn stelling is dat veel docenten tekort komen, m.n. op het gebied van de adem.
Citaat:
Maar daar willen jullie niet op ingaan. Dus vind ik jullie generaliserend.

Zoals je kunt lezen ben ik in deze topic op vrijwel iedereen ingegaan omdat er zo vreemd
tegen aangekeken wordt. Ik voel me dan ook totaal niet aangesproken als het gaat om
generaliseren, al zou ik graag van andere lezers horen als die het met jou eens zijn.
Ik probeer zeer genuanceerd te zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 09:17 

De Ronde Van schreef:
bonny schreef:
Ik ben toevallig van plan om na mijn huidige opleiding naar het consevatorium te gaan.... en tuurlijk zal ik niet zo positief zijn als blijkt dat ik een behoorlijk aantal dingen verkeerd heb aangeleerd, maar op dit moment weet ik niet of ik dingen echt verkeerd aangeleerd heb....

Welk doel heb je voor ogen als je na je huidige studie van plan bent om dán nog naar het conservatorium te gaan?
Als je beroepstrompettist wilt worden raad ik je aan vanaf vandaag daar ál je energie
in te steken, de concurentie is gigantisch en zelfs lesgeefbaantjes liggen bepaald niet
voor het oprapen. Iedereen heeft recht op zijn eigen droom maar ik heb de indruk dat
je hierover nogal lichtvaardig denkt...

Ik doe momenteel een leraar studie ( natuurkunde), maar wil meer met muziek doen. juist omdat het werk niet voor het oprapen ligt wil ik mijn huidige studie afmaken. dan heb ik een zekerheidje dat ik werk heb.

Ik weet vanmijzelf dat ik niet de grootste topper ben, en ook niet zal worden denk ik, maar ik denk dat ik "goed genoeg" ben of word om het conservatorium te doen. mijn ideaal zou zijn 1 dag helemaal iets met trompetspelen doen, 2 dagen muziek geven op middelbare school en 2 dagen natuurkunde.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 09:19 

marnix schreef:
Want MIJN problemen kwamen toch echt niet van een docent die het conservatorium pas had verlaten.

Dat geloof ik meteen, bij jou zit het veel dieper.

Verder heb ik nergens beweerd dat leraren dat al wat langer in het vak zitten ook betere leraren zouden zijn dan net afgestudeerden of überhaupt goede leraren zouden zijn.

Ik heb alleen maar beweerd dat vers afgestudeerden nog geen goede leraren zijn. Maar er zullen vast wel uitzonderingen zijn en Marnix denkt dat hij daar 1 van is.

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 03 jun 2008 09:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 09:20 
Moderator

De Ronde Van schreef:
Ik heb geen moment gesuggereerd dat deze problematiek louter voorkomt bij pas afgestudeerden, hoewel ik Erik moet nageven dat ook ik er, zo'n 20 jaar ná het conservatorium aanmerkelijk meer verstand van heb dan toen ik net klaar was.
Mijn stelling is dat veel docenten tekort komen, m.n. op het gebied van de adem.

Zoals je kunt lezen ben ik in deze topic op vrijwel iedereen ingegaan omdat er zo vreemd
tegen aangekeken wordt. Ik voel me dan ook totaal niet aangesproken als het gaat om
generaliseren, al zou ik graag van andere lezers horen als die het met jou eens zijn.
Ik probeer zeer genuanceerd te zijn.

1e alinea: Dat je er meer verstand van hebt, mag ik hopen. Als ik zelf zo bejaard word, hoop ik ook verder te zijn. Hetgeen niks zegt over mijn ( of mijn collega's ) kwaliteiten van nu.
Want geloof me. De leerlingen die ik overnam van jonge collega's waren in de regel beter dan die van oudere collega's. Veelzeggend of misschien niet? Ik denk van niet. Er zijn nu eenmaal slechte docenten. Heel treurig. Maar dat heeft vrij weinig met leeftijd te maken.

2e alinea: dat je probeert genuanceerd te zijn, waardeer ik. Maar je slaagt er bijzonder slecht in, zie je eigen opmerking ( die totaal irrelevant was ) over mijn weigering tot het herhalen van sommige zinnen in een discussie ) .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur