trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kanstul EB/D
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 10:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2008 20:31 

Ik ben in het verleden wel eens benaderd door een importeur die met een nieuw merk op de markt wou komen. Hij had 4 modellen voor me om te testen, een Benge kopie, een Bach Mt. Vernon kopie, een Besson kopie en een Connstellation kopie. Achteraf bleken dat gewoon de Kanstuls te zijn die je overal kunt kopen maar met een andere naam erop. Men zette die ander naam erop zodat Kanstul de Europese importeur (Hanssen) kon omzeilen en zo nog meer toeters (onder een ander naam) kon afzetten. De importeur is er overigens niet aan begonnen (gelukkig).

Dat is ook 1 van de mindere kanten van Kanstul, ze maken maar kopieën en zetten er maar van alles op om maar te verkopen. Als ze meer aandacht zouden besteden aan hun eigen merk en gewoon goeie toeters op de markt zetten (wat ze zeer goed kunnen) dan hebben ze al die onzin niet nodig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2008 20:49 

Nou ik kan je wel vertellen Marnix dat ik 80 procent op de Eb speel en al gespeeld heb in het verleden.
Dus ik weet waarover ik praat en dit zijn mijn ondervindingen tot nu toe.
Het is gewoon een vaststelling dat als je op de Kanstul wat meer pushed ze erg goed klinkt maar dat het voor mij persoonlijk meer moeite kost om er zacht op te spelen ten opzichte van de Selmer die ik vroeger had.

Wat je nu verteld Erik staaft eigenlijk mijn verhaal dat omzet blijkbaar belangrijker is dan kwaliteit. Maar dit wreekt zich toch op termijn. Daarom denk ik ook dat Kanstul in Belgie onbekend is en dat de mensen hier meer kiezen voor merken die kwalitatief hoger geprezen staan . Hoewel ik meer en meer over bijvoorbeeld Bach hoor klagen dan vroeger wat de lakken betreft.

We kunnen natuurlijk blijven doorbomen over de trompet maar het zal afwachten worden tot wanneer ik ze terug heb.

Erik wanneer begint HVL met andere toonaardige trompetten?

RR

Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2008 20:55 
Moderator

Sorry kerel, ik zal je geen goedbedoelde tips meer geven.
:oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2008 21:03 

Roadracer schreef:

Hij zou wel een Eb willen maken en heeft daar ook wel ideeën over (kort model geloof ik) maar voorlopig is ie al zo druk met zijn gewone modellen dat ik het er voorlopig niet van zie komen. Het kost natuurlijk veel tijd om een Eb te ontwikkelen en het levert je niet zo veel op, aangezien je er maar een paar verkoopt. Ik wacht ook al meer dan een jaar op een piccolo... :lol:

Ik ben zelf redelijk tevreden met mijn B&S Eb trompet maar weet niet of een Schilke, Stomvi of Yamaha niet veel beter speelt/stemt. Maar ik had geen zin om 3000,- voor een nieuwe neer te tellen. De B&S spreekt wel makkelijk aan en speelt lekker licht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2008 21:09 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Roadracer schreef:

Ik ben zelf redelijk tevreden met mijn B&S Eb trompet maar weet niet of een Schilke, Stomvi of Yamaha niet veel beter speelt/stemt. Maar ik had geen zin om 3000,- voor een nieuwe neer te tellen. De B&S spreekt wel makkelijk aan en speelt lekker licht.

Daar kan ik je misschien wel een antwoord op geven, als het mag.

De B&S is een prima toeter, maar ik moet eerlijk zeggen dat de Schilke en de Yamaha iets beter ontwikkeld zijn. De Stomvi is qua klank ook wat mooier. Wat voller.
Ook moet ik eerlijk zeggen dat de Kanstul die ik ooit bespeelde een erg fijn instrument was. Gelakt, dus niet 100% gaaf, maar goed, het ging om een 2e partij in de Messiah, dus dan gaat het er niet zozeer om hoe het eruit ziet, maar hoe je stemt, en dat was prima.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2008 21:17 

marnix schreef:
De B&S is een prima toeter, maar ik moet eerlijk zeggen dat de Schilke en de Yamaha iets beter ontwikkeld zijn. De Stomvi is qua klank ook wat mooier. Wat voller.

Daar ging ik ook wel van uit, maar voor een amateur klassieke trompettist is de B&S goed genoeg... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2008 21:18 
Moderator

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:

Daar ging ik ook wel van uit, maar voor een amateur klassieke trompettist is de B&S goed genoeg... :wink:

Ach voor die anderhalve keer per jaar dat ik Haydn niet op Bb doe, is het voor mij ook genoeg. En die 0,8 keer per jaar dat ik hem in een fanfare moet gebruiken ook:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2008 22:40 

Marnix , sorry dat het zo overkwam maar was echt niet zo bedoelt.
Natuurlijk stel ik je raad en opinie op prijs daar is het toch allemaal om te doen hier op het forum.

Wat ik je wou zeggen is dat ik 80 procent op de mib speel en heb gespeeld in fanfare , etc. verband. Eigenlijk was dit mijn hoofdinstrument geworden naast een schilke Bb en bach C.
Na 30 jaar muziek was ik ineens beu. Vond geen voldoening meer in het spelen en heb alles verkocht , idioot dat ik was.Dat is zo'n 6 jaar terug.
Nu ben ik terug een jaartje bezig en dus was de aankoop nodig van nieuwe instrumenten en had eigenlijk goede reviews gelezen over Kanstul . Ik dacht laat ik dat merk ook eens testen . Na de X getset te hebben vond ik de 1500A beter passen. En natuurlijk moest er een Eb bijkomen en had deze ook al eens bespeelt en het leek me toen een goede keuze.
Ook al omdat het enkele jaren geleden was en ik nog niet op mijn oude niveau zat denk ik nu.

Het is wel een goede trompet maar niet echt 100 % voor mij. Daarom ga ik de Stomvi en de Schilke met de Kanstul eens naast elkaar vergelijken. Misschien de B&S erook bijnemen.

Het wordt hoogstwaarschijnlijk terug het hoofdinstrument en dan heb ik graag dat het ook top is en mij met muziek kan bezighouden en niet met angst wat er de volgende keer weer aan het instrument gaat zijn.

Ok, je kan nooit 100% zeker zijn dat een ander merk geen probleem kan krijgen maar de kansen worden dan toch kleiner.

Denkt HVL nog niet aan uitbreiden? Misschien dringt zich dat wel op als je leest hoeveel hij de laatste tijd verkoopt.

Ik hou jullie op de hoogte van zodra ik de testronde achter de rug heb.
Alvast bedankt voor de intersse en goede raad.

RR

Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur