trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Denis Wick 3
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 08:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 09:13 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Cornet spelen is ook niets voor mij. Dat specifieke geluid zit niet in mijn hoofd dus dan komt het ook niet uit de cornet. Ik heb mijn Yamaha cornet daarom maar weer verkocht vorig jaar.

Is dat een heel groot bezwaar?

Ik weet niet of er in de lichte muziek echt 'werk' is voor cornet muv dixyland, maar als je naar de klassieke kant kijkt: zowel Berlioz, Debussy als Prokofieff schrijven nogal eens cornet voor, en zij zijn zeker niet de enige.

En de musici in orkesten die dat doen, hebben echt geen brassband geluid, zal ik maar zeggen. Het gaat erom dat het geluid wat je voortbrengt niet al te scherp is, maar daarbij helpt het conische verloop al heel erg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 09:24 

Ik had hem juist gekocht voor het specifieke cornet geluid. Maar het koste me teveel studie om dat eruit te krijgen. Die tijd heb ik niet. Ik had me wat dat betreft erop verkeken. Maar dat geeft niet, ik heb hem zonder verlies weer verkocht.

Ik heb in die 20 jaar als prof nog nooit een cornet voor mijn werk nodig gehad. Het is alleen maar hobby. Ik speel 95% van mijn werk op mijn B4.

Ik heb inmiddels een nieuwe hobby, piccolo spelen. Alsof dat makkelijk is... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 09:30 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Ik had hem juist gekocht voor het specifieke cornet geluid. Maar het koste me teveel studie om dat eruit te krijgen. Die tijd heb ik niet. Ik had me wat dat betreft erop verkeken. Maar dat geeft niet, ik heb hem zonder verlies weer verkocht.

Ik heb in die 20 jaar als prof nog nooit een cornet voor mijn werk nodig gehad. Het is alleen maar hobby. Ik speel 95% van mijn werk op mijn B4.

Ik heb inmiddels een nieuwe hobby, piccolo spelen. Alsof dat makkelijk is... :lol:

Ok: uit interesse, wat is volgens jou dan het specifieke cornet geluid? Want je hebt cornet en cornet. Als je luistert naar de opnames van Berlioz of Prokofieff, is dat een heel ander geluid dan als je luistert naar Sparke, Graham of Richards. ( Brassband ).

Piccolo spelen, dat is een mooie hobby ja. Ik moet de mijne ook maar weer eens uit het stof halen, binnenkort CD opnames en concertjes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 09:41 

Dat hangt zoals je al zegt van de muziek af. In ieder geval vond ik de klank die ik zocht voor de muziek die ik ermee wilde speelde niet goed genoeg. Als ik mooi cornet wil horen luister ik liever naar de cd Carnaval van Wynton dan naar cd's van typische brassband solisten. Ik ben niet zo'n fan van het vibrato wat daar door sommigen gebruikt wordt. Het komt op mij nogal onnatuurlijk geforceerd over. Wel technisch knap, maar muzikaal doet het me niet veel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 09:46 
Moderator

Ok

ik heb stiekem de partij van Lara van je site geplukt, over piccolo gesproken....
Nu nog ergens de begeleiding en ik ga hem ergens spelen.

Ik merk wel, dat als je op een normaal mondstuk cornet speelt, dat je helemaal zo erg niet kan vibreren. ( ten minste: ik kan geen BB vibrato spelen op mijn schilke cornet mondstukje )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2008 07:55 

Ik heb er nu zo 1, DW3, bij mijn (tijdelijke) cornet. Moet zeggen, bevalt echt prima :D

Profiel  

Berichttitel: Wick RW3fl
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 08:54 

Ik krijg morgen de Roger webster versie van de 3FL binnen. Ben benieuwd.
De normale 3FL vind ik een scherpe rand hebben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2008 12:02 

Ik speel op een Wick 3B bij Breukelen. Gaat prima. ;)

't Is geen trompet, maar is zeker ook leuk om te doen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur