Wat een reacties zeg! Ben daar ook heel erg blij mee en heb het allemaal doorgelezen!
Ondertussen heb ik proeflessen gehad. De leraar voor hoorn deed ook trompet dus dat was een beetje van beide. Maar omdat ik er geen geluid uit kreeg hebben we meer op de hoorn geoefend (was makkelijker om er geluid uit te krijgen volgens leraar) En op het mondstuk geoefend. Het kwam er uiteindelijk op te neer dat ik met een hoorn mee naar huis ging. Ondanks dat het al redelijk laat op de avond was toch gelijk die hoorn voorzichtig uit de koffer gehaald en geprobeerd. Tot mijn stomme verbazing kwam er geluid uit van heb ik jou daar!
Vandaag heb ik proefles klarinet gehad. Ik dacht dat ik daar ook geen geluid uit kon krijgen. Voor het eerst in me leven had ik een klarinet vast en het voelde echt goed... Zo vertrouwd (vanwege me blokfluit verleden denk ik) Effin... Na uitleg hoe je moest blazen probeerde ik het... En huppa! Ik had er gelijk geluid uit! Ik was compleet verbaast! Ik heb hem eerst 'open' mogen spelen en daarna steeds een gaatje er bij zeg maar. Van hoog naar laag. Voor een eerste keer vond ik het totaal niet slecht gaan! Er kwam gewoon geluid uit! Het voelde zo warm en zacht en mooi!
Nu ben ik dus heel erg gaan twijfelen. 1 ding staat vast, trompet word het in ieder geval niet. Nu is het zo dat ik op de hoorn eigenlijk nog niet fatsoenlijk heb kunnen spelen. Op de klarinet vandaag wel en dat klonk helemaal super! Nu moet ik dus echt gaan kiezen! En het liefst zo snel mogelijk beslissen want als ik voor de hoorn kies krijg ik donderdag al les en anders moet ik hem donderdag inleveren en krijg ik zaterdag les in Klarinet... Pfff... Moeilijk... heel moeilijk!
Mijn vrouw speelt klarinet én hoorn, dus als je niet kan kiezen.......