trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kanstul Topic
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 11:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 12:28 

Ik zei ook niet dat een ventieluitlijning geen effect heeft. Alleen is het niet altijd nuttig voor een individuele speler.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2008 23:27 
Moderator

Hoe dan ook, de baas heeft besloten om wel van de garantie gebruik te gaan maken. Dus ik krijg een ander exemplaar. :P

Misschien ook wel terecht, denk ik. Hoewel, ik er niet zelf voor gekozen zou hebben.
Update volgt zodra ik de nieuwe heb

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2008 05:49 

marnix schreef:
.....Hoewel, ik er niet zelf voor gekozen zou hebben...

...je brengt het alsof Defensie allemaal dingen voor jullie doet zonder dat jullie het eigenlijk willen.
-kopen een Kanstul
-kiezen voor jou een 1501
-verzilverd
-blijkt er iets "verbeterd" te kunnen worden aan een van de instrumenten, laten ze het nog voor je vervangen ook.

Dit is geen aanval, maar ik wil alleen aangeven dat wanneer mij dit zou overkomen, ik mijn baas alleen maar heel dankbaar zou zijn. En uit dat ge-"quote" zinnetje, lijkt het alsof jij dat niet bent.

Gaat er nu een trompettist mee om een "goeie" te helpen selecteren?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2008 08:07 
Moderator

Zo is het dus niet.
Er is ook bij aanschaf van de Kanstuls wel degelijk rekening gehouden, met wat wij wilden.
( Wij geldt hier niet echt, want ik was bij de beslissing tot Kanstul nog niet in het orkest ).

Daarnaast is de dirigent, Erik Jansen, zelf een trompettist, dus die weet wel ongeveer welke instrumenten geschikt zouden zijn, voor een orkest dat in diverse genres moet spelen.

Dat het nieuwe instrument vervangen gaat worden, is zuiver een zakelijke kwestie, er zijn mankementen ( hoewel die bij het spelen niet opvallen ) en dan zegt de baas dat de garantie dan maar moet gelden, en krijg ik een nieuwe. Als ik als burger dat instrument gekocht had, had ik waarschijnlijk geen zin om de moeite te doen voor iets wat ikzelf niet zo heel storend had ervaren, misschien is dat mijn persoonlijke laksigheid. ( Daarbij komt, dat als die instrumenten zijn afgeschreven over 4 jaar, dat ik dan mogelijk een beter instrument kan overnemen :D ).

Dan NOG maar eens over het verzilveren van een instrument: behalve dat het kwalitatief goed moet zijn, is voor Defensie het uiterlijk ook belangrlijk. Het moet er zo strak mogelijk, en zo uniform mogelijk uitzien. En als ze voor vergulde instrumenten zouden kiezen, is het natuurlijk wachten op het verontwaardigde gekrijs van de belastingbetalers. Gelakt is niet sterk genoeg, dus kiezen ze voor zilver. ( En sinds wanneer is zilver ineens uit de gratie?? Het lijkt wel alsof zilveren instrumenten ook al ineens uit de mode zijn )

Ik heb bij mijn weten nooit bezwaar getoont tegen de 1501. Het is een prima instrument, heb ik steeds gezegt, ook met de onafgewerktheden aan mijn huidige exemplaar.

Er hoeft voor mij geen trompettist mee, ik denk dat ikzelf heel erg goed in staat ben om te beoordelen of het instrument mij bevalt of niet.

Ik heb het idee dat alles waar Defensie voor staat, bij jou je nekharen overeind laat schieten, Ruli. Ook al in een topic over de Taptoe, vond je het nodig om alles wat Defensie was af te schieten. Dat is prima, maar je moet niet proberen om mij dingen in mijn mond te leggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2008 08:36 

Citaat:
Ik heb het idee dat alles waar Defensie voor staat, bij jou je nekharen overeind laat schieten, Ruli. Ook al in een topic over de Taptoe, vond je het nodig om alles wat Defensie was af te schieten. Dat is prima, maar je moet niet proberen om mij dingen in mijn mond te leggen.

???
Ik snap dit ook niet helemaal: Wat heeft Ruli voor avatar? 8O
In mijn tijd, bij datzelfde kluppie (83/2 8) ) werkte het precies zo: "De koningin" kocht zilver, (en Nederlands: Schenkelaars dus in die tijd)
(Goed, ik was dienstplichtig, en amateurmuzikant, maar zo werkte het, en we toeterden er even vrolijk op door.)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2008 08:55 
Moderator

Rik Baars schreef:
Citaat:

???
Ik snap dit ook niet helemaal: Wat heeft Ruli voor avatar? 8O
In mijn tijd, bij datzelfde kluppie (83/2 8) ) werkte het precies zo: "De koningin" kocht zilver, (en Nederlands: Schenkelaars dus in die tijd)
(Goed, ik was dienstplichtig, en amateurmuzikant, maar zo werkte het, en we toeterden er even vrolijk op door.)

Ik refereerde daar ook aan een heel ander topic, en dat was off topic :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2008 10:10 

marnix schreef:
Daarnaast is de dirigent, Erik Jansen, zelf een trompettist, dus die weet wel ongeveer welke instrumenten geschikt zouden zijn, voor een orkest dat in diverse genres moet spelen.

Tja, als je op een Calicchio kopie klassiek gaat spelen dan kan ik geen standaard trompet meer bedenken waar je niet alle stijlen op zou kunnen spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 apr 2008 10:17 
Moderator

erikveldkamp schreef:
marnix schreef:

Tja, als je op een Calicchio kopie klassiek gaat spelen dan kan ik geen standaard trompet meer bedenken waar je niet alle stijlen op zou kunnen spelen.

Naja, met name in de zwaardere hafa stukken, moet je wel oppassen voor de sizzle, dat die er niet doorkomt. Maar aan de andere kant: dat speelt dan ook wel weer relaxed.

Ik denk inderdaad wel dat de speler achter het instrument uiteindelijk een grotere factor is in het geluid dan het stuk metaal aan je lippen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur