erikveldkamp schreef:
Forumlid Peter Amersfoort was ook onder de indruk van de Adams bugels en vergelijkt ze met Bach bugels. Terwijl jij weer een Bach bugel als een trompet vond klinken...
Peter Amersfoort schreef:
We hebben er een Bach naast gehouden, en de conclusie is dat er een deze er een gelijke concurent bij heeft gekregen. De instrumenten zijn het proberen waard.
STRAUB schreef:
Met alle respect maar een Bach bugel klinkt gewoon als een trompet
sorry, ik kon het niet laten...

Het is natuurlijk altijd goed om meerdere merken en modellen te testen en dan voor jou en jouw sectie er de beste uit te zoeken. Hoe meer toeters je test, hoe beter het beeld wordt van wat er zo te koop is. Dat heb ik ook gedaan en doe ik nog steeds.
Wat Peter vindt moet hij zelf weten, ik vind een Adams Bugel helemaal niet te vergelijken met een Bach Bugel en zeker niet qua klank.
Ik weet ook niet wat voor mondstuk Peter gebruikt, ik heb hier namelijk ergens op het forum gelezen dat de klank van de bugel maar voor 20% door de bugel zelf gemaakt wordt en de rest door de bespeler van de bugel en zijn/haar mondstuk.
Bij het orkest waarin ik speel hebben we momenteel 2 Van Laar bugels, 2 Adams bugels en een Yamaha bugel dus een beetje vergelijk kan ik wel maken.
Erik, aangezien jij toch verschillende merken blijft testen en proberen moet je toch nog maar eens bij Adams binnen lopen, ik kan het je van harte aanbevelen.
MVG,
STRAUB