trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Holton of Kanstul
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 21:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Holton of Kanstul
BerichtGeplaatst: 18 jun 2003 09:27 

Hallo mede trompettisten. ik ben van plan na de zomer een nieuwe trompet aan te schaffen. De laatste tien jaar heb ik op een Benge uit 1973 gespeeld en ben op zoek naar wat zwaarders. De trompetten waar ik een oog op heb laten vallen zijn: van Holton/leblanc de MF Horn 307 en Sandoval T357 van Leblanc. Daarnaast heb ik de Kanstul 1500A Copper Bell geprobeerd en daar was ik ook gecharmeerd van. het is de bedoeling dat ik hem ga gebruiken in zowel fanfare als in Big Band werk. het moet gewoon heel divers kunnen klinken. van Laag tot minimaal G3.
:lol:
wie heeft een tip voor me.

groeten Ciryl

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2003 09:35 
Moderator

wat jij wil, jij bent de enige die kan bepalen wat voor jou lekker speelt. probeer de beide horns ( hoorn of trompet, rare jongens die Amerikanen...... :wink: ) eens een poosje uit, en bepaal dan wat je het lekkerste vind spelen. En of je mondstuk goed bij het instrument past...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2003 09:37 

marnix schreef:
wat jij wil, jij bent de enige die kan bepalen wat voor jou lekker speelt. probeer de beide horns ( hoorn of trompet, rare jongens die Amerikanen...... :wink: ) eens een poosje uit, en bepaal dan wat je het lekkerste vind spelen. En of je mondstuk goed bij het instrument past...

Vanmiddag ga ik naar Adams in Thorn en daar liggen beide Holtons. dus die ga ik toch nog eens uitproberen.

ciryl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2003 09:57 

Hallo Ciryl,

Persoonlijk zou ik niet te veel mikken op de trpts. van Maynard en Arturo. Als je voor het 'all-round'-werk iets zoekt, hebben Yamaha, Kanstul en bv. Bach zeer geschikte alternatieven beschikbaar. Maar goed, laat je niet gek maken en voel wat jij het fijnste vindt!

Succes!

Ponch

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2003 10:08 

ponch schreef:
Hallo Ciryl,

Persoonlijk zou ik niet te veel mikken op de trpts. van Maynard en Arturo. Als je voor het 'all-round'-werk iets zoekt, hebben Yamaha, Kanstul en bv. Bach zeer geschikte alternatieven beschikbaar. Maar goed, laat je niet gek maken en voel wat jij het fijnste vindt!

Succes!

Ponch

Hallo Ponch,

Welk merk horn heb je zelf tot je beschikking?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2003 19:24 

Zelf heb ik een Boosey & Hawkes Sovereign Studio ter beschikking. Deze trompet wordt echter momenteel niet meer gemaakt (al een aantal jaren niet meer).

Gr, Ponch

Profiel  

Berichttitel: Holton / Leblanc
BerichtGeplaatst: 18 jun 2003 20:09 

De Holton ken ik niet maar ik denk dat het Maynard model een lichtere trompet is. Ik heb bij Adams laatst wel de Leblanc van Arturo geprobeerd. Die speelde zeker erg goed voor zijn geld. Het is dan ook een kopie van de Schilke X3 net zoals de Yamaha Bobby Shew een kopie is van Schilke (een B7 geloof ik).

Als je een all round trompet zoekt kan ik de nieuwe Yamaha Xeno aanraden (vanaf 1600), Bach is ook altijd goed maar iets duurder.

Ikzelf ben nu bezig een Monette 993 aan te schaffen, en wel dezelfde als Wynton !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2003 00:00 

Is dat een rib uit je lijf als ik vragen mag? Weet niet wat zoiets moet kosten maar kan me voorstellen dat dat niet misselijk is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur